Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

crooltje

crooltje

10-05-2014 om 13:22

baby 8weken groene ontlasting

wij hebben een zoontje van iets meer dan 8 weken.
Nu poept hij sinds maandag groen/geel.
Als voeding krijgt hij Hero extra voor hongerige baby's.
Op het cb kreeg ik niet echt een antwoord toen ik zei dat hij groen/gele ontlasting had.
Weet hier misschien iemand waar het aan kan liggen?

van alles

Ik heb indertijd van alles, zelfs tegenstrijdig, voorbij horen komen voor groene poep. Van een hongerige baby tot een baby die teveel voormelk zou krijgen bij overvolle borsten tot onrijpe verteringsorganen als de gal.
Het is eigenlijk alleen met andere signalen misschien van enige betekenis. Uitdrogen, krampjes, huilen. Maar wat het verband is is mij niet duidelijk. Meestal gaat het ook gewoon voorbij.

Uitdroging

Toen ik als baby daar last van had, zei de huisarts uitdroging. Mijn moeder ging van borstvoeding over op melkpoeder.
Ik weet niet wat Hero extra is! maar wil je 2 dagen in onzekerheid blijven omdat de cb geen duidelijk antwoord geeft. Je kunt ook langs een weekenddienst gaan. Ik vind uitdroging voor een baby een serieuze vraag.

Drinkt hij te snel?

Als hij de fles heel snel leegdrinkt kan dat leiden tot groene ontlasting. Misschien kan een speen met een kleiner gaatje, of pauze's nemen tijdens het drinken uitkomst bieden.

skik

Wat een paar Amerikaanse dokters zeggen

http://www.babycenter.com/400_is-green-poop-normal-in-a-bf-newborn_2060426_218.bc

"Tips for Concerned Parents: Don't be frightened by the color changes of BMs. In normal infants, BMs change color as the baby's diet changes, as the digestive tract matures, and as it is populated by new, normal bacteria. It's rare that color changes signal a digestive problem. Usually color changes just mean that there is more or less of the yellow/green/brown/orange pigments that are picked up along the way.

When to Worry: If the color of your baby's stools stay chalky white, there may be no bile from the liver to digest the food. If the stool is tarry black, there may be blood in the digestive tract that has turned dark black as it traveled down the intestines. If there is bright red blood in the stools, there has been some blood expressed very close to the anus, (i.e. no time to turn black). You don't need to worry about green, orange, and yellow stools. They are par for the course and are rarely a sign of a digestive problem. WebMD Medical Reference View Article Sources Reviewed by Cynthia Dennison Haines, MD on March 15, 2006 © 2006 WebMD, Inc. All rights reserved."

Marie

Marie

10-05-2014 om 15:17

heel gewoon?

Ik weet niet beter dat babies "groenige" ontlasting hebben van flesvoeding. Zag net dat Hero voorheen Friso was trouwens.
Hoeveel zit er in de flessen en hoe vaak krijgt jullie zoontje een fles?
Onze dochter kreeg destijds trouwens vreselijke verstopping van de voeding voor hongerige babies.

crooltje

crooltje

12-05-2014 om 16:00

snel leeg

hij drinkt inderdaad heel snel, meestal binnen 7 minuten is zijn fles leeg.
hij krijgt 150 cc 6 maal per dag.
er word nog steeds gezegd dat ik me geen zorgen moet maken.
En verstopping heeft ie niet volgens mij. hij poept iedere 24 uur minimaal 1 keer

crooltje

crooltje

12-05-2014 om 16:37

huisarts bezocht

nou zijn we weer. was net inloopspreekuur dus maar weer naar de huisarts geweest.
Zijn darmpjes rommelen maar verder is er niks aan de hand zegt ie.
was normaal dit gebeurd wel vaker.
Heb nu johannesbroodpitmeel gekocht om te zorgen dat zijn darmkrampjes minder worden hoop ik.
Zo niet dan sta ik morgen of overmorgen bij een andere huisarts/kinderarts in belgië

crooltje

"Heb nu johannesbroodpitmeel gekocht om te zorgen dat zijn darmkrampjes minder worden hoop ik.
Zo niet dan sta ik morgen of overmorgen bij een andere huisarts/kinderarts in belgië"

Maar waarom dan? Je hebt nu van meerdere mensen, onder wie - niet onbelangrijk - van de huisarts, te horen gekregen dat er geen reden is voor zorg en dat dit normaal is. Als er sprake is van darmkrampjes is ook dat niet ongewoon, is daartegen niets dat bewezen effectief is, en gaat het in het gros van de gevallen helemaal vanzelf over.

Waarom dan nog naar een andere arts?

Hij drinkt goed, hij heeft geen verstopping, ik lees nergens dat er iets is om je zorgen over te maken (zoals slecht slapen, veel huilen, slecht groeien, duidelijk pijn oid), alleen poept-ie groenig. En dat is dus kennelijk niet ongewoon.

Ik snap dan echt niet waarom je nog weer een andere arts zou moeten raadplegen.

Groeten,

Temet

mirreke

mirreke

12-05-2014 om 19:07

ja, ik snap het ook niet

Er is niets met je kindje aan de hand. Ik zou me geen zorgen maken hoor, het heeft totaal geen zin je kind weer naar een andere arts mee te slepen.
Johannesbroodpitmeel is ook totaal niet nodig. Nou, dan rommelen die darmpjes een beetje, die moeten ook nog leren functioneren...
Ik zie ook totaal het nut er niet van in.

Geniet van je kindje...

Marie

Marie

12-05-2014 om 21:51

Meer in de flessen?

Je zoontje is 8 weken. Onze "hongerlap" ging toen over van 6 x 165 naar x 200 cc (180+poeder).
Over het te snel drinken. Wat voor flessen en spenen gebruik je?
Zoontje van kennis hd last van verstopping en deed het goed op Comfortvoeding (zit Johannesbroodpitmeel door) in combinatie met Dr. Brownflessen en spenen. Hij deed langer over de flessen en zoog minder lucht mee. "Los" jbm toevoegen kan ook, maar kijk dan uit voor klontjes.

Mijn zoon ook

Mijn jongste had dezelfde flesvoeding als jouw zoon. Toen Friso voor d hongerige baby, heet nu Hero.
Die groenige ontlasting hoort daarbij. Dat Johannesbroodpitmeel maakt de voeding dikker om een teveel aan "mondjes terug" op te lossen. Het kan zelfs krampjes en rommelende darmen veroorzaken dus dat zou ik niet gaan geven.

Mijntje

Mijntje

13-05-2014 om 10:27

niet meer serieus

Baby's van die leeftijd hebben nu eenmaal darmkrampjes. Iedereen op dit forum kan erover mee praten. Het valt nu eenmaal niet mee voor zo'n wurm al die zware kost en dan wil je het ook nog zwaarder maken Had de huisarts dit geadviseerd of had je dit zelf bedacht? Rondlopen, muziekje draaien, dansen en tsja, een baby/kind kost nu eenmaal tijd - en het is nog maar een paar maanden oud dus maak je borst maar nat Het gaat wel weer over.

Als jij elke paar dagen op hoge poten naar een arts gaat wanneer er al is geconstateerd dat er niks aan de hand is, gaan ze je als er straks wel wat aan de hand is niet meer serieus nemen. (lange zin )

crooltje

crooltje

13-05-2014 om 19:24

rustig aan

Wat een reacties. Ben al weg dom gezeik hier.
Ik probeer goed te doen voor me kleine man en dan krijg je zulke reacties.
Nee dank je feestelijk maar mij zie je hier niet meer.
Stel me vragen wel ergens anders

Dom gezeik?

Niet alle reacties zijn dom gezeik vind ik, als moeder, voedingsdeskundige en ervaringsdeskundige met voeding voor de hongerige baby. Mijn kind poepte ook groen, borstvoeding babies poepen geel. Heel normaal.
Dat johannesbroodpitmeel zou ik echt niet doen, dat ligt zo zwaar op de maag voor zo'n kleintje. Ik moeat het mijn tweede ook geven van de dokter toen hij spuugde. Hij zou net als zijn zus wel reflux hebben. Helaas had hij wat anders, door de johannesbroodpitmeel kon hij het niet meer uitspugen wat hij nou wel moest doen bij zijn gebrek.

Is dit echt?

Is Croontje daadwerkelijk een moeder in verwarring, of is het iemand met de commerciële bedoeling om ouders in verwarring te brengen? Die merknamen zijn dan toch maar geplaatst niet waar?
Ik ga het eens vragen aan het forum beheer.

Tine Winkel

Tine Winkel

13-05-2014 om 21:00

nou miriam, geen goede reclame dan

als dit idd een commerciele bedoeling heeft dan komt dit merk er toch niet goed van af lijkt me: 't geeft rare kleur poep (heel gewone, hoewel Crooltje een andere mening is toegedaan) en de buzzer wordt onbeschoft...

Maar als Crooltje echt goed probeert te doen voor haar kleine man (zoals ze post) dan moet ze 'm volgens mij idd juist geen jbpm geven omdat dat zo zwaar op de maag ligt en gewoon groene poep voor lief nemen. Bij mijn meiden was t eerst geelgroen, bij vast eten kreeg t alle kleuren van de regenboog (nou ja, blauw heb ik niet gezien)

LiesK

Ook borstvoedingbabies kunnen groen poepen. Mijn zoon poepte grasgroen, vandaar dat ik me er toen in heb verdiept. Daarnaast had hij krampjes maar ik kon toch geen verband ontdekken.

Groen

Groene poep heeft meestal geen oorzaak en je kan er dan ook niks tegen doen. Behalve als een kind heel snel drinkt. Dan giert die voeding zo snel door de buik dat het kan zijn dat het niet goed verteerd wordt. En dat kan groene (soms schuimende en van niet verteerde fliebeltjes voorziene) poep geven. Bij flesvoeding is de oplossing dan vrij eenvoudig: een speen met een kleiner gaatje, of elke zoveel cc even pauzeren. Daar heb je geen Belgische kinderarts voor nodig.

skik

Voor het eerst moeder

Vroeger ging je met je vraagjes naar je moeder en liet je haar die luier zien. Moeder had ervaring en kon je gerust stellen. Daarna kwam een tijd dat de deur van het consultatiebureau werd platgelopen omdat oma's iets verder woonden.
Nu kan je je vraag aan een forum stellen omdat de cb het te druk heeft. Alleen kunnen op een forum de mensen niet zien of kindjelief ook helder uit zijn oogjes kijkt, of wat slap is. Vandaar advies dokter.

Maar de gevoelens van een ( jonge) moeder die haar eerste kindje heeft gekregen ( voor de meesten toch wel herkenbaar dacht ik zo), veranderen niet.
Oja zelfs als er al meer kinderen om je heel darrelen, kan je onrustig worden van een nieuwe ervaring.

Maar de gebruikte taal, misstaat ieder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.