Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nyntje

Nyntje

10-11-2016 om 23:33

Beugel vergoeding

Wie kan mij helpen met de volgende vraag; onze jongste heeft net een beugel gekregen. De rekening valt net op de mat en ik schrik me rot.
Onze oudste heeft ook een beugel gehad. Maar voor de jongste krijgen we blijkbaar niets meer vergoed. Ik was in de veronderstelling dat de vergoeding per kind geldt, maar dit lijkt niet zo te zijn

Zijn via achmea aanvullend verzekerd.maximum 2000 euro.
Dat is natuurlijk met de beugel van oudste allang opgegaan.
Geldt dit bedrag nu per kind of is dit het totaal wat je krijgt?

zijn er verzekeringen waar dit anders is? Hoe doen ouders dit met meerdere kinderen. Dat kan je toch niet betalen.
Ben benieuwd naar Julie reacties

Elke

Elke

10-11-2016 om 23:39

Bij ons

Hoewel alleen mijn jongste een beugel heeft gehad weet ik toch vrij zeker dat de vergoeding bij ons per kind was (andere verzekering). Heb je Achmea al gebeld?

lieke

lieke

10-11-2016 om 23:46

ook achmea

Wij zitten bij zilveren kruis/achmea. We hebben 3 beugelende kinderen gehad. Alle 3 vergoed. Dus niet 1 bedrag verdeeld over 3 kinderen.
We waren wel aanvullend verzekerd. Zijn jullie dat ook? Want alleen met aanvullende verzekering werd de beugel vergoed. Hoe meer sterren, hoe meer je krijgt.
Chat of bel anders morgen even.

Vogel

Vogel

11-11-2016 om 00:04

natuurlijk per kind

Dat zou anders echt raar zijn. (Jantje, geen blindedarmontsteking krijgen want dat heeft je grote broer Piet al gehad dus dat krijgen we niet meer vergoed.)

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2016 om 00:25

Ik zou maar even bellen

Ik weet niet beter of ieder kind krijgt zijn eigen budget.

Morgaine

Morgaine

11-11-2016 om 07:56

Zekf declareren?

Misschien moet je het nu zelf declareren bij je verzekering en ging het bij je oudste rechtstreeks van orthodontist naar verzekering? Even je verzekering bellen en/of bij de orthodontist vragen of de rekening rechtstreeks naar de verzekering gestuurd kan worden?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-11-2016 om 08:00

zelf declareren

Ja dat denk ik ook. Dat je de rekening gewoon zelf moet betalen en dan declareren bij de verzekeraar.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2016 om 08:47

Is het wel dezelfde orthodontist?

Anders ook even navragen of ze wel een contract hebben.

Nyntje

Nyntje

11-11-2016 om 10:27

ben eruit

Hallo ouders,

ik ben eruit,
wat blijkt. Onze oudste stond ten onrechte op mijn polis, tenminste bij de administatie van Achmea. Daarom hebben we voor haar altijd vergoed gekregen. Hier zijn ze in 2015 achter gekomen en is alles op de polis van mijn man gezet. 1 ster aanvullend. Hier zijn wij niet over geinformeerd. En ik heb de oude polisbladen niet meer dus kan de sterretjes van toen niet checken

Per 1 december wordt de polis aangepast en vallen de kinderen weer onder mijn 3 ster aanvullende verzekering. De rekening van nu moet ik helaas betalen, maar dan gaan we toch nog eea vergoed kringen gelukkig. De dame die ik sprak heeft mij wel aangeraden om toch een klacht in te dienen omdat je de verwachting hebt dat het bij de jongste ook zo was, ook al is het hun? fout geweest.
Dat nemen we zeker in overweging. Daat het niet dan schaadt het niet. Dank voor jullie reacties.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2016 om 10:28

Nyntje

Gelukkig dat je eruit bent. En zeker klagen.

lieke

lieke

11-11-2016 om 10:31

huh?

Kinderen staan toch automatisch op de polis van degene met de "hoogste" verzekering? Zo is mij dit uitgelegd door ZK zelf. Zoek het maar eens op en bel/chat opnieuw.

Hanne.

Hanne.

11-11-2016 om 11:11

wat lieke zegt

Wat lieke zegt inderdaad. Bij ons staan de kinderen ook automatisch op de polis van de ouder met de hoogste dekking (ook Achmea, al heeft deze meerdere takken).

Ik zou zeker even op de website van je verzekeraar kijken. Ik krijg een beetje het gevoel dat zij een foutje maken.

Tuinstoel

Tuinstoel

11-11-2016 om 12:56

Dat dacht ik ook hoor, zou zeker niet die eerste factuur zo maar klakkeloos betalen.

Truf

Truf

11-11-2016 om 14:42

Niet automatisch

Van wat ik daarover lees gaat dat niet automatisch.

Bij wie moet uw kind worden meeverzekerd?
In principe maakt het niet uit bij welke ouder het kind wordt meeverzekerd. Bent u als ouders bij verschillende zorgverzekeraars aangesloten, dan is het raadzaam uw kind aan te sluiten bij het zorgpakket dat het best in de behoeften van uw kind kan voorzien. In de meeste gevallen is dit het zorgpakket dat de meest uitgebreide dekking biedt. Is uw kind met u meeverzekerd, dan geldt voor hem of haar dezelfde dekking die u zelf geniet.

Tip: Bent u als ouders allebei bij dezelfde zorgverzekeraar aangesloten, maar geniet u verschillende verzekeringspakketten, geef dan bij uw verzekeraar duidelijk aan onder welke polis uw kind meeverzekerd dient te worden.

http://www.zorgverzekering.org/kinderen-zorgverzekering/

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-11-2016 om 14:52

Tuinstoel

"Dat dacht ik ook hoor, zou zeker niet die eerste factuur zo maar klakkeloos betalen."

Ik neem aan dat de tandarts de rekening heeft gestuurd. Hij/zij staat natuurlijk volledig buiten de afspraak tussen patiënt en borgverzekeraar. Natuurlijk betaal je de rekening van de tandarts. En vervolgens ga je zelf in conclaaf met de zorgverzekeraar om de rekening gedeclareerd te krijgen.

Triva

Triva

11-11-2016 om 15:42

Truf

Bij de meeste verzekeraars gaat dit toch echt automatisch want waarom zou er iemand zijn kind gratis bij de laagst verzekerde ouder inbrengen? Het is gewoon standaard dat als beide partners bij dezelfde verzekeraar zitten alle kinderen bij de hoogst verzekerde inzitten, gratis.

Jo

Jo

11-11-2016 om 17:17

@ Nyntje

1. Waar baseer op dat de kinderen ten onrecht op jouw polis stonden?

2. Uiteraard moet je bezwaar maken en niet met lichthartige bewoordingen. Het argument dat je niet bent geïnformeerd kun je wel gebruiken, maar ZK staat daarin wel sterk, je hebt immers december 2016 een polisblad toegezonden gekregen. Maar laat hen maar bewijzen dat jij/je partner ooit hebben aangegeven dat jullie kinderen op de polis van je partner moet komen te staan.
Ik weet niet om welke beugel het gaat. Maar als het om een plaatjes beugel gaat dan komen de hoge kosten van het plaatsen van de beugel dus volgens ZK voor jullie eigen rekening. Het gaat ZK niet aan of jullie dit wel of niet op kunnen hoesten. Verplaats je in iemand die dat niet kan en hierdoor in financiële problemen komt. Als je het van te voren had geweten dan had je met het plaatsen wel gewacht tot 2016.

3. En dan kom ik aan bij het volgende. Beugel procedure is als volgt: je hebt hiervoor een afspraak bij de orthodontist of tandarts voor het maken van een afdruk. Nadat deze afdrukken klaar zijn komen je een week of later terug voor het bespreken van die afdrukken en welke beugel je kind nodig heeft. Dit zijn allemaal kosten die onder "beugel" vallen, dus niet uit de basistandartsverzekering worden vergoed. Hebben jullie hier nooit facturen van ontvangen voordat überhaupt de beugel is geplaatst?

4. Ook vind ik het manco van de tandarts/orthodontist (assistente) dat ze je niet hebben gewaarschuwd dat je kind niet is verzekerd voor orthodontische behandelingen.

Hanne.

Hanne.

11-11-2016 om 19:48

zilveren kruis automatisch

Ik heb het even zitten speuren en zilveren kruis Achmea geeft inderdaad aan dat kinderen automatisch bij de hoogst verzekerde ouder worden ingeschreven. Maar dat geldt niet voor alle Achmea takken. Zou dus even goed naar je eigen verzekering kijken. En dan evt de discussie aan gaan want er is op zich geen reden waarom bij jou inschrijven 'fout' zou zijn.

Yaron

Yaron

17-11-2016 om 19:38

bij ons

Bij onze verzekering is het zo dat de kinderen bij de verzekeringsnemer opkomen, ik wou mijn aanvullende verzekering omhoog, maar voor man was het niet nodig, maar wisselen kon niet omdat er dan een jaar wachttijd is blijft de beugel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.