Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nala

Nala

06-10-2016 om 22:17

anorectale malformatie

Mijn dochtertje van een paar maanden is geboren met een anale afwijking : anterieur verplaatste anus, sluitspier is niet gelegen aan het uiteinde van de darmen.
Kinderchirurg adviseerde om dit operatief op te lossen. Gezien mijn dochter geen problemen vertoonde bij de ontlasting, was ik niet echt geneigd om haar te laten opereren.
Na een 2 de opinie , besloten we toch om een datum vast te stellen en haar te laten operen.
maar nu begin ik terug te twijfelen: want momenteel vlotte stoelgang en totaal geen bollebuiken, ben zelfs begonnen met vastvoeding naast de borstvoeding..,

Ik zit nog met heel wat vragen en twijfel ook om de operatie te laten doorgaan.
Zijn er mensen met dezelfde afwijking, die het niet laten opereren? Welke ongemakken hebben ze dan later?
ZIjn er mensen met de afwijking die wel gekozen hebben voor de operatie, maar die er spijt van hebben?

Hoe verloopt de zindelijkheid, kan er veel mislopen tijdens de operatie?

Geen evaring

Met deze aandoening maar als de chirurg het adviseert zou ik t wel laten doen. Hij weet denk ik hoe het beste te handelen ook gericht op de toekomst. Ik zou bij de patiënten vereniging je vragen stellen,deze zijn zo specifiek dat de kans dat je hier antwoord krijgt erg klein is

Juline

Juline

07-10-2016 om 09:20

Moeilijke beslissing

De kinderchirurg heeft een operatie geadviseerd en toen heb je een second opinion aangevraagd. Ook daar werd geadviseerd om te opereren (denk ik, want toen heb je de beslissing genomen en een datum vastgesteld). Wat zeiden de artsen daar op jouw twijfels?

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt, want als het nu goed gaat, lijkt er geen directe noodzaak. Maar de artsen zullen niet voor niets een advies uitgebracht hebben. Vraag anders nogmaals een gesprek aan waarbij je al je zorgen op tafel kan leggen.
Het is niet niks, zo'n operatie bij zo'n klein hummeltje, logisch dat je daar veel duidelijkheid over wil.

Sterkte, Juline

Wat heeft u uiteindelijk besloten? Ik heb hetzelfde probleem

Beste Nala,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ons dochtertje is net 3 maanden oud en hetzelfde probleem als bij jou is vastgesteld. Het was wel een groot twijfelgeval dus ze hebben haar extra onderzocht onder narcose en toen bleek de anus toch niet in het midden van de sluitspier te liggen.
De operatie is vastgelegd op 8 mei maar hoe dichterbij we komen, hoe meer ik begin te twijfelen omdat ze er nu ook totaal geen last van heeft.

Wat heeft u dan uiteindelijk besloten om te doen? Als u de operatie toch heeft laten doorgaan, hoe is het herstel verlopen? Heeft ze er veel last van gehad?

Vriendelijke groetjes

Ann

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.