Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Violetta

Violetta

07-11-2015 om 09:33

Bloedverlies na overgang

Precies een jaar na mijn laatste menstruatie heb ik opnieuw vaginaal bloedverlies. Als ik op betrouwbare websites kijk is één jaar precies de norm om contact op te nemen met je huisarts. Dus het hangt er een beetje om. Bovendien denk ik eigenlijk dat het om een normale menstruatie ging dus maak me niet zo'n zorgen. Wat zouden jullie doen? Overleggen met de assistente heeft geen zin aangezien wij niet van die snuggere assistentes hebben.

Emma

Emma

07-11-2015 om 10:26

Paar dagen

Als het om een normale menstruatie gaat moet het na een paar dagen toch weer over zijn? Als dat het geval is zou ik het afwachten. Zo niet, kun je dan niet tegen die assistente zeggen dat je abnormaal bloedverlies hebt en dat je de arts wil spreken? Lijkt me weinig onnozels tegen in te brengen.

Bellefleur

Bellefleur

07-11-2015 om 11:46

Patroon

Lijkt het op jouw oude patroon? Ik zou dat even afwachten. Zo niet, dan je langs de niet zo snuggere assistentes wurmen, en een afspraak maken.

Normaal

Zelf heb ik een paar jaar 1 keer per jaar een menstruatie gehad, toevallig precies tijdens het voor mij jaarlijkse uitstrijkje. Onhandig, maar desgevraagd stond het een uitstrijkje niet in de weg volgens de huisarts.
Als je verder geen klachten bij hebt zou ik er geen aandacht aan besteden.

Wat

Wat

07-11-2015 om 16:25

hebben

hebben jullie een telefonisch spreekuur waar je de arts te spreken krijgt of je door de arts wordt teruggebeld?
Lijkt me er net zo'n vraagje voor.

Zo niet dan maak je een afspraak op de iets langere termijn, daar wordt meestal niet moeilijk over gedaan en hoef je ze ook niets te vragen en zij jou niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2015 om 17:01

Heb ik ook gehad

Ik voelde me haast bij de neus genomen. Wat een onzin, moet je weer aan de slag met maandverband en/of tampons... Ik heb mij er geen zorgen over gemaakt. De overgang verloopt nu eenmaal niet altijd netjes volgens een vooropgezet plan. Op een gegeven moment moet het gewoon wel wegblijven. Inmiddels ben ik na de vorige 'verrassing' weer bijna een jaar verder. Ik verwacht nu geen gekkigheden meer, maar je weet maar nooit.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2015 om 12:19

Welnee

De overgang verloopt inderdaad niet volgens schema, ik had ook ineens na een jaar nog een menstruatie, en een half jaar later weer.

Violetta

Violetta

09-11-2015 om 12:21

Huisarts

Toch voor de zekerheid maar even de huisarts gebeld en net te horen gekregen dat ik langs moet komen. Hopelijk word ik dan helemaal gerustgesteld.

Violetta

Violetta

14-11-2015 om 15:47

Gynaecoloog

Na het aanhoren van mijn verhaal toch een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen. Nu nog een afspraak maken, wordt vervolgd.

mirreke

mirreke

14-11-2015 om 15:55

Weer anders

Ong. half jaar niks meer (heerlijk, dacht ik nog) maar daarna ineens weer gewoon elke maand ongesteld, alsof het niks is...

Typisch weer. Ik verjong... (was het maar zo

Ben benieuwd Violetta, laat je wel het vervolg horen?

Bellefleur

Bellefleur

14-11-2015 om 19:57

Violetta,

Laat je het ons weten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.