Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kwarktaart

kwarktaart

06-03-2016 om 10:42

blaasontsteking weekend

Ja hoor, ik voel weer een blaasontsteking opkomen, sinds gisteren. Ik drink veel, ook sinaasappelsap maar hij zet door. Nou kan ik tot morgen wachten om de huisarts te bellen voor pillen maar als ik nu de hap bel, dan bespaart me dat extra ellende. Kan je voor blaasontstekingpillen de hap bellen?

Bellen?

De ene blaasontsteking is erger dan de andere, jij kent je lijf.
Misschien kan je na een telefonisch overleg vandaag nog een antibioticakuur ophalen?

Je kan altijd bellen, of het wel of niet kan wachten tot morgen ljkt me aan jou om te beoordelen.
Beterschap!

Taxi

Taxi

06-03-2016 om 13:18

heb

Heb je koorts? Zoveel pijn dat het niet tot morgen kan wachten? Pijn in de flanken/rug, algeheel gevoel van malaise?
Dan zou ik bellen voor overleg, alleen grote kans dat je en maar 1 pil krijgt om tot morgen te overbruggen en je alsnog je huisarts moet zien en je urine nogmaals moet laten controleren.
Als het houdbaar is en je geen koorts of pijn in de flanken/rug hebt, zou ik morgen even de ochtendurine brengen bij je eigen huisarts. Gelijk om 8 uur even, als de urine uitwijst dat er een ontsteking is krijg je die kuur ook zonder de arts gezien te hebben.
Heb je wel koorts of bovengenoemde klachten dan zou ik de HAP bellen.

bieb63

bieb63

06-03-2016 om 14:03

voor de toekomst

Hier zeeer bekend met blaasontsteking (dochter vanaf 4 jaar). Jarenlang ellende, onderzoeken (niets iets uitgekomen), vele kuren en ook onderhoudskuren. Sinds een aantal jaar hebben wij Cranberola in huis. Is een sachet met zeer geconcentreerde Cranberry poeder (veel meer geconcentreerd dan in capsules) plus OPC. Is te koop bij o.a. de Tuinen, maar ook online makkelijk te vinden. Het poeder los je op in een groot glas water (en is prima drinkbaar). Als mijn dochter weer een blaasontsteking voelt opkomen, neemt ze zo'n glas, evt. nog een keer later op de dag en sindsdien (ca. 4 jaar dat we dat spul af en toe gebruiken bij een opkomende blaasontsteking), was het daarna over en klaar! Dus ik zou het eens proberen (voor de volgende keer).

Triva

Triva

06-03-2016 om 15:48

jahoor gewoon bellen

Je kunt er flink ziek van zijn en elke dag dat je eerder begint aan de antibiotica is er toch één.

kwarktaart

kwarktaart

06-03-2016 om 16:23

gebeld

en ik heb pillen. Ik werd zo beroerd dat ik heb gebeld.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

06-03-2016 om 17:07

Oorzaak?

Hoe kan het dat je keer op keer blaasontstekingen krijgt? Lijkt me dat je beter de oorzaak kunt laten uitzoeken dan iedere keer weer antibiotica (die je weerstand niet ten goede komt).

kwarktaart

kwarktaart

06-03-2016 om 18:27

niet

Ik vind eens in de 2 jaar niet iets om je zorgen om te maken. En 2 op de 5 keer weet ik het de kop in te drukken met vit c, cranberrie pillen en heel erg veel kruidenthee. Deze keer niet helaas, de vorige keer antibiotica was 4 jaar geleden.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

06-03-2016 om 18:37

Oh ok

Je zei in je eerste bericht 'ik voel weer opkomen' dus ik nam aan dat het om de haverklap raak is. Dat valt dus gelukkig wel mee.
Ik heb zelf overigens maar 1 keer in mijn leven een blaasontsteking gehad, tijdens een zwangerschap, en toen had ik eigenlijk nergens last van (behalve harde buiken).

Miep

Miep

18-03-2016 om 13:32

Bij mij

Hielp een combi van cranberry capsules en colloidaal zilver. Dat kun je altijd in huis hebben voor het geval het opkomt en scheelt een antibioticakuur

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2016 om 14:59

Cranberry

Ik ben helaas regelmatig de Sjaak wat betreft blaasontsteking en ik moet constateren dat cranberrycapsules soms wel wat kunnen onderdrukken, maar als het moet gebeuren, gebeurt het toch. Afgelopen week moest ik daarom toch een kuurtje halen. Van colloïdaal zilver had ik nog nooit gehoord.

kwarktaart

kwarktaart

21-03-2016 om 07:50

cranberrypillen

Die gebruik ik ook als ik denk dat ik een blaasontsteking voel opkomen, net als vitamine c tabletten en ik drink dan veel sinaasappelsap. Vaak helpt het maar niet altijd. En deze keer was ik dat stadium voorbij.

Brandnetelthee

Ik heb er regelmatig last van helaas. Eerst nooit, maar na de eerste keer een tijdje geleden, komt het na een periode weer terug.
Naast cranberrysap en veel water drinken bestel ik ook wel eens via http://roter.nl/blaasontsteking/
ipv antibiotica. Ben daar toch niet zo fan van. Ik heb snel bijwerkingen. Zit bv ook aan de pil en heb daar ook last van bijwerkingen.
Ik heb ook gelezen dat brandnetelthee kan helpen en iets gelezen over een knoflook daaronder in stoppen... Maar die laatste laat ik maar even aan me voorbij gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-08-2016 om 16:18

Elisa

Ik had ook als kind al jaarlijks last van blaasontsteking. Mijn ouders waren nogal onder de indruk van Dr. Vogel en ik kreeg niet anders dan druppeltjes van Dr. Vogel en badjes met Molkosan. De bedoelingen waren goed, maar de middeltjes niet. Pas na een hele tijd, besloten ze dat ik toch maar eens naar een dokter moest. Ik kreeg een kuurtje en kon wel huilen van blijdschap toen dit binnen één dag bleek aan te slaan.

De narigheid met blaasontsteking is dat het naar je nieren kan doorslaan als je er te lang mee blijft rondlopen en dan ben je nog verder van huis. Ik slik cranberrytabletten en vertrouw verder alleen op antibiotica.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.