Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marja

Marja

12-09-2016 om 08:34

Anus kramp

Naar aanleiding van de vraag over aambeien gooi ik er deze ook nog maar een keer in. Heeft iemand al de oplossing gevonden tegen anuskramp? Er is al eens ooit een draadje over geweest maar dat is gesloten.
Voor wie geen idee heeft waar het over gaat. Anus kramp is heel heftige pijn bij je anus dat meestal 's nachts is. Ik heb er een paar keer per jaar last van en het duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur.

Triva

Triva

12-09-2016 om 08:53

misschien

kun je hier het draadje neerzetten wat gesloten is ter informatie?

AnoAnus

AnoAnus

12-09-2016 om 10:20

Lactose-intolerantie

Heel vervelend! Hier had het te maken met lactose-intolerantie. Toen dat eenmaal aangepakt werd, was de kramp ook verdwenen.

Triva

Triva

12-09-2016 om 12:24

Marja

Ja precies, dan weet iedereen waar het over gaat.

Marja

Marja

14-09-2016 om 09:00

Niemand?

Niemand geen tips? Het is een serieuze vraag.

Spot

Spot

14-09-2016 om 10:23

nee sorry

Ik vond op de site van de maagleverdarmstichting dit :

Behandeling van anuskramp

De behandeling is afhankelijk van de oorzaak van de anuskramp. Als er sprake is van een achterliggende aandoening, dan moet deze worden behandeld. Als de oorzaak onbekend is, is het niet mogelijk om de klachten gericht te behandelen. Het is bekend dat warmte en ontspanning (zoals een warm bad) de klachten kunnen verminderen. Stress kan soms de klachten verergeren.

Indien warm water baden onvoldoende helpen, kan de arts proberen de spierspanning van uw anale spier te

verlagen door het voorschrijven van een zalf, bijvoorbeeld ISDN of diltiazem. Deze zalf kunt u op de anus aanbrengen als de pijn begint. Eventueel kan de huisarts ook tabletten voorschrijven die op dezelfde manier spierspanning kunnen verlagen (diltiazem tabletten).

Als de behandeling met zalf en tabletten onvoldoende helpt, kan de huisarts u doorverwijzen naar het ziekenhuis. De arts in het ziekenhuis kan de spierspanning verlagen met behulp van Botox injecties of soms door het blokkeren van bepaalde zenuwen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.