Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Niki73

Niki73

16-03-2020 om 22:04

Angstaanjagend: longarts vertelt over verloop Corona

Ons wordt verteld dat als je COVID-19 hebt, en je 24 u geen symptomen meer hebt, je beter bent en weer naar buiten mag.
Dat klopt volgens deze Belgische longarts in heel wat gevallen niet!
Het venijn zit in de staart. Je kunt een week ziek zijn, je twee dagen prima voelen en daarna alsnog een zware longontsteking krijgen.

Ontnuchterend interview.

Spoedarts over corona: "We zien dertigers zonder medische voorgeschiedenis, beelden van longen zijn angstaanjagend"  | VRT NWS: nieuws
https://vrtnws.be/p.KOa0Z58LG

Triva

Triva

16-03-2020 om 22:22

Maar

Dat is dan toch een complicatie, die longontsteking, ben je dan nog besmettelijk?

Ad Hombre

Ad Hombre

16-03-2020 om 22:34

Triva

Een complicatie, maar wel degelijk door het actieve virus. Het is niet zo dat je een bacteriele longontsteking erbij krijgt.

Moeten we allemaal even doorheen, volgens Rutte.

Goh Niki73

En wat nu? Wat is je doel van dit bericht waarmee je een nieuwe discussie start? Dat we Rutte en rivm niet moeten geloven, dat we koste wat kost moeten voorkomen besmet te raken?

rode krullenbol

rode krullenbol

16-03-2020 om 22:45

Les Carter

"Angstaanjagend"
"Ons wordt verteld"
"Ontnuchterend interview"
"Spoedarts"
"Angstaanjagend"

Zelfs zonder uitroeptekens is dit rijtje behoorlijk verontrustend, nietwaar?

Wie zou hier aan het woord zijn, onder de nick Niki73?
Een bezorgde burger die zich verantwoordelijk voelt ons nog beter te informeren dan de Nederlandse overheid dat al doet?
Of misschien een politieke agitator die uit is op de val van het kabinet of misschien zelfs onze parlementaire democratie in zijn totaliteit?

Wie het weet, mag het zeggen!

Hier in ieder geval wat bemoedigende woorden van een Amerikaanse psychotherapeut uit Dallas, bij wijze van tegenwicht:


https://youtu.be/x4FotPS-Tpg

Rode krullenbol

Jo Hanna

Jo Hanna

16-03-2020 om 23:01

Lees het dan niet!?!?

De titel liet niets te raden over! Klik er dan gewoon niet op? Waarom martelen jullie jezelf dan zo, als je het zo slecht trekt? Ik begrijp het echt niet.

En RK, jouw angst voor staatsgrepen doet onderhand ook aan als een obsessie. Moet je zelf geen geestelijke bijstand gaan zoeken?

Groet,
Jo Hanna

Niki73

Niki73

16-03-2020 om 23:07

Aardig, Anne

Ik ben gewoon een hardwerkende moeder die naar het gewone, serieuze Belgische nieuws keek en zich realiseerde dat wat ons verteld wordt, gewoonweg niet klopt met de praktijk. Ik schrok me wild. Wat te merken is aan mijn bericht, ja. Mag het?

Ik hoop dat mensen zich realiseren dat ze wellicht helemaal niet genezen zijn als ze 24 u klachtenvrij zijn. Dat ze beter nog een paar dagen langer binnen blijven. Zo goed?

Niki73

Misschien kijk ik wat anders naar dit soort berichten - jij bent niet enige die ze verspreidt- omdat ik in nabije omgeving mensen heb die in normale leven al last hebben van angststoornissen of paniekaanvallen. Ik denk dat je geen idee hebt wat alle berichtgeving met hen doet.
Nu the wat de arts is geen longarts maar een eerstehulp arts. Is wel iets anders

MoederVan3

MoederVan3

17-03-2020 om 07:15

Autoimmuun reactie

De longontsteking is een autoimmuunreactie, een te stevige reactie op het virus. Besmettelijkheud komt vooral door hoesten en niezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-03-2020 om 10:22

Over Niki, RK

Ze is al jaren een vaste OO-deelnemer, dus insinuaties zijn misplaatst.

Tamar

Tamar

17-03-2020 om 10:55

Angtstoornissen

Voor zover het helpt: ik heb hier thuis gemerkt dat de angststoornis niet erger is geworden dan die toch al was. Integendeel, het is ergens wel bevredigend dat de rest nu ook niet meer naar school mag en dat wij 'm ook zitten te knijpen. Een soort "zie je wel?"gevoel. De hemel mag weten hoe waar daar weer mee gaan dealen, maar voor nu is de situatie nog niet zo slecht.

Tamar

Het gaat hier om volwassenen die het met name erg lastig vinden om nu zonder vaste structuur en aanspraak thuis te zitten.

Tamar

Tamar

17-03-2020 om 12:22

nee

het gaat over angstige mensen. Mensen met een angststoornis zijn ook mensen, ook als ze pas 18 zijn.

Niki73

Niki73

17-03-2020 om 12:43

Geen angststoornis

Ik was gewoon geschrokken en teleurgesteld dat we fout worden voorgelicht. En ook een beetje boos over het feit dat we dus mogelijk nog besmettelijke mensen weer "loslaten" in de maatschappij.

Dank je Kaaskopje, ik dacht dat ik al jaren bekend was hier. Heel wat forumdeelnemers kennen mij ook in IRL, ik ben verre van een angsthaas of paniekvogel.

rode krullenbol

rode krullenbol

17-03-2020 om 13:29

"ik ben verre van een angsthaas of paniekvogel"

Nou, dan kunnen wij elkaar de handen schudden!

Rode krullenbol

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.