Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ACT, wie heeft ervaring (Acceptance Commitment Therapy)

Ik zag hier pas ACT voorbij komen. Hebben er meer mensen ervaring met deze therapie? Ik ben heel benieuwd. 

Dat was ik, onder deze Nick. Heb er zeker wat aan gehad. Maar, het is geen toverspreuk. Achtergrond; ik kamp met gevolgen van een hersenoperatie waardoor ik weinig kan, en heb een IADH kind met een hele historie. Als ik wil, genoeg om onder een dekentje op de bank te liggen jammeren hoe erg het is. 

Dankzij act weer ik nog steeds dat het erg is, maar heb ik manieren om daarmee om te gaan. Soms is dat even heel verdrietig zijn, en soms ook juist andere dingen doen. ACT gaat heel veel over mindfulness en je bewust zijn van wat je doet.


Ik ben dus tevreden over wat het mij gebracht heeft, maar zie het echt als ondersteuning. Niet als life changing oid. 

Lang geleden heb ik met mijn therapeut een afgeslankte versie van ACT gedaan. Zeg maar gewoon gesprekken met principes uit de ACT. Zij heeft me dit boekje aangeraden. Makkelijk leesbaar en handig voor de grondbeginselen. Moet het eigenlijk weer eens doorlezen 😊 https://www.bol.com/nl/nl/p/de-valstrik-van-het-geluk-cartoonboek/9200000036516400/?bltgh=iHSj-d75GDqX2rUouFxJhQ.4_12.14.ProductTitle

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.