Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-05-2013 om 11:55
Mijn dochter moet volgende week een jaar na het verwijderen van haar beugel op controle komen. Haar tanden staan kaarsrecht, nergens last van maar ze moet nogmaals happen en er worden foto's gemaakt om de eindstand te bepalen.
Het voelt bij mij als geldklopperij dus eigenlijk ben ik geneigd de afspraak af te zeggen. Waarom zou je na een jaar nog een keer terug moeten komen?
Groetjes,
Paula
26-05-2013 om 14:03
Controle
Die controle is bedoeld om te zien of de tanden nog steeds in de goede stand staan en niet zijn geweken. Zelfs met een retainer kan het gebit nog wijken vanwege de groei dus dit wordt periodiek gecontroleerd totdat duidelijk is dat de eindstand goed is.
http://www.ortho-hilversum.nl/?pagina=Het_verwijderen
http://www.orto.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=34
27-05-2013 om 14:07
Tja
Maar het gaat er toch om wat jullie van het eindresultaat vinden. Al zou het weer een beetje afwijken maar jullie zijn tevreden dan is het toch goed? Ik zou de afspraak afzeggen en geld besparen.
En dat artikel van ortho Hilversum: ik snap hun gedachte wel...kassa!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
27-05-2013 om 15:27
Kunnen ze ook zonder foto en happen zien
Als de nachtbeugel nog goed past kan je stellen dat alles nog goed staat. Daar is echt geen gipsafdruk of röntgenfoto voor nodig. Lijkt me inderdaad geldklopperij.
skik
28-05-2013 om 09:43
Onnodig
Echt onnodig. Minimale verschuiving is altijd aanwezig, maar om daar nu gipsafdrukken de €27 en een OPT de €64,97 voor af te tikken.....neuh, zou het niet laten doen. Controle is altijd prima, ook om te kijken of de retentiedraad nog goed zit, maar daar zou ik, in jullie geval zoals ik het lees, bij laten.
28-05-2013 om 21:45
Bij ons
zijn er terugkomafspraken tot 2 jaar na afloop behandeling. Vooral kijken naar de retentiedraad, geen foto,s of happen. Hoort bij het totaal van de hele behandeling.