Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeka

Moeka

06-02-2018 om 17:02

Assertiviteitstraining?

Hoi allemaal,

Ik denk dat dit de goede rubriek is voor mijn vraag. Het gaat nl. om mijn geestelijke gezondheid. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik waarschijnlijk veel baat zou hebben bij een assertiviteitstraining.

Hoe vind ik zoiets? Ik heb al even op Google rondgekeken maar de meeste trainingen lijken voor zakelijke clienten te zijn. Ik wil graag persoonlijke hulp, desnoods als het niet anders kan in een groep. Is dit iets wat je aan de huisarts kan vragen? Geven zij daar verwijzingen voor?

Tips zijn ook welkom (weet niet of het is toegestaan namen te noemen?) voor het noorden des lands.

Bedankt!

Plien

Plien

06-02-2018 om 22:41

hoe het nu is

weet ik niet. Maar jaren geleden heb ik een asserviteitscursus gevolgd via het maatschappelijk werk. Maar als je via google zoekt, dan komen er ook al heel wat hits tevoorschijn.

Guppie

Guppie

07-02-2018 om 01:55

o.a. GGZ

Heb bij zowel het maatschappelijk werk als bij de GGZ, afdeling preventie, cursussen gevolgd. Bij de GGZ had ik wel een verwijzing nodig. Daar ook een cursus mindfulness gevolgd. Vaak zijn er wel gemeentelijke organisaties die je de weg kunnen wijzen.
Het ligt er ook maar net aan wat in jouw situatie nodig of handig en ook betaalbaar is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.