Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Flora B

Flora B

17-09-2014 om 14:13

bril voor kleurenblind?

Mijn zoon is kleurenblind, al vanaf de geboorte, kan je prima mee leven. Maar nu is hij een opleiding gestart, waar kleurwaarneming wel heel belangrijk is. Bij de schoolkeuze geen rekening mee gehouden. Nu ben ik aan het googlen en kom een bril tegen met corrigerende lenzen, waardoor je wel beter de kleuren kunt onderscheiden. Heeft iemand hier al eens van gehoord? Schijnt in Nederland nog niet zo bekend te zijn, maar in Duitsland en omliggende landen wel.

interessant

Klinkt leuk! Mijn 9 jaar oude zoon is ook kleurenblind zodanig ernstig dat voor hem zwart wit boeken zijn aangevraagd. Die leuke full color lesmethodes daar ziet hij te weinig in om de stof vlot door te werken. Groene klokken waar hij met een grijs potlood de tijd in moet tekenen zijn al jaren een ergernis. Toen wij nog niet wisten dat hij zo erg kleuren zwak was schreef de juf iedere keer in zijn werkboek:Wel alle opgaven netjes maken.
Kan je hier een link plakken? Kan ik er ook eens naar kijken.

Flora B

Flora B

17-09-2014 om 14:57

kijk eens..

Ik kwam je al tegen in het archief..
Ik weet alleen niet of ik merknamen mag noemen. Ik kwam er door googlen achter, het is een product uit Hongarije, maar veel europese landen hebben opticiens die het testen en het product verkopen. Wij hebben voor maandag een afspraak staan, maar de bril is heel duur.. tussen de 700/ 800 euro.Na de test wordt de bril gemaakt in Hongarije. Kijk maar eens op colorlite. Op dit moment wacht ik op een telefoontje van een oogarts, niemand schijnt het hier te kennen. Mijn zoon is ook actief op allerlei fora, daar kent 1 iemand een klasgenootje die speciale lenzen in doet bij bepaalde werkzaamheden op school. Hij heeft die jongen zelf dus niet gesproken. ( Pubers vragen ook niet door) Ik wil natuurlijk het alle beste voor mijn zoon, maar het is wel heel veel geld. Daarom zou ik het zo fijn vinden iemand objectief te vinden die hier ervaring mee heeft.

meelezer

meelezer

17-09-2014 om 15:20

merknamen

Je mag alles noemen hier volgens mij als je er zelf maar niet rijker van wordt.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2014 om 16:39

Wordt die kleurenblindfunctie dan toegevoegd

aan een gewoon glas? Kun je het ook aan een - of + bril laten koppelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.