Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-07-2012 om 10:50
Als mensen voetschimmel hebben en met blote voeten in de badkamer rondlopen, waarmee kun je dan het best de vloer schoonhouden om besmetting te voorkomen?
Ik werk op een kindergroep waar regelmatig allerlei huidproblemen voorkomen zoals voetschimmel, maar nu ook ringworm bijv.
02-07-2012 om 14:13
Geen blote voeten
Iedereen gewoon verplichten slippers aan te doen? Of is dat te simpel gedacht? Helpt in elk geval tegen de besmetting met voetschimmel. Van ringworm weet ik het niet.
n@nny
02-07-2012 om 16:34
Andere maatregelen
Voetschimmel en ringworm gedijen op vochtige huid, je kan het niet alleen van besmetting via een ander persoon krijgen maar voornamelijk door het niet goed afdrogen van de voeten. Goed afdrogen lijkt me dus het allerbelangrijkste. Verder misschien de vloer dweilen met een scheut Dettol?
skik
03-07-2012 om 20:51
Schoonmaakzijn?
Weet het niet zeker, maar het helpt ook tegen gewone (badkamer)schimmels.... ff googelen!