Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-02-2015 om 19:29

allergie voor elastiek beugel

Onze dochter van 12 heeft bijna 2 jaar een blokjesbeugel. Het afgelopen half jaar heeft ze steeds meer last van irritatie in en rondom haar mond. Dit is steeds als ze een periode elastiek moet gebruiken. En elke keer wordt het erger.
Ze is nu denken we bijna klaar, maar moet nog zeker een maand dag en nacht 2 elastiek dragen. En nu ziet ze eruit als een clown. En de binnenkant van haar mond is ook kapot.

Ik heb eerder aan de ortho gevraagt of dit kon komen door de elastiek, misschien door een bepaalde kleur ofzo. Maar hij zei dat hij daar nog nooit iets over had gehoord.

Dochter baalt van haar rare mond en het doet pijn. Haar tanden staan al keurig recht, dus ze draagt de elastiek niet meer. En ze wil dat de beugel er snel uitgaat. Motivatie is nu helemaal weg.

Mijn vraag, heeft iemand ervaring met een (opgebouwde) allergie voor laten oid?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-02-2015 om 19:30

tss

Ik bedoel dus voor laten. Zo irritant dat mijn tablet zelfstandig corrigeren.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-02-2015 om 19:31

aaargh

Latex!!!!

Latexvrije elastiekjes

'Allergie elastiekjes beugel' intypen in Google levert de info op dat er latexvrije beugelelastiekjes zijn.

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-02-2015 om 20:00

Aha

En die zijn er dan vast niet voor niets.

Nog iemand met ervaring hiermee?

Tandarts

Tandarts

18-02-2015 om 21:47

Latexallergie

Tandartsen en mensen op labs die dus dagelijks handschoenen dragen kunnen een latexallergie opbouwen, daarom zijn er latexvrije handschoenen. En ook latexvrije elastiekjes, dus vraag je tandarts of ortho een zakje. Waarschijnlijk heeft je dochter inderdaad een allergie opgelopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.