Gezondheid
Lex
25-12-2019 om 12:59
altijd pijn in linker bovenkaak
Ik heb al jaren pijn in mijn linkerbovenkaak. Echt al 25 jaar of zo. De laatste tijd is het erger geworden. Het klopt voortdurend. Laatst werd er een kies getrokken aan de andere kant. Toen de verdoving was uitgewerkt en ik nog geen pijnstilling had genomen, deed de linkerkant nog altijd meer pijn dan bij de net getrokken kies.
Wat ik al gedaan heb: natuurlijk tandarts (rontgenfoto drie weken terug weer eens wees niets uit), kaakchirurgen, kaak fysiotherapeut, een tandarts in Belgie die beweerde dat het in het kaakbot erboven lag wat hij moest schoonmaken en daarvoor een gezonde kies moest trekken. Ja stom maar de man was tandarts en werd aangeraden door velen dus als je al jaren pijn hebt, doe je alles. Dit is al twintig jaar terug trouwens.
Het wordt erger en de pijn trekt door naar mijn nek en rug, wat gewone fysiotherapeuten ook waarnemen in spierspanning etc.
Wie heeft ook zoiets gehad en nog ideeën wat ik zou kunnen doen?
Guppie
28-12-2019 om 09:03
Kinesioloog
Ook weer alternatieverig. Kinesioloog in combinatie met biologische tandarts heeft me verder geholpen bij bepaalde klachten. Zo iemand kan uittesten waar het euvel hem in zit. Kunnen ook bepaalde voedingssupplementen zijn. Bij mij waren het in elk geval atlascorrectie die zinvol bleek te zijn en een stoorveldoperatie voor laaggradige ontsteking in kaak. Lichte scheefstand van de atlas werkt door in je hele lichaam. Een atlascorrectie kan een aanvulling zijn op osteopathie.
Gember en bepaalde andere kruiden bevorderen het vrijmaken van histamine in je lichaam en kan dus soms juist klachten bevorderen.
Rheia
30-12-2019 om 21:02
Centrum voor bijzondere tandheelkunde
Ik ben zelf goed geholpen bij het Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde van het Hagaziekenhuis in Den Haag. Zijn echt voor de moeilijke gevallen. Er is wel een wachtlijst van een maand of vijf voor dit soort klachten en verwijzing van tandarts of huisarts is noodzakelijk. Je zou op de wachtlijst kunnen gaan staan en ondertussen iets anders als osteopathie proberen.
MariaKoekkoek
02-01-2020 om 21:29
Orofaciaal therapeut
Ik ben zelf in behandeling bij de orofaciaal therapeut, die werkt met trigger points. Je kunt die laten stimuleren met drukpunten of met dry needling.
Volgens de kno arts kan het ook nog te maken hebben met een beschadigde aangezichtszenuw.
Als de behandeling bij de orofaciaal therapeut niet voldoende oplevert, krijg ik een doorverwijzing naar de pijnpoli; daar kunnen ze preciezer uitzoeken wat de oorzaak is...
rode krullenbol
02-01-2020 om 23:20
Nog even een antwoord op je vraag uit #10
"Ik neem elke dag een soepje van heel veel turmeric, pesto en zwarte peper. gember apart in een theetje. Of moet het echt samen?"
Ik ben geen voedingsdeskundige, maar het lijkt me wel oké. Zo doen ze 't in Indonesië ook, heb ik van horen zeggen.
Rode krullenbol
rutiel
06-01-2020 om 17:07
Gnatoloog
Uit mijn kennissenkring zijn er twee mensen met jarenlange (decennialange zelfs...) kaakpijn goed geholpen bij de gnatoloog. Ik weet niet precies of hun pijn in het bot of het gewricht zat, maar misschien zou je eens een consult kunnen overwegen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.