Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

24 april zaak van VPHuisartsen tegen de overheid/LSP

http://tinyurl.com/Privacybewaken
"VPHuisartsen is voorstander van veilige, gerichte, elektronische uitwisseling van medische persoonsgegevens, tussen direct bij een behandeling betrokken zorgverleners, op basis van actuele, uitdrukkelijk geïnformeerde toestemming van de patiënt. VPHuisartsen verzet zich tegen het feit dat patiënten en artsen langzaam maar zeker in een fuik worden gedwongen richting één privaat georganiseerd systeem dat fundamenteel in strijd is met het beroepsgeheim van artsen en met het grondrecht van burgers op bescherming van hun privacy."
Daar ben ik het dus geheel mee eens. Alleen electronische overdracht op het juiste overdrachtmoment en dat je kunt bepalen en beheersen, na ter plaatse toestemming van de patient, wie dan die informatie krijgt.
Ik wil mijn huisarts zelf nog wel vooraf toestemming geven om in geval van nood, evenals de praktijkwaarnemers, namens mij op te treden bij een incident, maar het principe geldt: geen dataverzameling op het net waar informatie gehackt kan worden en in verkeerde handen kan vallen bij zorgverleners die jij niet zelf uitgekozen hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.