Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-12-2021 om 22:19
In een ander draadje schreef ik iets over blaasontsteking en welk advies hierbij passend is. Ik heb zelf altijd begrepen zo snel mogelijk contact opnemen met de huisarts, om erger te voorkomen, maar ik lees dus nu in het andere draadje dat 80 % van de blaasontstekingen vanzelf over gaan dus dat het goed is om een week af te wachten. Nu is dat helemaal niet mijn ervaring en ook niet die van mijn dochter. Die dus een blaasontsteking heeft en al een week gewacht had en nu bloed plaste. Ik heb haar heel snel met een gevuld potje naar de huisarts gestuurd en gezegd dat ze volgende keer niet zo lang moest wachten.
Nu twijfel ik dus of dat laatste dan wel klopt.
05-12-2021 om 17:15
Piepmuisje schreef op 05-12-2021 om 02:42:
Gaat niet helemaal vanzelf over. Belangrijk is om goed voor jezelf te zorgen, zoals met bepaalde middelen. Combinatiemiddelen, zoals met cranberry, beredruif en mannose, in combinatie met vitamine C kan helpen. Magnesium kan ook schelen. Als ik het voel opkomen neem ik wat extra magnesiumbisglycinaat van AOV en wat vitamine C en het zakt weer. Merk dat je dan ook meer uitplast. Belangrijk is ook je darmflora en zeker bij terugkerende blaasontsteking daar wat aan doen. Er zijn ook middelen met cranberry en speciale probiotica.
Bij pilgebruik kan je gevoeliger worden voor infecties.
Als je het voelt opkomen en het is niet binnen een paar dagen gezakt zeker naar je huisarts. Antibiotica zijn ook niet zo goed maar kan erger helpen voorkomen. Wel ondersteunen met probiotica.
Ik vraag me dan vooral af waar je al die middeltjes vindt. Dochter had wel granberrysap genomen en drinkt sowieso veel water en thee. Maar blijkbaar is dat dus niet voldoende
07-12-2021 om 01:22
Wat cranberry betreft beter extract dan sap of goedkope preparaten met gedroogde cranberry.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.