Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Biba

Biba

18-02-2016 om 21:38

Allergisch voor haarverf

Ik denk dat ik een allergie heb ontwikkeld voor haarverf.
Nooit problemen gehad, nu heb ik na het verven zo'n 4 dagen flinke jeuk aan hoofdhuid.

En nu? Opgeven? Ik zie er al best oud uit en zou toch graag nog even minder grijs willen zijn...
Of heeft iemand een tip voor alternatieve verf oid?

Hypo allergeen

Er bestaat ook hypo allergene haarverf. Ik zou het nu de kop indrukken met antihistaminica.
Volgende haarverf eerst even uitproberen op de binnenkant van je elleboog, of je uitslag of jeuk krijgt. En dan bij hetzelfde merk blijven als het goed gaat. Zonodig direct antihistaminica gebruiken. Elke volgende keer kan de reactie anders heftiger worden.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-02-2016 om 22:02

Uhmm...

Geen luizen?

bieb63

bieb63

18-02-2016 om 23:07

Henna plus

Ik gebruik daarom al jaren henna plus en dat bevalt me prima.

Jasmijn

Jasmijn

19-02-2016 om 08:25

andere verf inderdaad

Mijn kapster is allergisch voor heftige haarverf en verft dus alleen met verf waar zij tegen kan, iets hypoallergeen dus. Ik weet niet waar je je verf altijd haalt, maar bij de kapperswinkel kunnen ze je vast goed verder helpen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-02-2016 om 14:21

Haarverf

Test haarverf altijd eerst op de binnenkant van je ellenboog of achter je oor. Het is lastig om echte "hypoallergene" haarverf te vinden maar misschien zit hier wel iets voor je bij: http://www.mildcosmetics.com/haarverf/
http://www.hair-beautyweb.nl/nieuws/trends/haarstyling-tips/wat-je-moet-weten-over-haarverf-allergieen

Yvonne

Yvonne

20-02-2016 om 07:44

henna

Ik haal gewoon een kilo henna bij de Marokkaanse supermarkt voor 5-6 euro. Daar kun je zeker wel 10 x je haar mee verven.

Yvonne

Yvonne

20-02-2016 om 07:44

henna

Ik haal gewoon een kilo henna bij de Marokkaanse supermarkt voor 5-6 euro. Daar kun je zeker wel 10 x je haar mee verven.

Hortensia

Hortensia

20-02-2016 om 08:25

henna

hennaDekt henna ook grijs zonder meteen worteltjesoranje te worden?

Jasmijn

Jasmijn

20-02-2016 om 11:35

is henna niet alleen in het rood?

Even een vraagje hoor, maar is Henna geen rode kleur? Of heb je dat in alle kleuren? We weten toch niet of t.o. wel rood haar wil?

Henna

Henna is er in allerlei kleuren, niet alleen rood. Maar je kan je haar er niet blond mee maken en voor zover ik weet dekt het ook geen grijze haren.

skik

angel3

angel3

20-02-2016 om 14:48

biba

Verf je bij de kapper of zelf?
Ikzou het bij de kapper laten doen en dit bespreken. Ze heben vast een oplossing. Het maakt ook nogal uit wat je wil. Accenten? grijs dekken? witblond? allemaal andere verftypes. Niet zelf doen zou ik zeggen.

Biba

Biba

21-02-2016 om 11:19

Mmh op onderzoek dus

Dank voor de reacties.
Nee, luizen zijn het helaas niet.
Ik heb eerlijk gezegd wel een paar dagen jeuk er voor over, maar ben idd bang dat het heftiger gaat worden.
Heb nog niet gedacht aan slikken van antihistaminica, kan ik het daarmee niet gewoon onderdrukken?
Ik wil geen rood, gewoon bruin, maar het moet wel grijsdekkend.
Verf soms zelf, soms kapper.
Kapper heeft hier mijn hoofdheid ingesmeerd met beschermende laag voor het verven, maar dat hielp dus niet.
Misschien maar eens andere kapper?

caton

caton

21-02-2016 om 11:31

hier een dag

Ik heb ook altijd een dag jeuk na het verven. De kapper gebruikt al mildere verf, maar het moet bij mij ook vooral grijsdekkend zijn. Wat helpt is om je haar niet meer kort voor het verven te wassen. Ik doe het twee dagen voor ik naar de kapper ga voor het laatst. Dan prikt en jeukt het minder als dat ik het een dag voor het kappersbezoek nog was.

antihistaminica

Dempt de jeuk. Het is niet altijd helemaal weg, soms wel, maar goed om wel te doen. Je lichaam reageert overspannen en dan is het goed om het wat terug te duwen. Zo ervaar ik het.
Azijn kan ook helpen, deppen tegen de jeuk, naast antihistaminica, maar dat doe je toch liever niet in je haar.

antihistaminica bij gewone verf

Ik zou het toch niet gebruiken als je reageert op de verf. Antihistaminica dempt wel wat maar de reactie kan toenemen hoe vaker je met de verf werkt. Je kunt dan ook andere allergieën gaan ontwikkelen en in een negatieve spiraal komen. Bijvoorbeeld een nikkelallergie aan je handen, of latexallergie. Het is toch het meest verstandig om zaken waar je sterk op reageert uit het aanbod weg te halen.
Soms kun je het na een paar jaar weer proberen op de oude manier. Maar allergische reacties wil je niet versterken.

rosa

rosa

28-04-2016 om 13:41

andere kapper

Ik heb ook erg last gehad van haarverf, zowel wanneer ik het zelf verfde als bij de kapper: jeuk, rode plekken. Inderdaad de zalf op de binnenkant van m'n elleboog gedaan: heel snel rode uitslag.

Ik had het haar verven eigenlijk opgegeven toen ik om een andere reden van kapper wisselde. Ik dacht, toch nog een keer proberen en warempel: het ging goed! Probeer dus eens een andere kapper met een ander merk haarverf.

Jo

Jo

28-04-2016 om 16:53

PPD

Jaren geleden kreeg ik ook opeens last van een rode hoofdhuid, jeuk en blaasjes op mijn oren. Ik heb me laten testen bij de dermatoloog en wat bleek: PPD.

Voor meer informatie hierover raad ik je aan om te googlen. Om zeker te weten of het bij jou iets onschuldigst is of PPD adviseer ik je om naar een dermatoloog te gaan. PPD is in het ergste geval dodelijk.

Ik gebruik na deze diagnose Logona plantaardige haarverf (bruin-natuur) en nooit meer ergens last van gehad. Dit is een poeder, waar o.a. henna in zit. Deze verf heb ik nooit in een winkel gezien. Ik bestel het op internet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.