Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zebra

zebra

16-02-2020 om 12:22

jakkes

al een aantal dagen erg verkouden. Ik ben vrijdag wel wezen sporten maar echt geweldig ging het niet. Morgen zie ik wel of ik ga of toch wacht tot eind van deze week, dan maar een weekje niet wegen. Heb nu toch weinig zin in snoep en andere dingen, dat is dan wel een voordeel

blik

blik

16-02-2020 om 13:56

Hier ook

dus houd me erg rustig.
Meestal snoep ik dan juist, vond het op m'n werk ook erg lastig te weerstaan, waren erg lekkere dingen.
Maar tot nu toe gelukt, blij!
Ik snoep al paar weken niet, ongelofelijk voor mij.

Pluis

Pluis

16-02-2020 om 15:26

Hier gaat het redelijk

Gisteren een feestje, waar ik ook heerlijk heb gedanst, dus dat compenseert wel wat. Maar de ‘schade’ van een glas bubbels, een gin-tonic en wat lekkere hapjes vlakt het natuurlijk niet helemaal uit. Maar ik heb genoten en dat is ook belangrijk. Ik heb wel ‘s ochtends een uur gesport, en een lekker lange wandeling met de hond gemaakt.
Vanochtend lukte het vasten niet, had al een rammelende maag bij het opstaan. Maar ik heb weer 1,5 gewandeld dus ik ben alweer lekker in beweging geweest.
Ben benieuwd naar wat de weegschaal dinsdag aangeeft. Wil maandag nog sporten voor ik ga wegen.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

16-02-2020 om 16:14

zucht

En die halve kilo is er weer bij, blijkbaar ben ik niet streng genoeg geweest voor mezelf.
Vanwege griep is de zumbales vanochtend uitgevallen en ik ben gisteren niet gaan vasten.
Grmpf, komende week beter.

zebra

zebra

17-02-2020 om 10:25

Blik, Pluis en Dikkie Dik

Blik: goed dat je niet snoept, hier gisteren wel het een en ander gesnaaid omdat het voor mijn neus werd gezegd. En dan is het toch wat lastiger om het niet op te eten.

Pluis: toch goed bezig met dat vele bewegen, dat compenseert toch best wat als je toch eens teveel zondigt.

Dikkie Dik: jammer van die halve kilo maar zoiets hou je soms toch wel eens. En ook jammer dat de zumbales uitviel.

Hier hou ik het vandaag rustig, ik voel me wel beter dan gisteren maar moet nog wel hoesten, dat is niet fijn tijdens het sporten (heb ik vrijdag al ondervonden) dus ik blijf vandaag thuis. Ik ga er echter vanuit dat ik vrijdag wel ga sporten en dan maandag weer wegen.

blik

blik

17-02-2020 om 12:42

Getver

Ik had het niet moeten zeggen!
Inkt nog niet droog op telefoon of ik had alweer chips in m'n mond.. En ik hou niet eens van chips.

Een beetje maar en geen ramp maar ik saboteer toch weer een persoonlijk record.

Veel erger vind ik dat ik maar blijf emmeren met gezondheid. Schiet totaal niet op.
Baal daar nu even stevig van.
Was net mijn kracht en beweging flink op aan het voeren, liep als een trein voor mijn doen, beter dan in jaren.
Maar moet weer flink gas terugnemen, nu maar weer flink in ruststand, en wrs niet voor even.
Nouja, uitstellen dan maar weer.
(ik baal natuurlijk niet alleen daarom, zo veel zaken weer die ik moet uitstellen)

Voor nu rust en iig niet snoepen, verder even eten wat ik wil.

Pirata

Pirata

17-02-2020 om 13:11

sterkte blik

Blik, wat jammer dat je in de lappenmand zit.
Ik ga zelf nog even een gezondheidsoffensief in. Over een maand ga ik zwaar onder het mes en ik wil dan zo gezond mogelijk zijn. Dus nu heb ik mijn fruit- en groenteinname verdubbeld, ten koste van chipsen.

blik

blik

17-02-2020 om 13:50

Wat goed Pirata

Ik geloof er ook in dat dat behoorlijk wat kan schelen!
Ik hoop enorm voor je dat het zo positief mogelijk uitpakt allemaal!

Juist voor mijn gezondheid was ik daar ook flink mee bezig, vergroten inname groente en fruit.
Maar nu minder, groente inname krijg ik eigenlijk alleen goed verhoogd door ook een groot deel rauw te eten. Omdat mijn weerstand nu flink verzwakt is laat ik toch rauwe groente ook even, misschien onnodig maar ik durf even niet.
(waarschijnlijk stom want rauw fruit eet ik wel)
Straks maar soep maken. (maar daar krijg ik dus echt geen 4 ons ofzo mee weg)

Succes!

Pirata

Pirata

17-02-2020 om 14:45

Soepsoep en soep

Als je veel soep maakt, kun je de volgende dag als lunch nog een kopje nemen!
Verder vervang ik het meeste vlees door peulvruchten. Beter voor mij en het milieu.

blik

blik

17-02-2020 om 15:36

Dochter hier

eet geen vlees of vis en doorgaans eten we met haar mee, zo'n 1x per week eet ik nog een beetje vis.
Maar peulvruchten... mmhh wil nog niet zo lukken bij mij. Partner is er dol op en dochter eet ook graag hummus ed. Ik probeer steeds meer peulvruchten te integreren in ons schema maar te veel en te vaak staat mij snel tegen.
Vandaag klein blik kidneybonen door grote pan soep gedaan.
Maar meer omdat me dat verstandig lijkt voor dochter dan dat ik daar zelf zin in heb!

Ik heb wel nog geen gedroogde geprobeerd, ook niet voor hummus oid. Is vast lekkerder, ga ik proberen als ik weer wat meer puf heb.

blik

blik

17-02-2020 om 15:40

Oh ja

Wel wat vaker zelf burgers geprobeerd laatste tijd, ook wel met peulvruchten. Dat vond ik vaak lekker gelukt zeker als dosis () peulvruchten erin beperkt was.
Ga ik ook wel weer meer van maken!

Jo

Jo

17-02-2020 om 17:40

Tip

Knabbel in plaats van chips geroosterde kikkererwten.

Zijn kant en klaar te koop in de Turkse supermarkt.
Die met een wit "korstje" vind ik persoonlijk lekkerder dan de gebrande gele.

Het helpt mij om te minderen met snaaien.

blik

blik

17-02-2020 om 18:34

Klopt

Vaker gehad hier, en ook hierbij: partner en dochter eten het graag (kant en klare variant dan, wat ik zelf probeerde niet) en ik niet.
Ik ben ook niet zo van het hartig, partner wel.
Dochter houdt gewoon van alles, hartig en zoet.

Ik heb nu ook geroosterde sojaboontjes vaker in huis, lekker!

Pluis

Pluis

18-02-2020 om 10:14

Yes!

Vanochtend woog ik 72! Dat betekent dat er al 2,7 kilo af is! Ben ik blij mee.

Blik en Pirata: sterkte, afvallen dan wel je leefstijl veranderen is toch al niet heel gemakkelijk, maar als je dat ook nog moet/wil doen als je gezondheid niet optimaal is, wordt het extra lastig! Dus petje af voor jullie allebei!

blik

blik

20-02-2020 om 11:04

Hee Pluis

Toch goed bezig hé!

Combi is idd niet makkelijk, tegelijkertijd juist wel 'nodig', dat is dubbel.
Afvallen niet nodig bedoel ik, werkt nu juist averechts bij mij denk ik.
Maar gezond eten is wel extra belangrijk nu, maar heb er niet steeds de puf voor.

Manja

Manja

20-02-2020 om 20:32

Loopt nog steeds lekker

Afgelopen weekend wat meer gehad dan “mag”. Bewust gedaan, jaarlijks etentje van een vriendin die subliem kan koken. Rest van de week serieus op mijn eten gelet en tadaaaa toch 600 gram afgevallen weer. Zit nu op 95 kilo. Nog ff te gaan maar ben nu 19 kilo afgevallen sinds begin oktober.

Zet hem op allemaal! En bedenk: gezond eten leidt misshien niet altijd tot enorm gewichtsverlies maar is sowieso beter voor je lijf dan junkfood. Gewoon dooooooorgaan.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

21-02-2020 om 11:23

iets eraf

Die stomme halve kilo is er weer af. Ik voel me echt een jojo hoewel het maar over 500 gr gaat. Ik blijf daar nu al drie weken op steken, eraf/erbij/eraf/erbij...
En nu heb ik weer twee verjaardagen op rij... En die van mijn dochter zal ik zelf de taart voor moeten bakken.
Manlief en ik hebben wel besloten dat we eens een maand helemaal zonder alcohol gaan, eens kijken of dat helpt.
Manlief heeft totaal geen overgewicht, eerder de neiging tot ondergewicht, bofkont.

zebra

zebra

21-02-2020 om 13:56

goed bezig allemaal

soms val je inderdaad niet af maar doorgaans voel je je beter als je gezond eet dan wanneer je veel snackt en minder goede dingen eet.

Hier de hele week niet wezen sporten, niet ziek maar wel nog steeds hoesten dus besloten om ook vanmiddag niet te sporten maar te wachten tot begin volgende week (maandag of uiterlijk dinsdag).

Hier is het ook wisselend met het eten, de ene dag erg gezond en niks ongezonds tussendoor, de dag erna weer wel dus het zal me benieuwen hoe de stand zal zijn als ik begin volgende week weer op de weegschaal ga.

Manja

Manja

22-02-2020 om 09:24

Alchol

Ben sinds oktober ook al alcoholvrij. Hier zag ik best tegen op, want ik hou van wijn en heb geregeld gelegenheden waarvan ik het gevoel had dat ik de wijn niet kon weigeren. Maar gezien mijn enorme overgewicht op dat moment (114 kilo, shock) was mijn motivatie zo groot dat ook de wijn in de fles blijft. Ik had gedacht dat ik hier veel commentaar op zou krijgen. Maar dat valt zoooo mee. Ik neem nu water en krijg alleen maar bewonderend commentaar. Zeker nu ik ondertussen 19 kilo kwijt ben en iedereen dat natuurlijk opmerkt.
Eigenlijk zou ik binnenkort wel weer een glaasje mogen van mezelf, maar ik heb me voorgenomen dit pas te doen bij een bmi onder de 30. En daar ben ik nu nog niet. Nog een paar kilo te gaan!

Pirata

Pirata

22-02-2020 om 10:26

Petje af Manja

Wat ben jij enorm goed bezig, Manja!
Ik heb de alcohol zelf ook stevig teruggeschroefd. Soms 1 portglaasje wijn of een half biertje.
Vandaag carnaval dan wordt het wel iets meer 🤡

blik

blik

22-02-2020 om 12:59

Jaaaaa

Hier ook carnaval, en ik ga dan ook een weekje los.
Laat ook even alles los.
Beweging zal ik genoeg krijgen. Maar eten en drinken ook...
Ter compensatie nu beetje vasten en flink wandelen.
Als het goed gaat wil ik na deze week echt fanatiek aan de gang.
Maar nog niet beter, dat echt fanatieke wil ik pas in laten gaan als ik me beter voel.

Manja, super!

blik

blik

22-02-2020 om 13:53

Gewandeld

Wandeling van 5500 stappen vandaag. Voor mij (verre van fit) flink pittig. Maar ben er erg blij mee, laatste jaar was zo'n 4000 stappen voor mij een pittige wandeling, vaak haalde ik dat absoluut niet.

Manja, voor mij werkte dat best goed, dat mezelf belonen (ik deed het met chocolade) bij een bepaald gewicht.

zebra

zebra

23-02-2020 om 10:17

goed bezig

Blik: toch al een flinke verbetering met het aantal stappen per wandeling.

Manja: ook goed bezig met alles.

Hier drink ik in het weekend nog wel alcohol als ik er zin in heb, soms ook totaal niet. Nu drink ik wat meer thee omdat onze zoon dit weekend (onverwacht) thuis was. Ik verwacht deze week weer te gaan sporten, zeker aan het eind van de week maar misschien dat ik dinsdag al ga (morgen kan ik niet).

Dikkie Dik

Dikkie Dik

25-02-2020 om 08:26

eten is verslavend

Ik moest gisteren even grinniken om een collega die ook aan het afvallen is, ze is een paar jaar geleden gestopt met roken en sinds die tijd flink aangekomen.
Ze verzuchtte 'ik wou dat ik geen honger kreeg als ik niet at, dat zou het zoveel makkelijker maken... Het is best lastig om je te concentreren met een knorrende maag, eten is eigenlijk gewoon een verslaving'.
Tsja, als je geen honger zou krijgen zou je het niet overleven. Maar het zou inderdaad wel een stuk makkelijker zijn bij een dieet.

zebra

zebra

25-02-2020 om 13:07

weer op goede pad

want na 2 weken toch 9 ons kwijt. Vetmassa is afgenomen en spiermassa toegenomen. Het sporten zelf ging ook best aardig.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

27-02-2020 om 08:22

Zebra

Goed zeg!
Spieren wegen veel meer dan vet, dus je bent meer vet kwijt geraakt dan die negen ons en je hebt een betere conditie gekregen 😊.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

27-02-2020 om 08:26

Hier

Weer een halve kilo kwijt.
Gisteren heb ik van hot naar her gefietst en amper de tijd gehad om te eten tussendoor. Na het avondeten nog een uur gesport en niet toegegeven aan de honger die ik wel had.
Het heeft resultaat. Nu op naar de volgende halve kilo.

Pluis

Pluis

27-02-2020 om 10:05

Min of meer stabiel

Deze week niet kunnen/willen sporten en wel wat sociale momenten gehad waarbij ik gewoon wat lekkers heb genomen. Omdat de kinderen vrij zijn koken zij, dat is ook niet altijd even verantwoord, al moeten er wel voldoende groenten in van ons. Maar ondanks dat toch op 72,8 vanochtend. Dus daar ben ik blij mee. Ik wil wel graag meer sporten, want ben bang dat ik spiermassa verlies doordat ik niet sport...
Keep up the good work, allemaal!

zebra

zebra

27-02-2020 om 13:06

Dikkie Dik en Pluis

goed bezig, Dikkie Dik! Soms kun je zo van die hele drukke dagen hebben waarbij het eten er bijna bij inschiet.

Pluis: wat een mooi gewicht heb je nu! Bij mij duur het nog wel jaren voordat ik zover ben.

Ik ben begonnen met een gewicht van 102,5 en zit nu op 97,1 kg dus ja. Eerst maar eens onder de 95 kg proberen raken.

Pluis

Pluis

27-02-2020 om 13:15

Zebra

Alles is relatief 😉. Ik ben op zich niet ongelukkig met mijn gewicht, ik zit nog (net) in het groene stuk van de BMI. Maar het meeste vet zit op mijn buik, volgens de lijstjes ben ik obv mijn buikomvang zwaar obees. Dus ik wil nog wel wat kwijt. Kon ik dat maar puur en alleen op mijn buik kwijtraken, maar helaas, zo werkt het niet. Het gaat ook van mijn nu al niet bestaande billen af...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.