Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

K

K

26-08-2019 om 13:07

2 kinderen bij dezelfde GGZ

Hallo allemaal,

Kunnen 2 kinderen bij dezelfde instelling zitten? Onze dochter zit op deeltijd therapie, maar nu moet onze zoon ook naar deze therapie. Ze gaan naar 2 verschillende groepen, maar het gebouw is hetzelfde en sommige behandelaren zitten bij beide groepen. Mag dit uberhaupt wel? Onze dochter wilt het niet, zij denkt dat dit haar behandeltraject in de weg gaat zitten. Ik vind dit logisch, maar zijn hier ook regels of rechten voor?

Het mag denk ik wel

Mijn dochter zat bij de ggz en er werd er bij haar op aangedrongen haar twee broers een keer mee te nemen (omdat er zorgen waren over inze thuissituatie). Ze wilde dit niet, maar toch hebben ze het nog een tijdje geprobeerd. Toen ik er als ouder van haar kwam, werd zelfs gesteld dat er een afspraak gemaakt zou moeten worden voor de jongens. Ik was best wel verbaasd. Het is niet doorgegaan. Maar ik trek hier de conclusie uit dat een ggz het dus geen enkel probleem vindt als broers of zussen tegelijk bij dezelfde instelling behandeld worden.

K

K

26-08-2019 om 13:34

Thera

Ja het is normaal dat familie betrokken wordt, wij hebben zelf ook afspraken daar als ouders. Maar dan is het 1 behandelplan, nu worden het er 2 die in behandelaren kruisen. Dat is anders dan alleen gesprekken lijkt mij.

Maar bij ons was het wel de bedoeling dat de broers in behandeling zouden komen. Toen ik vertelde dat ik de jongste ergens aangemeld had voor onderzoek naar add, werd haast wat beledigd gezegd: maar dat kunnen wij ook!

Jan

Jan

26-08-2019 om 14:29

Ja het mag

Maar als het voor jullie niet goed voelt doe je het toch niet? Het hoeft niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.