Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

21-10-2014 om 19:50

App voor water drinken?

Wie heeft er ervaring met een app die bijhoudt hoeveel water je nog moet drinken op een dag? Ik heb een iphone en er zijn zoveel apps dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Jojo

Jojo

21-10-2014 om 20:28

Geen app voor je maar

Ik denk dat je met ongeveer 2 flesjes van een halve liter een heel eind komt.
Voor de rest uit voedsel zoals fruit, groente en zuivel, plus koffie/thee/fris. Het gaat meer om het vocht dan water zelf.
Dan heb je in feite geen app meer nodig, gewoon je flesje leegdrinken en nog eens vullen. Tenzij je dat allemaal niet of weinig inneemt, dan zou ik het op 3 a 4 flesjes houden.
Na sporten een halve of hele liter erbij.

Barvaux

Barvaux

21-10-2014 om 20:36

jojo

Het is toch echt minimaal 1,5 liter drinken op een dag dus met 2 halve literflesjes ga je het niet redden. Ik zou gewoon elke dag een 1,5 liter fles vullen en in de koelkast zetten ipv een app te gaan gebruiken maar ja wie ben ik

Katniss

Katniss

21-10-2014 om 20:39

Water?

Volgens mij is die hype over en de mythe achterhaald. Je moet vooral voldoende drinken van wat dan ook. Ik drink alleen water als ik mijn medicijnen inneem en 's avonds bij het avondeten. Voor de rest koffie, thee, sap, fris.

Hanne.

Hanne.

21-10-2014 om 20:40

+ zuivel, koffie, thee fris

inderdaad, dus 2x halve liter + zuivel, koffie, thee en fris en je bent er , doe je dat laatste niet dan 3 (of 4) flesjes.

Barvaux

Barvaux

21-10-2014 om 20:41

katniss

Oja ik bedoelde ook niet dat je anderhalve liter water moet drinken, mag van alles zijn, maar met een app bijhouden vind ik nodeloos ingewikkeld. Meet één keer de maat van je koffiekop, theeglas en frisdrankglas en vink het af.

Katniss

Katniss

21-10-2014 om 20:48

Och ja

Tegenwoordig overal een app voor Maar deze vind ik dan wel heel bijzonder, hoeveel water je drinkt. Alsof je niet kunt onthouden of je je flesje nu een of twee keer gevuld hebt. Naast dat het overbodig is, wordt je telefoon natuurlijk zo traag als p**p van al die loze apps (net IOS bijgewerkt, wat een drama).

Jojo

Jojo

21-10-2014 om 20:56

Barvaux

Hanne zegt wat ik al zei en zo bedoel ik het ook.
2 keer een halve liter water is 1 liter.
De rest haal je uit koffie, thee, groentes, fruit en zuivel, sausjes enz.(halve liter moet daar wel uitgehaald kunnen worden)
Eet/drink je dat allemaal niet dan 3 a max 4 flesjes.
Dat lijkt me redelijk te onthouden zonder app

bibi63

bibi63

21-10-2014 om 21:00

Ik snap het ook niet...

..... moet je daar een app voor hebben?? Ik zou gillend gek worden van al die apps. Moet je dat bijhouden, krijg je elke keer een 'piepje'. Vandaar al die mensen de hele dag starend op hun telefoon.
Pffff, sorry, maar ik vind dit echt raar.

en er zijn zoveel mensen die andere hoeveelheden nodig hebben

Heb je een stoma dan moet je minimaal 2,5 liter vocht binnen krijgen. Het maakt inderdaad niet uit hoe.
En met een aantal ziektes moet je of juist mee of juist minder drinken. Het is maar net wat een arts dan aangeeft.

Dus app is overbodig en geeft naar mijn idee wrs verkeerd signaal af.

Lynna

Lynna

21-10-2014 om 21:13

Lijkt mij juist handig

Een fles in de koelkast zetten werkt niet omdat ik niet de hele dag thuis ben. Ik probeer zelf te denken aan het water drinken, maar ik vergeet het gewoon telkens. Vandaar dat ik graag een app wil. Die telefoon heb ik toch altijd bij me, dus een herinnering daarop vind ik superpraktisch.

mijk

mijk

21-10-2014 om 21:18

Voor mij werkt het wel.

Ik ben niet zo'n goede drinker wordt narrig en op de een of andere manier slijt met app de gewoonte harder in...

bibi63

bibi63

21-10-2014 om 21:23

Lynna

Je stopt een flesje in je tas. Als je ergens bent neem je een kop thee of glas water. Hoe moeilijk kan het zijn? En als je thuis bent: een glas drinken bij het ontbijt of als je opstaat. Een glas drinken bij het avondeten. Of wil je een app 'piepje' als je in een winkel staat, of over straat loopt. Hoe zie je het voor je?
Dus gewoon: op alle logische momenten iets drinken: ontbijt, als je ergens bent, op je werk, als je thuis komt, bij het eten, en 's avonds als je op de bank zit. Niet zo moeilijk doen.
Bibi

Lynna

Lynna

21-10-2014 om 21:30

Bibi63 en Mijk

Als het me zo gelukt was, had ik geen app willen hebben. Tuurlijk is het niet moeilijk. Net als zoveel dingen helemaal niet moeilijk zijn om te doen. Maar soms heb je ondersteuning nodig.

Mijk, welke app gebruik jij?

Tabitha

Tabitha

21-10-2014 om 21:45

telefoon zetten?

Ik heb een hele simpele telefoon dus ik weet niet of mijn idee kan, maar je kunt toch je telefoon een signaal laten geven vanuit de agenda? Dan heb je geen app nodig.

Zus

Zus

21-10-2014 om 22:55

Extra drinken?

Om te weten of je moet drinken of niet is dorst uitgevonden
Zoveel extra moeten drinken is echt een mythe: ooit in de wereld geholpen door iemand die resultaten van een wetenschappeijk onderzoek verkeerd interpreteerde of eigenlijk niet goed had gelezen wat de wtenschappers gevonden hadden. Er was onderzocht hoeveel vocht een lichaam nodig heeft, dus wat de cellen gebruiken en bloed,nodig heeft om normaal te functioneren. Dat was ongeveer 1,5 liter voor een gemiddeld lichaam. Maar dat is ten onrechte vervolgens de wereld ingeholpen als feit dat je dus 1,5 liter moet DRINKEN. Dat klopte niet: voedsel staat bol,van het vocht en je kunt bijna ook zonder drinken genoeg vocht binnenkrijgen als je normaal eet. Laat staan dus dat je nog eens een liter erbij moet gaan gieten!!
Op warme dagen of bij inspanning verdamp je meer en onder die omstandigheden zul je moeten drinken. Maar dan krijg je dus ook dorst.

Mikke

Mikke

21-10-2014 om 23:04

Waarom...

Waarom MOET je water drinken? Je drinkt toch gewoon als je dorst hebt? En als je zeker wil zijn dat je meer dan 'n liter water drinkt dan pak je bij elke maaltijd een glas van 0.33L. Klaar.

Er zijn dingen waar ik 'n app voor nodig heb, maar drinken is daar niet een van. Welke app ik zou aanraden: gewoon 'n wekker. Zet 'm om de zoveel uur, deel de gewenste drinkhoeveelheid door het aantal wekker momenten en je weet wat je elke keer moet drinken. Niet moeilijker doen dan noodzakelijk.

lynna

Heb je klachten doordat je (naar jouw idee) te weinig drinkt? Hoe komt het dat je zo precies de hoeveelheid wilt bijhouden?

Als je gewoon drinkt bij ontbijt, koffietijd, lunch, theetijd, avondeten en in de avond is dat toch prima?

mijk

mijk

23-10-2014 om 15:46

Nee ik drink niet als ik dorst heb

Ik voel dat niet zo goed. Maar als ik het even bij houdt voel ik me wel veel beter. Mensen zijn verschillend....,

Mijk

Christel

Christel

23-10-2014 om 15:58

Dorst

Ik heb nooit dorst. Soms kom ik er tussen de middag achter dat ik nog niks gedronken heb die dag. Ik herken wel wat Mijk zegt: als ik "gedwongen" wordt te drinken voel ik me veel beter. Ik heb nu een collega die de hele dag bekertjes water naast me zet, dat werkt voor mij. Nu die andere 5 dagen nog.

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 18:45

ouderen

Ouderen hebben vaak veel later een dorstgevoel en bedenk: ALS je dorst krijgt ben je al te laat met drinken!

Barvaux

"ALS je dorst krijgt ben je al te laat met drinken!"

Dat is voor zover ik weet een mythe. Het is ook niet erg logisch. Waar is dorst anders voor dan om je aan te zetten tot drinken? Als dat signaal te laat zou komen zou de mensheid het niet tot hier hebben gehaald, lijkt me zo.
Je hoeft voor je gezondheid gewoonlijk toch ook niet te eten voordat je honger hebt omdat je dan te weinig eten binnenkrijgt?

Ik sluit heus niet uit dat er mensen zijn die zich beter voelen als ze niet op het dorstsignaal wachten, maar in zijn algemeenheid lijkt het verhaal dat je bij dorst al te laat bent mij niet houdbaar.

Groeten,

Temet

Barvaux

Barvaux

24-10-2014 om 08:29

Temet

Ik heb niet gezegd dat als je dorst krijgt je te laat bent en al bijna dood gaat Dorst is het eerste signaal dat je een vochttekort hebt en in dat kader ben je te laat Veel mensen denken dat dorst het eerste signaal is dat er een vochttekort dreigt maar dat is dus niet zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.