Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

hypochonder

hypochonder

13-10-2014 om 23:17

blauwe plekken kind

mijn zoon van 10 heeft behoorlijk wat blauwe plekken op zijn onderbenen, maar nu ook op zijn arm (werd groter).
hij zit wel op karate (..) maar het valt me toch wel op.
verder lijkt er niets aan de hand.
hypochonder als ik ben... zal ik hem komende 2 weken niet naar karate laten gaan (week + week vakantie) om te kijken of de blauwe plekken hiervandaan komen?

ps waaaaarom heet het toch hypochonder... hypo is toch altijd 'weinig'????

Hanne.

Hanne.

13-10-2014 om 23:30

hypochonder

Om met de makkelijkste vraag te beginnen: de hypo van hypochonder komt uit het grieks en betekent onder zie:
Www.etymologiebank.nl/trefwoord/hypochondrie

En dan de moeilijke vraag. Nee ik zou kind gewoon naar karate laten gaan. Weet van een collega van me dat dat inderdaad de bijeffecten kunnen zijn. Onderbenen en armen klinkt ook logisch (harde delen).

en

Al zou je hem niet naar karate laten gaan, dan heb je grote kans dat hij na die 2 weken nòg onder de blauwe plekken zit. Een jongen van 10? Dat hoort gewoon zo Ik bedoel: wat doet hij in de pauze, na school met vriendjes enz? Vast niet allemaal dingen die je rustig zittend op een stoel doet gok ik....

BB

BB

14-10-2014 om 08:35

tja

Als rechtgeaarde hypochonder denk je nu aan leukemie, of niet?

Lees hier eerst eens alles: http://www.blauweplekken.net/index.html en laat dat kind lekker op sport!

hypochonder

hypochonder

15-10-2014 om 22:29

ethymologie

ja, dat had ik zelf ook kunnen vinden komt van iets heel anders.. nou weet ik dat voortaan.
toevallig kon hij niet naar karate, dus nu met vakantie maar eens 2 weken bekijken.
daarna gaat ie gewoon weer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.