Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Antibody test result

Dit weekend hebben we een antibody test gedaan met het hele gezin. (weer eens wat anders dan Ganzeborden)

Allemaal negatief, dus die vervelende hoestjes van maart vorig jaar waren blijkbaar toch wat anders

https://www.genesesmedical.com/be-safe-keep-safe/covid-19-test-1-piece


Op zich jammer, want nu hebben jullie kennelijk nog geen weerstand. Hoewel die antilichamen ook maar beperkt blijven rondzwerven?

AdHombre

AdHombre

08-02-2021 om 09:17 Topicstarter

Ik ben nog steeds niet helemaal gerust op de lange termijn effecten van een Covid infectie, zelfs al is ie mild, dus toch maar liever niet. Ik haal mijn weerstand wel uit een potje.

https://www.npostart.nl/KN_1724997 

Weerstand uit een potje?  Laat me niet lachen.  Kijk de Keuringsdienst van Waarde even terug en bedenk dan of het wel goed is wat je doet. 

Dat is niet de weerstand waar Ad op doelt, maar bedankt voor de link, ik ga zeker kijken. Overigens geloof ik wel in vitamine D om ernstige reacties te voorkomen, maar dat slik ik sowieso al (dokters orders).

AdHombre schreef op 07-02-2021 om 20:57:

Dit weekend hebben we een antibody test gedaan met het hele gezin. (weer eens wat anders dan Ganzeborden)

Allemaal negatief, dus die vervelende hoestjes van maart vorig jaar waren blijkbaar toch wat anders

https://www.genesesmedical.com/be-safe-keep-safe/covid-19-test-1-piece

Hoe had je hoestje in maart iets anders kunnen zijn dan een gewone verkoudheid of luchtweginfectie? Je zat toen ingebunkerd, liet contactloos je boodschappen bezorgen die met een stoomapparaat ontsmet werden en had al weken niemand meer gezien.

Skik, als je geen corona kunt oplopen in je bunker, hoe kun je dan een andere virale luchtweginfectie oplopen?

Wanneer heeft zo'n test meerwaarde? Waarom niet gratis naar de teststraat, al dan niet met gefingeerde klachten? 

Chrono schreef op 08-02-2021 om 10:48:

Skik, als je geen corona kunt oplopen in je bunker, hoe kun je dan een andere virale luchtweginfectie oplopen?

Het is vloeken in de kerk natuurlijk, maar er zijn heel veel virussen die besmettelijker zijn dan corona. Bovrndien, wie zegt dat het een virus was?

Meike, zeker waar, maar ook een besmettelijker virus breekt volgens mij niet zo snel door de bunkermuren, tenzij het al binnen was. En bacterieel lijkt onwaarschijnlijk, als meerdere mensen in 1 huishouden er last van hebben. Maar hoezo is wat jij zegt vloeken in de kerk?

Chrono schreef op 08-02-2021 om 10:48:

Skik, als je geen corona kunt oplopen in je bunker, hoe kun je dan een andere virale luchtweginfectie oplopen?

In die tijd waren er nog maar heel weinig mensen met corona, kans op besmetting was heel klein. Een verkoudheidje oplopen met de heel spaarzame contacten ligt dan meer voor de hand, als het inderdaad al een virus was wat de kuch veroorzaakte.

Chrono schreef op 08-02-2021 om 11:30:

Meike, zeker waar, maar ook een besmettelijker virus breekt volgens mij niet zo snel door de bunkermuren, tenzij het al binnen was. En bacterieel lijkt onwaarschijnlijk, als meerdere mensen in 1 huishouden er last van hebben. Maar hoezo is wat jij zegt vloeken in de kerk?

Omdat sommige mensen covid-19 beschouwen als het Ergste, Meest Besmettelijke en Meest Dodelijke dat mensen ooit is overkomen 😊. Waarvoor dus alles moet wijken.

Oooooh, nee, dat is zeker niet zo! Maar wij zijn niks meer gewend tegenwoordig, vroeger waren dit soort epidemieën heel normaal...

AdHombre

AdHombre

08-02-2021 om 13:50 Topicstarter

Het leek mij ook al zeer onwaarschijnlijk dat het Corona was, maar tegelijkertijd hadden we wel een heel vervelend aanhoudend hoestje met keelpijn. Ondanks al onze voorzorgsmaatregelen hebben we nadien ook nog wel eens keelpijn gehad. Zelf nog een enkele keer koorts, dus inderdaad, de isolatie was blijkbaar niet geheel perfect.

Vooral mijn oudste zoon was er van overtuigd dat hij 'het' had, dus vandaar die test. Weten we het tenminste zeker.

AdHombre

AdHombre

08-02-2021 om 13:52 Topicstarter

MeikeT schreef op 08-02-2021 om 12:55:Omdat sommige mensen covid-19 beschouwen als het Ergste, Meest Besmettelijke en Meest Dodelijke dat mensen ooit is overkomen 😊. Waarvoor dus alles moet wijken.

Oh, dus al deze ellende is de schuld van die 'sommige mensen'?

Sommige andere mensen hebben het helemaal door. Ik zou contact zoeken met gelijkgestemden op Telegram, daar hangen ze veel rond.

AdHombre

AdHombre

08-02-2021 om 13:55 Topicstarter

skik schreef op 08-02-2021 om 11:38:In die tijd waren er nog maar heel weinig mensen met corona, kans op besmetting was heel klein. Een verkoudheidje oplopen met de heel spaarzame contacten ligt dan meer voor de hand, als het inderdaad al een virus was wat de kuch veroorzaakte.

Dat is niet helemaal waar. Een van mijn collega's (kamer - of beter - kantoortuingenoot) had het begin maart met z'n familie. Drie (!) collega's van mijn vriendin hadden het ook begin maart. Die 10.000 doden van de eerste golf werden veroorzaakt door een heleboel ongedetecteerde gevallen. De ijsberg zat toen voor 9/10 onder water. Met name in Brabant maar ook hier in de buurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.