Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beugel

Hallo,
Mijn zoon moet dinsdag voor zijn beugel, hij heeft van vrijdagavond van die blauwe tekkertjes om plaats te maken tussen zijn tanden ,nu zag ik dat zijn onderste snijtanden nog krommer zijn gaan staan door die elastiekjes, is dit normaal?

Pirata

Pirata

20-11-2016 om 19:40

ruimte maken

Die elastiekjes zijn om ruimte te maken voor het vastzetten van de beugel. Als die tanden zo snel wat scheef gaan staan, dan kunnen ze ook snel weer recht komen denk ik?

Musti

Musti

20-11-2016 om 21:05 Topicstarter

Beugel

Hallo,
wel ik hoop het, vind het wel raar, eerst pijn hebben om ze nog schever te zetten en dan nog eens om weer in dezelfde stand te krijgen.
Echt scheef stonden ze eigenlijk niet, viel niet echt op,maar hij raadde het ons toch aan omdat hij beetje met overbeet zat.
En later zou dit kunnen verergeren, hadden ook wat twijfels of we het wel gingen doen, tegenwoordig dragen ze bijna allemaal een beugel ,dat je je afvraagt of dit eigenlijk wel nodig is.
Ik hoop dat ze dan wel goed blijven staan want soms hoor je ook wel dat ze terug de oude stand terug gaan.

Vogel

Vogel

21-11-2016 om 11:18

Geen zorg

Zo'n orthodontist weet heus wel wat hij doet. Zeker als er plaats gemaakt moet worden vanwege een overbeet kan het probleem eerst erger lijken te worden.
Voor het vertrouwen van je zoon in de behandeling zou ik vooral uitstralen dat het normaal is en niets om je zorgen te maken. Nadat de beugel geplaatst is kan hij de eerste dagen (of meestal niet de eerste maar vanaf de tweede dag) flink pijn krijgen. Als jij maar weet dat dat er bij hoort en heel vervelend is maar echt overgaat, scheelt dat al veel.
Tip: zorg voor lekker zacht eten om hem te verwennen. Hier werden ze blij van wit brood (hebben we normaal nooit) en zelfgemaakte appelmoes.

Als je je netjes houdt aan de voorschriften en vooral als de beugel er uit is de nachtbeugel lang genoeg draagt is de kans op weer in de oude stand gaan staan minimaal.
Succes, het wordt vast heel mooi!

Musti

Musti

21-11-2016 om 15:43 Topicstarter

Niks gezegd

Hallo,
Ik heb er niets van gezegd,denk dat hij er nog niet op gelet heeft,allen wel van zijn kies waar er rekketjes zaten,die zat precies schuin zei hij ,en toen ik keek was hij toch precies iets naar binnen gekanteld.hij had ook meest pijn aan die kant.
Een nachtbeugel zal hij niet moeten dragen, hij zal wel zo een ijzertje aan de binnenkant plaatsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.