Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pirata

Pirata

11-08-2020 om 15:58

Tikfout

Leuke tikfout: voeringsschema 🤣

Misschien kan ik wel zo iemand vinden die mij op afstand helpt revalideren? Ik doe nu maar wat, natuurlijk beter dan niksen...
Een voeringsschema lijkt me heel lastig om voor mij te maken, het dieet wordt steeds complexer.

Pluis

Pluis

11-08-2020 om 16:00

Pirata

ben je al eens bij een diëtist geweest? Die hebben ervoor doorgeleerd....
En voor revalidatie zou ik eerst bij een fysiotherapeut aankloppen denk ik, maar een personal trainer zal ook wel wat weten van het menselijk lichaam natuurlijk.

Pirata

Pirata

11-08-2020 om 16:05

Ja, ik kwam vaak bij een dietist, ik leerde de dietist veel nieuwe dingen ipv andersom, dus toen vond ik het niet meer zo zinnig. Maar als ik bij mijn volgende bloedtest weer slechte waarden qua diabetes heb, zal ik eens een nieuwe zoeken (ziekenhuisdietist).
Ja, een fysio kan vast ook een schema voor mij maken, dat is zo. Ik zal m eens bellen na mijn vakantie.

zebra

zebra

12-08-2020 om 07:59

deze week

wil ik weer naar de sportschool, vorige week zag ik het niet zitten, te warm en ik heb ook een aantal dagen best veel pijn gehad dus dan ook geen zin in sporten.
Wat mijn gewicht nu is, geen idee omdat ik me thuis niet weeg. De afgelopen dagen wel veel water gedronken, dat is voor mij al een hele verbetering want ik ben een slechte drinker.

Zebra

Heb je wel begeleiding bij het sporten als je zoveel pijn hebt? Ik weet even niet waar jouw pijn vandaan komt, sorry, maar het klinkt wel alsof je dan rustig aan moet doen met sporten.

zebra

zebra

13-08-2020 om 10:29

Zamioculcas

ja, bij de sportschool weten ze ervan, de pijn is afkomstig van een hernia onderaan mijn rug. Ik doe de toestellen waarbij ik kan zitten, dat gaat prima verder.
De stepper sla ik over, in plaats daarvan extra gefietst (4 minuten). De begeleiding bij de sportschool is goed, om die reden heb ik ervoor gekozen daar te gaan sporten.

Vanochtend op de weegschaal gestaan, wel 3 ons aangekomen maar spiermassa is iets toegenomen en vetmassa juist afgenomen dus dat is op zich prima, die paar ons krijg ik er wel af.

Ik moet ook weer een ritme zien te vinden met het sporten, nu heb ik 1 keer fysio per week maar dat stopt na volgende week en dan hoop ik weer 2 keer te gaan sporten, een training is 35 minuten dus goed te doen, kan er ook op de fiets heen.

Zebra

Wat fijn dat je zo'n goede sportschool hebt! Dat scheelt een heleboel. Maar een hernia is wel erg naar, heb je er al lang last van? Fijn dat je wel de zittende oefeningen kunt doen

zebra

zebra

14-08-2020 om 08:49

echt last

kreeg ik vanaf april en vanaf half mei werd het steeds erger, heb me toen ook nog een paar dagen ziek gemeld. Maar de eerste symptomen waren er vorig jaar al maar toen nog te weinig last om ervoor naar de huisarts te gaan.
Nu gaat het wel iets beter maar kan nog steeds niet lang achter elkaar lopen of staan.
Op het werk zit ik regelmatig even, heb lichamelijk werk namelijk dus toch veel lopen en staan.

Hernia

Zebra wat vervelend voor je. Ik heb door een ongeluk een aantal jaar chronische lage rugklachten gehad vergelijkbaar met hernia, dan merk je pas hoeveel je je rug voor alle bewegingen gebruikt. Bij mij is het gelukkig nu helemaal over. Maar ik leef met je mee! Kan me die pijn nog goed herinneren.
Had de huisarts iets voor je? Ben je doorverwezen? Niet mee blijven rondlopen hoor, en niet laten afpoeieren door de huisarts.

Ik heb de afgelopen dagen best gezond gegeten en vanochtend ook weer goed gesport. Er waren een aantal echte fitness freaks aan het sporten in dezelfde zaal. Waar ik dat vroeger intimiderend vond, vind ik het nu inspirerend. Ik denk nu alleen maar kan niet wachten tot ik ook kan wat zij kunnen. Moet nog maar zien of dat ooit haalbaar is, maar het is in ieder geval heel motiverend

zebra

zebra

15-08-2020 om 09:39

Zamioculcas

ik ben gelukkig redelijk snel doorverwezen naar de neuroloog, heb een mri scan gehad dus dat valt dan nog mee, onze huisarts is namelijk niet iemand die patiënten snel door verwijst namelijk.
Nu is de pijn wel draaglijk maar de dagen hebben zeker verschil.

Ik probeer weer wel gezond te eten maar zondig soms wel eens, wel veel water drinken en soms ook thee.

Zebra

Fijn dat het serieus genomen wordt en er goed naar gekeken is. Al klinkt dragelijk niet zo heel fijn, hopelijk is er verbetering in zicht. Sorry als ik bemoeierig over kom, nadat ik een ongeluk heb gehad, zijn mijn klachten zo verkeerd opgepakt dat ik er 4 jaar continu pijn aan heb gehouden. Uiteindelijk ook overgestapt van huisarts omdat ik maar niet verder kwam.

zebra

zebra

16-08-2020 om 14:07

hoge pijngrens

kan soms ook een nadeel zijn waardoor er te lang door gelopen wordt met pijn. Sommige dagen heb ik bijna geen pijn, andere dagen wel. Ik heb me nu wel voorgenomen om een paar dagen thuis te blijven als ik weer veel pijn krijg, dat is een advies van de fysio want ik meld me niet snel ziek.

Positieve trend

Hier op zich een positieve trend maar vandaag een wat mindere dag.

Ik ging vanmiddag sporten maar het was niet zo'n succes. Het was erg druk in de sportschool (normaal ga ik niet op deze tijd) en ik kon geen ruimte vinden om mijn grondoefeningen te doen. Toen dacht ik ik doe we wat extra apparaten maar ik ben dan toch niet handig genoeg om de apparaten die ik niet zo vaak gebruik goed in te stellen. En als er dan ook nog iemand naast staat die duidelijk dat apparaat ook wil gebruiken dan zie ik er maar vanaf. Dus maar een korte sessie gehad vandaag. Ik was ook door een foutje in de planning mijn lunch vergeten dus dat werkte ook niet mee voor het humeur...
Nu wel aan mijn gezonde yoghurtje met fruit en nu komt alles weer goed

Verder dus wel een positieve trend. Nog geen grammetje extra verloren maar wel overal strakker en smaller. Ik had mijn heupen en middel moeten opmeten voor ik startte. Mijn man heeft wel een paar weken terug wat foto's gemaakt dus dat gaan we over een tijdje maar eens herhalen om het verschil te bekijken.

Wat mij eigenlijk nog het meest opvalt is dat mijn buik een stuk minder is. Niet per se vet maar ik heb veel minder vaak een opgeblazen gevoel. Dat viel vooral op gisteren toen ik na het eten wel opeens weer helemaal opzwol. Die dikke buik is dus voor een groot deel lucht en nu ik gezonder eet, gaat dat duidelijk beter. En die buik is echt wel een ding. Een paar maanden geleden werd ik nog door een buurvrouw gevraagd of ik zwanger was en toen ik het wilde weglachen met 'nee gewoon vet', geloofde ze mij eerst niet en daarna ging ze er op door dat dat wel echt heel veel vet was en dat dat toch echt niet kan. Mijn zoontje is nu 2,5 en heel veel mensen vinden het wel tijd voor een tweede. Die komt er niet en dat is best pijnlijk, ik zou het heel graag willen maar het gaat niet gebeuren. Dus ik vind het ook heel vervelend als mensen denken te zien dat ik zwanger ben.

Morgen is de vakantie echt voorbij en moet ik weer aan de slag. Dat vind ik wel spannend met de combinatie met sporten en gezond eten. Ik heb een ontzettend leuke baan maar met heel veel stress en regelmatig extreem lange dagen. Van stress ga ik eten en van die lange dagen raak ik uitgeput. Ik heb mijn sport nu zo ingepland dat ik op de lange dagen eerst 's ochtends ga sporten. Ik hoop dat dat helpt met het energieniveau. En ik ga proberen om op zondag de maaltijden te plannen voor de komende week zodat ik niet steeds iets buiten de deur ga halen omdat ik 's ochtends geen tijd heb om iets klaar te maken of niks in huis heb.

Maar goed, het komt vast helemaal goed
Ik heb de personal trainer om me te begeleiden en ik ben expres al 5 weken geleden begonnen zodat ik als de echte drukte in september begint al goed op weg ben. En ik zal vast ook in dit draadje wel af en toe wat steun komen halen

Oeps

Wat heb ik een ontzettend lang verhaal geschreven! Ik zit op de laptop en dan type ik blijkbaar alles wat in me opkomt...

Hangkous

Hangkous

16-08-2020 om 15:03

Ik hoop dat je achter de laptop zit.

Er op zitten is niet zo goed voor de laptop. Dan breekt zijn scherm.

Ik ga qua gewicht wel redelijk. Niet meer dan 1 corona kilo. Helaas zijn mijn lovehandles wel helemaal terug. Daar deed ik een goede oefening voor in het zwembad maar dat mag niet meer. Je mag alleen banen zwemmen nu.
Een na 5 maanden corona ga je dat wil zien. 😭

Pirata

Pirata

16-08-2020 om 15:16

Gezwommen

En ik heb alleen maar gezwommen in mijn tuinbad. Elke dag, al een dikke week. Voor iets anders was het te warm, ik werd er letterlijk beroerd van.
Spieren zien er nog steeds beroerd en hangend uit.
Mijn fysio is volgende week terug van vakantie, kijken of die een doehetzelf-trainingsschema voor me wil maken.

PS gelukkig vallen de hangende delen met kleding niet zo op

Onder

Ja als je het zo letterlijk neemt, zat ik onder de laptop 😂 want ik had hem op schoot.

@pirata, heb je echt een zwembad in je achtertuin? Wat heerlijk zeg! Wij hebben een opblaas badje 😁

Hangkous

Hangkous

16-08-2020 om 17:24

Ik ook

Zo'n opzetbad 2x3 m

Dochter heeft een tuig geknutseld met elastiek en een koord vastgebonden aan de schuur kunnen we op de plek zwemmen. Maar het is te ondiep voor mijn oefeningen van aquafit. 70 cm dus watertrappelen gaat echt niet.

Pirata

Pirata

16-08-2020 om 18:40

Nou

Ja een opzetbad van 4.17 in doorsnee en iets van 1 m diep. 😁
Daar kan ik rondjes in zwemmen, dus het is niet zo decadent als het klinkt.
Maar wel speciaal de grotere besteld zodat we er ook echt iets mee kunnen, ipv alleen er in zitten.

Zwembaden

Heerlijk Hangkous en Pirata! Al is het weer nu wat minder. En zo bijzonder om zo'n tuigje te maken! Creatief en technisch. Ons badje is 1.5m en meestal doe ik er maar 5cm water in, omdat mijn zoontje nog zo klein is.
Ik ga zo'n bad als jullie hebben op mijn verlanglijstje zetten voor als hij groter is 😃

Hangkous

Hangkous

18-08-2020 om 07:41

Let's prototype this

Mijn man zit als beroep in het ontwerpen van bepaalde zaken. Hij is gewend altijd eerst een prototype te maken van simpele materialen.
Dat is met dat tuig ook gebeurd. We zijn begonnen met banden van een versleten rugzak. Steeds verstellen en anders aan elkaar maken. Eerst alleen een touw er aan een toen met wat ruimte het stuk bij het touw parallel een stuk elastiek gegeven.
Nu is het echt alsof je in een zwembad zwemt maar dan op de plaats.
Dochter had zoiets op internet gevonden voor € veel te veel.
Nu hebben wij voor gratis ook zoiets dat voldoet. De mannen kunnen niet zwemmen die dobberen alleen. Zij zijn te lang om schoolslag twee maken, hun armen kunnen niet vooruit een opzij door de beperkte lengte en breedte van het bad.

Emmawee

Emmawee

18-08-2020 om 13:53

Oh...

Ik heb hier al heel lang niet geschreven, maar lees nog steeds mee. Het gaat met de gewoonten die nastreef niet heel best. Mijn energie en algemene gezondheid zijn gelukkig best ok, maar qua gewicht, vorm en conditie ben ik niet tevreden en glijd ik een beetje af, heb ik de indruk. De knop moet weer om. Misschien dat het koelere weer wel helpt om vroeger te gaan slapen, want dat is voor mij wel een belangrijk ding.

Emmawee

Tja een beetje awkward... ik heb zo het vermoeden dat wij onlangs vijgen hebben geruild voor vijgenchutney...

Lijkt mij wel zo netjes om mezelf ook bekend te maken nu ik jou herken (of denk te herkennen)

Emmawee

Emmawee

18-08-2020 om 22:08

Zamioculcas

Neeeeejjjjj joh! Dat is wel echt heel bijzonder...

Ja, dat ben ik dus. Hahahaha. Errug lekkere vijgenchutney trouwens.

Ik ben één keer eerder herkend op Ouders Online, maar nog nooit zo dichtbij.

Fijn dat je het even laat weten!

Manja

Manja

19-08-2020 om 07:52

Woensdag weegdag hier

Ik sport op woensdag en dan is mijn weegmoment. Na weken stilstand en vakantie ( beetje erbij) is, was er vorige week al 500 gram af en nu een hele kilo minder dan vorige week. Had mijn voedingsschema ook weer heel serieus opgepakt en ritme van werk doet goed.
En nog ff heel trots: ik ben van okt tot nu tadadada 33 kilo kwijt. 114 naar 81.

Emmawee

Emmawee

19-08-2020 om 13:18

Wauw!!

Wat ongelooflijk knap, Manja! Ik weet nog dat we ergens ongeveer hetzelfde wogen (85 kilo ofzo), maar jij bent vanaf dat punt doorgegaan en ik ben helaas weer aangekomen.

Echt fijn als je weer op het goede spoor komt na een poosje stilstand. Ik ga volgende week weer werken en dat moment ga ik aangrijpen om weer in een beter ritme te komen.

Fantastisch Manja

Echt heel knap gedaan!

Bij mij werkt het werk ritme nu al tegen. Ik heb nu twee dagen weer gewerkt na mijn vakantie en al twee avonden met grote snoep behoefte op de bank gezeten. Niet aan toegegeven overigens gelukkig 💪
Er ligt meteen weer zo veel werk en deadlines en het grootste deel van mijn team is nog op vakantie maar een belangrijk project moet wel deze week op poten staan dus dat mag ik doen. Vandaag mijn vrije dag maar toch telefoontjes tussendoor en de mail in de gaten houden.

Echt balen hoe snel ik weer in de stress stand schiet. Als ik daar beter mee om leer gaan, zal het met gezond eten ook makkelijker zijn. Maar dat is nou net zo lastig.

blik

blik

21-08-2020 om 20:01

Wat een

leuke berichten allemaal!
Fantastisch Manja!
En wat leuk die zwembaden, jaloers!
Emmawee, wat leuk om weer van jou te horen!

Hier stabiel slecht
Lichamelijk nog bagger, druk bezig met diagnostiek.
Ik lees wel mee maar doe even niet mee
Vandaag wel weer gestart met wat gezonder eten, ging langzaamaan verkeerde kant uit, etentje hier, chipje of chocolaatje daar etc.
Terwijl ik dus heel veel minder beweeg dan normaal, dus langzaamaan weer dicht aan het groeien. Ik eet sowieso altijd veel als ik niet actief ben, slechte combi. (verveling denk ik)

Vandaag iig weer extra gelet op groente en fruit, ben ik wel weer blij mee. (geluncht met 2 flinke wortels en een beker kefir, heeej...)
Ik mis sporten maar ook gewoon bewegen, en wil zo graag weer vasten. Wie weet snel weer.

zebra

zebra

22-08-2020 om 12:44

de knop moet weer om

maar ik hou me nu even rustig tot het eind van de maand, ik let er wel op dat ik gezond eet maar durf ook wel iets teveel te snaaien. De komende 2 weken heb ik het druk qua werk en dan zie ik wel of ik ga sporten of niet maar in september wil ik weer 2 keer per week gaan, op dinsdag en vrijdag waarschijnlijk en dan gelijk na het werk dus sportspullen al gelijk mee.

zebra

zebra

22-08-2020 om 12:45

drinken

wel drink ik meer water en thee dus dat is al een verbetering. Nu ook veel minder pijn dus amper nog pijnstillers, ik hoop dat dit zo aan blijft houden.
Volgende week nog fysio en dan kijken we of het daarna nog nodig is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.