Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brigitte

Brigitte

25-02-2014 om 14:55

Bloedglucosemeter

Vanwege medicijngebruik moet het bloedglucose goed in de gaten worden gehouden. Dat doet de huisarts nu maar het is lastig om daar een paar keer per week nuchter heen te gaan. We willen zelf een meter aanschaffen maar welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het is tijdelijk max een jaar, hoeft niet mee in een tas, gewoon een simpele meter met niet al dure strips. Wie heeft een idee?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-02-2014 om 15:22

Apotheek

Daar kan de apotheek je vast heel goed bij helpen. Mijn man heeft diabetes en dus ook zo;n meter. Hij maakt voor adviezen altijd een afspraak bij de apotheek

Brigitte

Brigitte

25-02-2014 om 16:22

Nee

De apotheek hier verkoopt ze niet eens. Ze wisten alleen te vertellen dat de meters niet zo duur zijn maar de strips vaak wel en die worden voor ons dan niet vergoed. Net zoiets als een goedkope printer maar met peperdure inkt. Vandaar dat ik hoop op merkentips voor een no-nonsense meter, vooral omdat het niet voor levenslang is.

andere apotheek

zoek anders naar een diabetes informatiepost bij je in de buurt. De meters worden meestal gratis vertrekt en de teststripjes en prikkers moet je zelf betalen.

Strips zijn duur

Ik krijg altijd zo'n blaadje over diabetes en daar staan allerlei gratis meters in. Als je een paar websites bezoekt met informatie over diabetes, vliegen daarna vanzelf advertenties voor gratis meters om je oren.
Tenminste...... Ik moest wel mijn verzekering opgeven, dus misschien wordt het wel nog gecheckt bij de verzekering en is het niet gratis

De teststrips zijn vreselijk duur. Voor een Bayer Contourmeter kost een potje van 100 strips 50 euro. De prikpennetjes kosten niet zoveel.

Misschien is het slim om bij bijvoorbeeld mediq direct diabetes, zo heet de website, informeren wat de goedkoopste teststrips zijn en daarbij proberen een gratis meter te bemachtigen.
Ik heb een Accu check van Roche, ideale meter. Ik hoef niet steeds met stripjes en prikkertjes te klooien, er zit een cassette in met 50 testen en de prikpennen hebben 6 naaldjes.

DVN

Er zijn al veel goede tips gegeven. Wat je ook kunt doen is de diabetesvereniging (DVN) bellen om advies. Mediq kan ook, maar die zijn natuurlijk niet onafhankelijk.

Dochter hier heeft de Bayer Contour Link. Geen idee hoe duur die is, want meter en strips zijn voor kinderen gratis. Maar het is wel een fijne meter met veel mogelijkheden.

Brigitte

Brigitte

26-02-2014 om 17:53

dank

voor de antwoorden. Ik ga de DVN morgen maar eens bellen. Een meter met veel mogelijkheden hoeft nu juist niet, geen codes, geheugen, cassettes enzo. Dat is heel handig als je jarenlang meerdere keren per dag moet prikken maar dat is hier niet zo. Mocht de suiker te hoog worden door de medicijnen dan komt de insuline wel in zicht maar we hopen dat dat er niet van komt.

bertje1

bertje1

04-03-2014 om 20:25

praktijkondersteuner?

ga je niet naar zo'n praktijkondersteuner? die weten van diverse meters. KUn je ook daar eens meten en met je eigen meter. Ze hebben vaak wel een afwijking in meting, maar het gaat vaak om de 'trend'. Daarnaast moet je af en toe toch laten prikken via het Lab en ook het gemiddelde (HbA1c) laten meten.
succes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.