Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

K

K

30-07-2015 om 16:41

Afvallen 7 kilo kwijt maar ff een dip en zwaar!

Herkent iemand dit ik ben 7 kilo afgevallen in 6 weken tijd,ben er blij mee uiteraard.
Wel bij iemand bezig door 2x p.w in warmtecabine te sporten en 1200 cal.dieet.
Nu was ik de eerste week erg chaggy,slap,moe enz.maar mijn spiermassa nam af en dat mocht niet dus moest van crackers naar boterhammen(volkoren)en toen voelde ik me ietsje beter maar was nog soms slap het gevoel dat ik te weinig gegeten had.
Moet s'middags bij 2 boterhammen min.200 gr groente(oa snoeptomaatjes)maar dat ben ik plots beu!
De boterhammen niet,die varieer ik nu ook met meergranen of spelt want iedere dag hetzelfde vind ik niet lekker.
Wat ik volg is 10 weken streng en daarna mag ik iets meer eten.
Ook zijn eiwitten me aangeraden zoals kipfilet beleg of gerookte/gebakken of een omelet/gekookt ei.(zonder eigeel!)
Ik mag in het weekend gerust eens een frietje met een snack.
Ook laatst op een festival nacho's (zonder gehakt)gepakt anders houd ik het niet vol tot s'nachts laat.
Nu heb ik net 2 kleine satébroodjes (bladerdeeg)gegeten waar ik nu al spijt van heb,had zo'n trek.
Voel me nu wel fitter alsof ik me beter kan concentreren enz.heel raar want eigenlijk moet ik nu 1 stuk fruit nemen met 150/200 ml magere/halfvolle yoghurt maar dat hangt me nu ook even de keel uit want vanmorgen ook al gehad...
Ik heb laatst een feestje gehad en taart gehad en wat mini snacks maar de rest v d week goed opgelet dus toch afgevallen.
Nu is mijn coach op vakantie 3 weken en ik ga volg.week met vakantie.
Hoop zo dat ik niet verder aankom en het vol ga houden.
Ga 2x p.w hardlopen 8 km niet superver maar toch erg fijn!
Ik ben een emotie-eter dat is best lastig soms maar woog 86,2 en nu 79 en bij een lengte van 1.71 zou ik daar nog wel 5/6 kilo afwillen maar het valt me even niet mee....straks in Duitsland op vakantie die lekkere harde Duitse broodjes,zucht....
Iemand tips of is mijn verhaal herkenbaar?
Vindt het zo knap dat sommige het wel volhouden tot hun streefgewicht te behalen....

Thomas

Thomas

30-07-2015 om 17:33

Eerdere tips

Enkele weken geleden heb je al eens een draadje gestart (zie ik aan je schrijfstijl) en daarin heb je heel veel tips gekregen. Lees dat nog eens door.
Verder is het al heel knap dat je die 7 kilo kwijt bent. Maar ga dan geen bladerdeegdingen eten. Als je wil afvallen, moet je daar dus echt even voor doorzetten. En dat hardlopen vind ik ook heel knap, zomaar 8 km! Dat doet niet iedereen je na! Hou dat vol.
Natuurlijk ben je het af en toe beu, maar je wil afvallen, dus moet je nu even doorzetten. Geen friet, geen bladerdeegdingen, maar gezonde dingen.
Denk aan je streefgewicht en hoe trots je op jezelf bent als je dat haalt!
Zeg gewoon tegen jezelf dat je in de maand augustus nog streng lijnt en dan pas in de eerste week van september een patatje mag. Dan leer je uitstellen en niet meteen je eetbehoefte te bevredigen. Want daarvan worden mensen dik. Eten omdat het er ligt, niet omdat ze eten nodig hebben.

K

K

30-07-2015 om 18:11

Dank je klopt ik kon dat niet meer vinden maar fd terugzoeken

Dank je voor je reactie idd ff volhouden hoe moeilijk soms,bedankt voor je reactie!
Stom al in al die weken niet 1 bladerdeegsnack gehad,zonde dus ik ga proberen de knop om te zetten en door te gaan.....

Sneeuwitje

Sneeuwitje

30-07-2015 om 21:20

volhouden

Volhouden en niet 'crashen', maar je tijd nemen. Ik ben nu bijna 27 kilo kwijt in 10.5 maand. Je moet een lange adem hebben, en je eetstijl veranderen. Minder eten, maar het kost echt wel tijd om er aan te wennen. ik merk nu na maanden pas dat ik 's morgens minder trek heb (ik eet twee volkoren of vezelcrackers en daar kan ik het nu mee doen (vroeger at ik minstens 3 volkoren/ bruine boterhammen). En 's avonds gaat het hetzelfde.
En weet dat het met vallen en opstaan gaat, en dat dit een beetje ook misschien wel zal blijven. Maar: opnieuw beginnen en jezelf ook af en toe wat gunnen (maar wel kijken wanneer en inderdaad ook leren uitstellen).

Succes hoor, je kunt het!!! Je bent goed begonnen en nu ff een dip. Accepteer dat en ga er weer vol tegenaan!

Sneeuwitje

Katniss

Katniss

31-07-2015 om 11:27

7 kilo in 6 weken?

Dat is crashen en is niet wat echte diëtisten aanbevelen. 2-5% per maand is een reëel gewichtsverlies wat je dan waarschijnlijk ook langer behoudt (en volhoudt). Ik ben nu 5 kilo kwijt in een half jaar. Dat schiet niet echt op maar gaandeweg gaan er steeds een paar onsjes af. En ik ben niet meer echt heel streng voor mezelf, iets lekkers mag best wel. De eerste maand heb ik niets te snacken genomen en daarna alleen in het weekend (als in: klein bakje chips of nootjes). Tijdens de vakantie mocht ik alles maar ik ben niet aangekomen (ook meer beweging gehad).

Goed zo Katniss!!

Ik herinner me nog dat je een hele tijd terug advies vroeg...jouw benadering lijkt me een hele gezonde!!

Ingrid

Katniss

Katniss

31-07-2015 om 13:16

Ingrid

Dat is de waan van het moment Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat ik niet gewoon makkelijk op mijn 'oude' gewicht kom. Vijf jaar geleden was ik 6 kilo lichter dan nu.
Laatst een broek gepast die ik aan had in de kraamtijd, 16,5 jaar geleden. Hij kwam tot mijn knieën!

Wikke

Wikke

31-07-2015 om 13:45

katniss

Ik weet je leeftijd niet, maar vrouwen van 40+ vallen lastiger af. Hoe ouder je wordt hoe lastiger. Je neemt ongeveer dezelfde calorieen in en beweegt door je leeftijd minder en anders. Neem daarbij de (naderende) overgang met allerlei schommelingen in je lichaam welke ook zorgt dat je minder afvalt, je taille kwijtraakt enz.
Daar is via google wel het een en ander over te vinden.

Katniss

Katniss

31-07-2015 om 13:50

Wikke

Ja ik weet het, maar vind het toch een beetje lastig te accepteren. Ik had soort van verwacht dat het mij niet zou overkomen

Ik had soort van verwacht dat het mij niet zou overkomen

ja ik ook. Ik pas mijn kledingstijl maar aan, ook al beland ik volgens modecolumnisten dan in de net-niet-kledingstukken zoals tunieks enzo.

Mijn generatie begint zoetjesaan aan de e-bike maar dat stel ik uit, want dan raakt het hek echt van de dam. Met zo'n fiets verbruik je veel minder (eigen) energie.

Een taille had ik toch al amper....

Maar dat komt vooral omdat ik smalle heupen heb...

Ik ben inmiddels 50, en hoewel ik heus wel aan mijn lichaam zie dat ik ouder word verandert er qua gewicht nog erg weinig. Ik schommel al minstens 30 jaar rond de 60 kg, en denk om een of andere rare reden ook dat dat gewoon zo blijft. We zullen het wel zien.....

Maar Katniss..,.als je 7 kg bent afgevallen, maar nu nog steeds 6 kg meer weegt dan 5 jaar geleden....dan ben je dus in een paar jaar tijd bijna 15 kg aangekomen ?? Zomaar? Om een of andere reden denk ik dat ik dan eerder iets zou doen aan mijn eet of Bewegingspatroon...of gaat zoiets zo sneaky dat je het pas doorhebt als het al een hele tijd aan de gang is? Leg eens uit? Een gewaarschuwd mens telt voor 2!!

Ingrid.

Katniss

Katniss

31-07-2015 om 15:28

Ik ben 5 kg afgevallen en nog 6 kg boven mijn gewicht van 5 jaar geleden. Ik vermoed dat die toename komt door andere medicijnen (waardoor een lagere hartslag, van 110 naar 70 bpm) en gewoon teveel eten. Het is natuurlijk wel geleidelijk gegaan, en 2 kg per jaar klinkt minder schokkend, denk ik.

2 kg/jaar

Dat klinkt idd heel sneaky. Kan me voorstellen dat je dat niet meteen merkt.,,,Maar het tikt wel aan na 5 jaar....

Maar de helft er af in een half jaar...dat is toch super!!! Gewoon doorgaan!,

Ingrid

Katniss

Katniss

31-07-2015 om 16:30

Niet ongemerkt

Ik heb het gelukkig wel gemerkt, maar met 47 kg was ik wat aan de lichte kant. Toen werd het 50, en ach dat was een prima gewicht voor mijn lengte (1,59 m.). Toen 55 en kreeg ik ineens opmerkingen dat ik nu een normaal postuur kreeg. En toen de 60 in zicht kwam sloeg de schrik om mijn hart Nu weer op naar de 50 en ik hoop dat ik dan daarop kan blijven.

Grappig.

Met mijn 10 cm meer lengte is 60 kg een prima gewicht....maar 70 lijkt me ook echt veel te veel met mijn relatief smalle bouw. Maar goed, iedereen roept dat er rond de overgang toch wel iets verandert...we'll see...

Ingrid

Sneeuwitje

Sneeuwitje

31-07-2015 om 23:07

katniss

Ik denk dat het ook nog wel scheelt hoeveel je weegt. Hoe 'minder' je weegt, hoe moeilijker het er af gaat. Ik ben in 3 maanden tijd 12 kilo verloren, dat is 4 kilo per maand! En puur en alleen door te gaan bewegen (2 keer per week sporten) en anders / minder te gaan eten. Dus zeker niet door te crashen. Maar nu, merk ik dat ik met moeite een kilo per maand haal...dus het zal steeds minder makkelijk worden, en dat is alleen maar goed. Ik zat overigens in de 'extreem overgewicht' zone, ben nog niet helemaal safe, maar het voelt zoveel lekkerder dan wat het was, dus nodig was het wel. En ik zou het heerlijk vinden als ik ooit weer ergens in de 70 ga wegen (maar dan moet er nog beslist 10 kilo af ) (ok, mijn lengte is nog een tien cm bij ingrid erbij). Ik weet natuurlijk niet hoe topicstartster het precies doet, maar om vol te houden, probeer echt je eetstijl blijvend te veranderen en ga / blijf bewegen. Ik zou zo'n 1200 cal. dieet zelf link vinden, je weet niet wat je dan straks weer aankomt als je weer 'gewoon' gaat eten.

Sneeuwitje

Pandora

Pandora

03-08-2015 om 13:47

"Gewoon" eten

Ik denk dat je na zo'n dieet nooit meer "gewoon" (rekbaar begrip...) kunt gaan eten zonder weer aan te komen. Hooguit dat je naar 1500 of 2000 kcal per dag zal kunnen.

Noet

Noet

03-08-2015 om 16:03

gewoon

gewoon in de nieuwe situatie is niet hetzelfde als daarvoor want: als je doet wat je deed krijg je wat je had.

Om niet weer aan te komen zul je je eetpatroon blijvend moeten veranderen. En een blijvende verandering krijgen is makkelijker met kleine stapjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.