Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-04-2012 om 19:44
Hallo allemaal,
De titel zegt het al: Bacteriele Vaginose. Ik heb hier al een tijd hardnekkig last van. Na twee antibiotica kuren en zelf aanmodderen met vaginale gel weet ik het even niet meer. Ik heb vooral last van een sterke geur. Mijn man kan het echt ruiken als ik voorbij loop (visgeur...sorry, klinkt niet zo smakelijk) en ik word er erg onzeker van. Iemand ervaring hiermee? Ik zit nu te denken aan het alternatieve cirquit; kan me voorstellen dat iets als orthomoleculaire therapie of homeopathie misschien wel helpt. Iemand suggesties?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Annabel
24-04-2012 om 07:45
Honinggel
Annabel, indien jouw bacteriële vaginose veroorzaakt wordt door antibiotica resistente bacteriën, zou je kunnen overwegen om een medicinale honinggel te gebruiken.
24-04-2012 om 09:19
Gyneacoloog
Ik heb het zelf ook gehad, ook een tijdje aangeklungeld met produkten van de huisarts, maar je moet echt om een verwijzing vragen naar de gynaecoloog hoor !
Heb ik ook gedaan en via hem ben ik er uiteindelijk vanaf gekomen !
gr. Anna
24-04-2012 om 19:00
Gale en anderen
Hartelijk dank alvast voor jullie reacties; ik ga toch maar weer een afspraak maken met de huisarts voor een doorverwijzing. Had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht. Het grappige (understatement) is dat mijn huisarts zei dat ik het maar moest accepteren; dat het gewoon bij me hoorde...Gelukkig zijn er meer artsen in de praktijk waar ik kom.
Gale, om even op jouw vraag terug te komen: ik heb de kuren kort na elkaar gedaan. Binnen een maand of wat na de eerste kuur Metronidazol kwamen de klachten nl al weer terug. Heb je een reden voor die vraag? Ik ben benieuwd!
Groet, Annabel
24-04-2012 om 19:06
Danielle
Dank voor je meedenken en je tip! Ik ga er over lezen, wie weet!
Groet, Annabel
27-04-2012 om 13:10
Lekkere huisarts ...
laat hem met een druiper lopen ;S ...waar slaat het op ...