Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

eventanja

eventanja

09-04-2018 om 14:17

BH pijn

De laatste tijd heb ik steeds meer last bij het dragen van een BH. Ik ervaar een enorme druk op mijn ribben onder mijn borsten en heb inmiddels al 6 nieuwe BH's gekocht bij diverse speciaalzaken maar het probleem blijft. Zelfs bij het niet dragen van een BH heb ik soms nog klachten. Ik ervaar de meeste klachten bij het zitten (heb zittend werk) en heb bij alle soorten BH's dezelfde klachten. Beugels, opgevuld, dun kant, stretchmateriaal etc. Sommige BH's geven zelfs rode bultjes en later wondjes onder mijn borsten. Iemand bekend met deze klachten en heeft iemand er ook een oplossing voor?

Mezelf nu maar eventanja genoemd.....

Gevoelige huid?

Ik kan ook al heel lang geen prettig zittende bh vinden. Ik heb er nog een paar. Met name katoen, zonder beugels en pads en brede steunende stof.
Ik heb nog lang mijn voedingsbehas gedragen. Die zaten goed.
Ik heb ook weleens sportbh's gehad. Katoen. brede kruisbanden achter. Ook prettig, maar ik krijg ze niet meer over mijn hoofd.

Ik krijg snel last van 'smetten' bij kunststof of beugels/pads.

mirreke

mirreke

09-04-2018 om 15:00

Je schrijft

dat het recente klachten zijn.
Ik zou eerlijk gezegd bij dit soort klachten naar de huisarts gaan. Niet omdat ik je bang wil maken, maar omdat ik bij alles wat gedurende een langere periode duidelijk anders wordt aan je lichaam, zodanig dat je er last van hebt, je aan zou raden om naar de huisarts te gaan.
Misschien heb je exceem ontwikkeld, mmaar misschien is er wel iets heel anders aan de hand.
Ik las ergens dat er ook sprake kan zijn van een vastgeklemde zenuw...

Een beetje.

De druk op de ribben herken ik en een irritant gevoel bij het dragen van mijn b.h's. Dit is bij mij zeker verbeterd na aanschaf van ander model en wat groter. En dat het erger wordt bij zitten herken ik ook.

Ik vind het bij jou allemaal wat extremer klinken, bultjes, wondjes en ook klachten als de bh uit is. Misschien is het dan toch raadzaam een bezoek aan je huisarts te brengen.

mijk

mijk

10-04-2018 om 10:53

Ik

Ben alergisch voo4 vrijwel alle kunstmatige stoffen.. Geeft hier ook open wonden. Best lastig met cup e want daar wordt niet veel in katoen voor gemaakt. Ik vroeg me wel af met deze klachten of je wel goede maat draagt? Het past ook wel bij gewoon te strak...

Mijk

Dora

Dora

10-04-2018 om 12:06

katoen zonder beugel

is wat ik draag. Meestal kan ik dat wel verdragen. Maar ook even naar de huisarts als je last hebt, want die kan een zalfje geven dat echt helpt. Gewone zalf helpt bij mij niet, het is te heftig.

Ecotex en Natur-el hebben katoenen BHs zonder beugel. En verder voedingsbh's. Sport-bh's werken bij mij niet, want die zijn nooit van katoen.

Dons

Dons

10-04-2018 om 16:13

Ja hier ook

BH's voor grote ( echt grote ) maten voelen als plastic. Het schuurt enorm.
De beugelvrije bieden niet genoeg steun en die met beugel schuren mijn huid kapot.
Ik gebruik vaak snachts nestosyl. Verzacht en droogt uit door de zink. Zo kan ik soms wat plekken in toom houden.

Ik vind het vreselijk, want juist met grote borsten heb je goede ondersteuning en goed katoen nodig.

Eventanja

Eventanja

10-04-2018 om 20:06

Is t niet

Ik dacht ook dat mn bh te strak zat. Van omvang 75 naar 85 gegaan op advies maar toen ging t schuiven en kwamen de wondjes. Nu 80 en de pijn blijft. Heb zelfs een superzachte BH voor na een amputatie en ook die irriteert. Heb wel grotere borsten gekregen en heb dus ook n grotere cupmaat. Elke winkel heeft t ei van columbus zeggen ze en dan doet t weer zeer. Wordt er gewoon misselijk van. Dan maar uit. Ga wel de linken en merken even opzoeken. Draag nu trouwens wel graag n soort BHhemdje maar die vind ik zo moeilijk te krijgen. Bedankt alvast voor de tips. Iemand nog een idee voor n soort topje wat niet model oma is?

Naar de dokter

Je moet toch even andere dingen uitsluiten.

Galstenen, leveringes, etc.
Het hoeft niet je BH te zijn.

Er zijn vele mogelijke oorzaken van “zere ribben”

bredere bandjes

soms had ik ook wat last maar nu ben ik een hele andere soort bh gaan dragen .nu draag ik van die lange bhs ,die lopen namelijk onder je borsten een stuk door over je buik en die hebben veel bredere bandjes en geven veel meer steun .dat zijn van die bhs van truimph wat hier op internet over het algemeen oma behas worden genoemd maar die zitten heerlijk en ik heb geen klachten meer , ze zijn alleen niet goedkoop . mijn dochter is wat forser dan ik zelf ben ,en heeft nu al dezelfde bh maat dan ik heb , en zij vind ze ook ook heerlijk zitten . die bredere schouderbandjes zit veel prettiger dan die "touwtjes"
dus binnenkort zal ik er ook voor haar een gaan bestellen

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2018 om 22:43

Moeilijk aan krijgen

Als je een bh zonder sluiting, een sport-bh dus bijvoorbeeld of zo'n wonderbaarlijke, moeilijk aankrijgt, kun je hem beter via je voeten aan doen. Er in stappen en ophijsen. Ik doe dat ook met wat je shapewear noemt, een soort onderjurk in mijn geval,, die strak zit. Gaat veel beter.

Wat bij de bultjes kan helpen is een klein beetje zinkzalf. Wat ik ook vind helpen is een deppen met pure alcohol. Ik had ook zo'n bultje, die bij warmte en dus meer zweten echt vervelend was. Ik heb nu een kleinere cupmaat, ik moet afwachten of dat bultje nog gaat opspelen.

Wat helpt om het droog te houden onder je borsten, is om er gaasverband onder te "proppen". Dat schijnt men in verzorgingshuizen ook vaak toe te passen bij de dames aldaar. Het lucht echt op. Je kunt als je thuis bent ook een katoenen luier of theedoek of handdoek oprollen en eronder doen, zolang het maar het zweet absorbeert en je huid niet kan gaan "broeien" en dus smetten.

Ik zou me nu trouwens totaal niet druk maken om model oma. Liever dat model en van je klachten af dan een kek modelletje. Ik heb hier vorig jaar twee bh's gekocht: https://www.missmary.nl/bra. Deze laat ik ook zien: https://www.livera.nl/co-bra-non-wired-beha-jana-zb.html?utm_source=google_shopping&176=18&177=56&260=119&aid=66615&gclid=Cj0KCQiA6ozhBRC8ARIsAIh_VC1-LfJHr_jwNgdVWrAotHpjvHHYFgvq2R6gxCFZQ9ONqixkqHzE9q8aAutUEALw_wcB

Galstenen voelen echt anders dan zere ribben, dus dat lijkt me sterk, maar als het zo pijnlijk is dat je er misselijk van wordt, zou ik inderdaad naar de huisarts gaan

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2018 om 22:44

Grrr... wonderbaarlijke

Is wonderbra.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.