Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Aneurysma buik 2 maanden geleden/hoofdpijn/psychisch

Ik heb even een vraag voor mijn moeder
2 maanden geleden een plotselinge buik aneurysma gehad. Daarbij werd voor de operatie gezegd dat ze het misschien niet zou overleven. Dat is verder wel gelukkig goed gekomen. Maar het herstel is moeizaam
Op het moment heeft ze een week of 4 enorme hoofdpijn en kan er niet van slapen. Vanalles geprobeerd. Huisarts dacht aan spanningshoofdpijn. Ze voelt verder geen spanning, maar wil eigenlijk niet over de gebeurtenis praten en niks weten van zieke mensen. Kan het dan toch spanning en verwerking zijn?
Het enigste wat namelijk helpt is oxazepam. En ze heeft nu ook EMDR. Maar ze weet zich bijna geen raad. Iemand misschien nog een tip? En zou dat toch spanning kunnen zijn? Ook al voel je het niet.

@Emma

@Emma

01-06-2019 om 23:10

Spanning

Ik weet niet veel over de aandoening, maar spanning kan er ongemerkt wel degelijk zijn. Een operatie waarvan je van tevoren weet dat je het misschien niet gaat overleven gaat je overigens niet in je kouwe kleren zitten. Heeft haar lichamelijke reactie daar niet mee te maken? Wat zegt de huisarts?

Guppie

Guppie

02-06-2019 om 03:44

Een operatie en een narcose vergen nogal wat van je lichaam dus lijkt me wel een lichamelijke component. Narcose zou je moeten ontgiften. Om aan te sterken extra goed voor de voeding zorgen.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-06-2019 om 08:49

Trombose?

In het ergste geval heeft je moeder last van trombose. Niet iets om licht over te denken. Stuur dus aan op nader medisch onderzoek.

Kikki39

Kikki39

02-06-2019 om 08:50 Topicstarter

Ze eet al erg gezond en heeft al zoveel extra vitamine geslikt.
Huisarts denkt toch dat het onverwerkte emotie is. Maar zelf voelt ze geen spanning. Wel merk ik dat we het nergens over moeten hebben, niet over de gebeurtenis of over zieke mensen.

Kikki39

Kikki39

02-06-2019 om 08:53 Topicstarter

Trombose

Ze is al onder de scan geweest en bloed geprikt en alle nacontrole gehad, dus dat lijkt me dan niet.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-06-2019 om 09:02

Hmm ...

"Better safe than sorry"?

@Emma

@Emma

02-06-2019 om 09:08

Spanning

"Wel merk ik dat we het nergens over moeten hebben, niet over de gebeurtenis of over zieke mensen."

Dat zij zegt de spanning niet te voelen betekent niet dat hij er niet is. Onderschat het niet. Het lijkt mij overduidelijk. Het is eentraumatische ervaring geweest voor je moeder waar ze zonder begeleiding niet uit komt.
Ook mensen die ernstig ziek zijn geweest en het maar net hebben overleefd gaan niet fluitend en vanzelf verder met hun leven. Je wil het wel, want je hoort dankbaar te zijn dat je nog leeft, maar je eigen emoties cijfer je daarmee weg.

Kikki39

Kikki39

02-06-2019 om 09:26 Topicstarter

Daar denken we ook wel aan. Maar omdat ze zelf zegt er geen spanning van te hebben en er verder niet zoveel over na te denken. Maar kun je daar zo'n heftige hoofdpijnen van krijgen?

@Emma

@Emma

02-06-2019 om 10:15

Kiki

Dat weet ik niet. Blijven zoeken zou ik zeggen. Terug naar de huisarts en blijven vragen. Proberen toch haar ziekte ter sprake te brengen. En verder onderzoeken.

Kikki39

Kikki39

12-06-2019 om 07:40 Topicstarter

Als

Er nog tips zijn graag of herkenning. De hoofdpijnen blijven enorm.

Hanne

Hanne

12-06-2019 om 11:09

Kiki

Kan er sprake zijn van hersenletsel?

Daarvan kun je zeker in combinatie met overbelasting behoorlijk hoofdpijn van hebben.

Kikki39

Kikki39

12-06-2019 om 19:34 Topicstarter

Dat

Lijkt mij niet. ,Ze. Heeft allerlei nacontroles gehad.

Hanne

Hanne

12-06-2019 om 20:17

Niet zichtbaar bij controles

Hersenletsel is lang niet altijd zichtbaar bij controles. Misschien is er kortdurend geen bloedtoevoer geweest waardoor dit zou kunnen zijn ontstaan?

Kikki39

Kikki39

12-06-2019 om 21:09 Topicstarter

Had een aneurysma in haar buik. Ik heb er geen verstand van , maar kun je daarvan hersenletsel hebben?

Hanne

Hanne

12-06-2019 om 21:14

Kiki

Geen idee wat het met de bloedtoevoer naar je hersenen doet. Maar het kan ook een kwestie van een klein stolseltje zijn.

Ik heb door een verwijding van mijn aorta een herseninfarct gehad, vandaar dat ik die koppeling legde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.