Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sickblue

Sickblue

19-03-2017 om 12:37

Alwéér verkouden/ziekig

Ik ben alweer verkouden deze winter. De keren dat ik niet lekker/verkouden/ziek(ig) ben deze winter zijn niet meer op één hand te tellen.
Nu ben ik veel aan het (slijm op)hoesten maar elke keer lijkt het iets anders te zijn en nu wil ik dat het over is .
Wie heeft er ook last van en heeft de ultime tip om de weerstand te verbeteren?

Prik

Prik

19-03-2017 om 12:57

Heerst

Bij ons in de praktijk blijven de mensen ziek, keelpijn, langdurig hoesten, het is zogezegd een kleutewinter. Niets aan te doen, gewoon pech en uitzieken en naar de huisarts indien nodig en dat is (bij ons) 8 van de 10 keer niet nodig.

Lekker naar buiten, gezond én gevarieerd eten, bewegen, meer kun je niet doen.

Pirata

Pirata

19-03-2017 om 13:53

Kans op besmetting proberen te verminderen

Probeer de kans dat je een virus van een ander oppikt te verminderen. Veel handen wassen dus, deurklinken ontsmetten.
Zelf heb ik weinig last gehad, 2 dagen lichte koorts en een keer een loopneus. Heb wel de griepprik gekregen. Die kun je ook nog overwegen volgend najaar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-03-2017 om 13:55

Ook

Volgens mij ben ik al vanaf oktober bezig, van de ene in de andere verkoudheid. En sinds van de week heeft de hooikoorts weer toegeslagen.

Tango

Tango

19-03-2017 om 15:45

Dochter ook

Hier dochter van 15 ook. De hele winter al aan het kwakkelen. Steeds weer verkouden. Huisarts scheepte ons af dat dit bij de leeftijd hoort. Ik vraag het me af hoor. Zelf wil ze nu absoluut niet meer terug naar de huisarts. Ze is er min of meer aan gewend dat ze loopt te snotteren. Haar energie lijkt er ook niet door af te nemen, ze doet van alles. Klaagt alleen soms wel dat ze moe is, maar vraag me dan af of dat door de verkoudheid komt of doordat ze voortdurend te laat naar bed gaat.
Ik vind het lastig, maak me er eigenlijk meer druk om dan dochter zelf.

Alison

Alison

19-03-2017 om 16:10

Vitamine D

Het zou kunnen dat je een vitamine D tekort hebt. Dat komt zeker halverwege de winter veel voor. Het beste is als je bloed laat prikken dan weet je precies of en hoeveel je moet bijslikken maar je kunt ook gewoon ermee beginnen. Eer je jezelf vergiftigt moet je maanden achter elkaar hele hoge doseringen slikken.

EllenM

EllenM

19-03-2017 om 16:25

Klinkt gek

maar ik zweer bij het koud nadouchen 's morgens. Hoeft niet lang, 20 tot 30 seconden is voldoende. Ik heb ook jarenlang de winters door gekwakkeld en ik heb momenteel veel stress maar sinds ik twee jaar geleden hiermee begonnen ben is het over.

Vogel

Vogel

19-03-2017 om 17:48

Echinaforce

En multiviaminen.
Griepprik doet weinig tegen verkoudheden, daar zou ik niet aan beginnen.

Puck

Puck

20-03-2017 om 12:44

Zorgen voor goede weerstand

Behalve risico op besmetten te voorkomen kan je ook ervoor zorgen dat je weerstand zo groot mogelijk is. Dat kan vooral door goed voor jezelf te zorgen: voldoende slaap, gezond eten en vooral ook voldoende bewegen, bij voorkeur in de buitenlucht.
Mijn eigen ervaring is dat ik sinds ik hardloop, ook in de winter ben ik eigenlijk zelden of nooit ziekig/grieperig geweest. Afgelopen winter heeft ons hele gezin in bed gelegen vanwege de echte griep terwijl ik wel wat ziekig ben geweest maar niet omgevallen ben zoals de rest van het gezin. Ik geef toch echt mijn fysieke gesteldheid hier de credits van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.