Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bezorgd

Bezorgd

12-02-2017 om 22:51

Agressieve dwang gedachten,

Mijn dochter van 13 vertelde mij vandaag dat ze dwang gedachten heeft. Ze denkt dan aan iets geweldadigs doen bv een pen in haar arm steken of iemand vermoorden. Ze zegd ongeveer dit 30 keer op een dag te hebben. Ze is bang dat in staat is om het ook echt te doen. Vraagt zich af of ze een psychopaat is. ik maak mij nu heel erg zorgen om haar. Hoe kan ik haar helpen?

Sukke

Sukke

13-02-2017 om 00:50

door samen

Door samen met haar naar de huisarts te gaan en er daar over te praten.

Vogel

Vogel

13-02-2017 om 07:48

Goed

Wat fijn dat ze er met je over gepraat heeft. Laat je niet meeslepen in haar angst, maar blijf in gesprek en help haar hulp te zoeken. Ze is geen psychopat maar heeft dwanggedachten, en daar kun je in de meeste gevallen van af komen. Via de huisarts die je doorverwijst.

Alison

Alison

13-02-2017 om 21:02

Balans

In het laatste nummer van de Balans stond een artikel over dwang. Als ik het me goed herinner was de strekking dat het geen ziekte of afwijking is maar een soort hikjes van je hersenen. Dat kun je soms hebben. Schijnt ook goed te behandelen te zijn dus ik zou zeker hulp zoeken.
Er is trouwens ook een Angst Dwang en Fobie stichting
Sterkte

Busje

Busje

23-02-2017 om 17:13

OCD achtig

Dag
Mijn zoon heeft ook van die dwang gedachten. Het heet, met een engelse afkorting, OCD pure obsessive type. Als je het op Google zoekt is er veel te lezen.
Sterkte
Busje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.