Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zoon heeft moeite met "goedkope" vakantie en ik moeite met zoon

Sinilind

Sinilind

17-07-2013 om 18:54 Topicstarter

Pffff het is ook nooit goed

Ben blij voor zoon en/maar voel me eenzaam. Misschien zou het fijn zijn als mensen die geen idee hebben hoe het is om met z'n tweetjes op vakantie te gaan (ouder+prépuberend kind) even niet reageren? Want het is soms verd. moeilijk om vrolijk te blijven terwijl je rond je heen alleen maar gezinnen ziet die het fijn lijken te hebben. Hoewel ik ook weet dat onder het geluk die ervan uit lijkt te stralen ook veel ellende schuil kan gaan.
Dus Anne ik spreek je over een paar jaar mocht je dan gescheiden zijn. Wat ik je niet wens maar meid je hebt geen idee.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

17-07-2013 om 19:17

Sini

Ik heb zeker enig idee, mijn moeder is namelijk al jaren alleenstaand. En ik heb ook genoeg meegemaakt om te weten dat het heel belangrijk is om tevreden te zijn met je eigen gezelschap, en dat het handig is om te zorgen dat je glas halfvol is in plaats van half leeg. Fijne vakantie nog.

SandraP

SandraP

17-07-2013 om 20:22

Nou, dat wordt me dan wat

Ik ga dit jaar voor het eerst sinds ik weer single ben met mijn 2 kinderen kamperen en kijk er zo ontzettend naar uit. Hebben ze binnen no-time vriendjes, prima! Ik verheug me erop lekker alleen te zijn, heb geen behoefte om nieuwe vrienden voor het leven te maken, laat mij maar lekker mijn gang gaan.
Lukt het ze niet om 1-2-3 vriendjes te maken, ook prima, gaan we gezellig er met ons drietjes op uit.
Ik ben best nog leuk geconserveerd voor mijn 40+ zijn, hijs me graag in fleurige zomerjurkjes maar ojee, is het echt zo erg als vrouw alleen op een camping? Een bedreiging voor de vrouwen die daar met man en kinderen zijn? Daar heb ik werkelijk nog nooit een seconde bij stil gestaan? Is dat echt zo? Ik heb nog nooit een tent in mijn eentje opgezet, dus als ik mijn haren losgooi en flink hulpeloos lijk nadat ik 1600 km in mijn eentje heb gereden, staan de mannen in de rij om me te helpen?

Vader

En soms tref je een alleenstaande vader. Komt ook voor. Kinderen waren inmiddels wat groter. Verder niet erg romantisch want we deden alleen een rondje koffie en limonade met kinderen erbij. Maar voor de verandering best een keer gezellig.

Vic

Vic

17-07-2013 om 21:07

Sandra

Het is echt waar, hoe dat gaat. Er werd zelfs met mij geflirt toen ik 4 maanden (overduidelijk) zwanger was. En toen jongste 5 maanden was en ik in mijn eentje met kleuter en baby ging vliegen, heb ik bijna geen bagage hoeven dragen. Op de luchthaven in Spanje moest ik een trap af, en de mannen vlogen erop af om dat allenige vrouwtje te helpen met buggy, koffer en weekendtas. Jij hoeft dus echt je tent niet alleen op te zetten

Knurf

Knurf

17-07-2013 om 21:15

Net als Sandra

'Ik verheug me erop lekker alleen te zijn, heb geen behoefte om nieuwe vrienden voor het leven te maken, laat mij maar lekker mijn gang gaan.'

Ik ben ook 40+ (richting 40++ zelfs), goed geconserveerd (al zeg ik het zelf) en ik ben ook al jaren alleenstaand. Ik ga elk jaar meerdere keren met mijn dochter op vakantie, varierend van kamperen in Italie tot luxe kerst vieren in een hotel. Vaak met een eenouderreis, maar zeker niet altijd.
En ik geniet elk jaar weer.
Natuurlijk zijn er dagen dat het wat stiller is, net als thuis. En natuurlijk is alweer een boek lezen wel eens saai, of is het jammer als mijn dochter naar het zwembad wil terwijl ik iets cultureels had willen doen. Maar ik heb altijd aanspraak, ook van getrouwde mannen (en hun vrouwen). Of van mensen die op de camping werken, een leuke ober of een gezellige serveerster die een praatje maakt. Het is een kwestie van jezelf instellen op wat er komen gaat, genieten van de leuke contacten als die er zijn en daarna weer lekker genieten van de rust en de stilte.

Sinilind

Sinilind

17-07-2013 om 22:43 Topicstarter

Hoeft niet meer op de camping

Enorme storm uitgebarsten, zoiets had ik nog nooit gezien. de onderste deel van de camping (waar we stonden, naast het zo gezellig meertje) staat blank. De brandweer kon niets doen. Ik en nog een stuk of 10 mensen moesten wijken naar hotels, wij zitten 40km verderop in Valence. In mijn tentje stond +-10 cm water. Kan wel janken. Morgen weer een dag!

SandraP

SandraP

17-07-2013 om 22:45

Knurf

Ik snapte hem wel hoor

Zoals jij het omschrijft, zo is ook mijn instelling, het komt zoals het komt. Voor mij is het de eerste keer en zie ook helemaal niet tegen de autoreis op, sterker nog: ik kijk er enorm naar uit. Wellicht romantiseer ik het wel een beetje (Beetje Thelma & Louise maar dan met mijn kinderen haha) maar ik krijg zo vaak de opmerking nu: oh, wat knap van je dat je dit alleen doet, zou ik nooooooit durven zo'n lange reis in mijn eentje rijden, moedig van je.
Uhm....ik vind het de normaalste zaak van de wereld en kan niet wachten om te gaan.
Nouja, we gaan het meemaken. ik laat hier wel weten hoe snel mijn tent staat

SandraP

SandraP

17-07-2013 om 22:47

Oh nee!

Dit is echt niet leuk! Wat een aparte wending weer in deze vakantie. Heb je alles achter moeten laten en alleen het hoognodige mee kunnen nemen?

Sterkte!

liora

liora

17-07-2013 om 22:59

Sandrap

Nou ik denk dat je de juiste instelling hebt! Maar ik ben benieuwd of je het echt zo gaat ervaren als je verwacht.
Ik denk niet dat de mannen in de rij zullen staan om je te helpen. Mijn ervaring is het totaal niet.

Liora

Sinilind

Sinilind

17-07-2013 om 23:00 Topicstarter

Koffers mee gelukkig

Toen we naar het restaurant gingen eten zag ik dat het best heftig ging regenen en heb dus uit voorzorg het eten, de koffers en de boeken in de auto gezet. Maar in de kuip van de tent zit veel water, het matras dreef... De slaapzakken zijn nat, de buitentent is door de heftigheid van de storm gaan lekken. Toen we uit het restaurant van de camping kwamen moesten we eerst wadden door het speelterrein (we hadden water tot bijna de knieën) en toen al begreep ik dat het enkeltje hotel ging worden. Afin we liggen nu droog en gedoucht nog even tv te kijken (Spartacus in het Frans en hopen dat morgen de zon schijnt om alles te drogen.

liora

liora

17-07-2013 om 23:17

Jeetje

Sini, het is wel een vakantie vol verrassingen! Sterkte!!

Jessica O

Jessica O

18-07-2013 om 07:13

Sini

Ik hoop dat je goed hebt geslapen in het hotel en dat de vakantie nu zonder problemen verder gaat!

Nog even over je stukje van een moeder met kind alleen. Ik ga er rekening mee houden op vakantie. Nog nooit over nagedacht, maar je hebt me aan het denken gezet.

Fijne vakantie nog!

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2013 om 08:11

Gelukkig sini

Dan is het tenminste niet stil en saai..
Fijne vakantie toch nog hoop ik!

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

18-07-2013 om 11:53

Sini

Sterkte met het noodweer! Ik heb vroeger vaak gekampeerd en ken dit soort noodweer, het kan heel snel gaan! Het spookt momenteel behoorlijk in die hoek, ook vandaag...

Wat je eenzaamheid betreft: helaas heel herkenbaar, en het is niet uit te leggen aan "gezinnetjes". Ik doe het dan ook niet meer. Ooit heb ik met twee opgroeiende kinderen op een typische gezinscamping gestaan. En als ik dan eindelijk de kinderen op bed had, zat ik daar aan dat tafeltje met mijn roseetje, terwijl tent aan tent (of caravan) de stelletjes gezellig samen bij de gaslamp de dag door zaten te nemen. Ik wil niet zieliger doen dan ik ben, maar dat was redelijk confronterend... Ik heb daarna nooit meer zo'n camping opgezocht.

Heel grappig waren dan wel de glurende mannenblikken en het gesmoes als ik mijn barbecue ging aansteken, niet om te flirten, maar omdat ze maar niet konden geloven dat ik dat zonder mannenhulp kon! Ja, heren, en goed ook, zonder rooksignalen en crematie!

Zie dit als leermomenten. Je leert vanzelf wat het best bij jullie past qua vakantie, en waar je je het prettigst voelt!

amk

amk

18-07-2013 om 13:14

Ken het wel

en daarom sta ik bij voorkeur op een alleenstaande ouder veld. In NL zijn er een aantal campings die dat soort velden hebben en daar is het altijd beregezellig, want iedereen zoekt wat gezelligheid met andere volwassenen.

Anne

Anne

18-07-2013 om 14:25

Maar

Wat is er dan veranderd? Had je voor je zoon het naar zijn zin had dan wel aandacht van anderen en normaal contact? Is het alleen omdat je zoon nu meer weg is en het naar zijn zin heeft dat het opvalt?

Sinilind

Sinilind

18-07-2013 om 16:08 Topicstarter

Ja anne

Op de eerste campings had hij geen vrienden en we waren dus altijd samen dingen aan het doen: museumpje hier, wandeling daar, aquarium hier etc.

Maylise

Maylise

18-07-2013 om 17:17

Ja, klopt

Toen ik nog alleenstaand moeder was en ook later als ik alleen met de kinderen weg was of weg ben dan merk ik dat ook. Als je tussen de gezinnen gaat zitten krijg je heel moeilijk contact. Behalve inderdaad van de brave huisvaders die dat wel spannend vinden; zo'n vrouw die alleen op vakantie is. Die geven dan wel aandacht maar ja daar zit je dan weer niet op te wachten; van die creeps die met hun gezin op nog geen 100 meter afstand tot alles bereid zijn.

Maylise

Maylise

18-07-2013 om 17:24

Overigens

Ik ga wel af en toe kamperen met alleen de kinderen. Mijn man is geen liefhebber dus dat is dan meer iets wat ik alleen met de kinderen doe. Ik ga dan echter maar een paar dagen en plan dan ook uitjes en dergelijke voor overdag. Een paar dagen tijd voor mezelf om te lezen en niks te doen is echt heerlijk maar ik kan me voorstellen dan 3 weken tussen de gezellige gezinnetjes zitten wat te veel is.

Zelf ging ik als alleenstaande moeder meestal naar een hotel of samen met vriendinnen of met mijn moeder. Dus dan had ik volwassen aanspraak bij me.

liora

liora

18-07-2013 om 18:53

Met wie dan

Even een zijpaadje: welke vriendinnen? Ik heb vriendinnen met kinderen naar die gaan met hun man op vakantie. En ik heb vriendinnen zonder kinderen, maar die gaan liever met andere kinderloze vriendinnen.
Ik heb 1 vriendin die ook alleen is met kind, maar haar kind is iets ouder dan mijn oudste en voor haar is een peuter/kleutertempo niet fijn.

P

P

18-07-2013 om 19:33

Liora

Wat maakt dat peuter/kleutertempo uit als je 's avonds maar gezellig samen voor de tenten kunt zitten?

Wij zijn een paar keer met Pman's broer en zijn gezin weggeweest in huisjes op vakantie en tot na het ontbijt zien we ze niet, soms doen we wat samen, soms ook niet, avondeten deden we soms samen, vaak ook niet maar 's avonds spelen we tot heel laat spelletjes. Zo zou ik het ook ideaal vinden als ik alleen was, overdag ga je je eigen gang, kun je ook wel eens wat samen doen maar 's avonds heb je het tenminste gezellig.

Maylise

Maylise

18-07-2013 om 20:19

Liora

Ik had (heb) meerdere vriendinnen die ook alleenstaand moeder zijn. Leeftijd van de kinderen kwam niet altijd overeen maar dat was geen probleem. Je hoeft inderdaad niet 24h/7 met elkaar op te trekken. Je kan zelf met je eigen kinderen op stap gaan of je neemt een keer alle kinderen mee zodat de ander een middag alleen heeft en daarnaast heb je dan iemand om mee te eten en dergelijke. Mijn kinderen zijn nu ouder dus die gaan niet meer vroeg naar bed maar toen mijn oudste twee peuters waren vond ik het erg gezellig om 's avonds iemand om me heen te hebben.
Overigens is er ook wel eens een kinderloze vriendin mee gegaan. De meeste kinderloze vriendinnen zullen geen zin hebben in een vakantie met kinderen maar ik heb ook vriendinnen die dat wel prima vinden.
Ook wel eens met een getrouwde vriendin wiens man niet op vakantie kon of wilde.
Ik ga nu ook wel eens alleen met de kinderen op stap of samen met een vriendin en de kinderen als dat zo uitkomt.

Sinilind

Sinilind

18-07-2013 om 23:42 Topicstarter

We zijn in parijs!

Bij vriendin, met uitzicht op de Seine, metro om de hoek, en zoon is blij om weer in een bed te slapen. Zoon was im de auto zijn eerste dsg aan het plannen (Invalides en Pantheon + markt rue Mouffetard). We hebben nu 8 dagen Parijs voor ons, heerlijk om mijn stad te delen met hem.

marinade

marinade

19-07-2013 om 09:05

Mooi!

Dat klinkt geweldig, 8 dagen Parijs. Steden zijn uitgevonden voor singles, alleenstaande ouders etc . Veel plezier!

Gee

Gee

19-07-2013 om 12:29

Creeps

een stukje uit de reactie van Maylise schiet bij mij in het verkeerde keelsgat: "van die creeps die met hun gezin op nog geen 100 meter afstand tot alles bereid zijn". Een praatje maken wil niet zeggen dat een man je meteen wil bespringen. Tjongejonge

Sinilind

Sinilind

19-07-2013 om 12:37 Topicstarter

Klopt gee

En de meeste mannen die een praatje maken bij het afwassen in de de rij bij de receptie
doen het denk ik gewoon voor de gezelligheid maar worden in schat ik 8 van de 10 gevallen gelijk teruggefloten of op z'n minste erg nauwkeurig in de gaten gehouden door hun vrouw, echt merkwaardig is dat. er zijn ook mannen (en tot mijn grote verbazing ontdek ik het sinds ik gescheiden ben) die werkelijk alle alleenstaande vrouwen als "beschikbaar" bestempelen. En het maakt niets uit of je 30 of bijna 50 bent, mooi of gewoontjes, dun of mollig: je bent "vrij"... Tja, en dat is wel confronterend. En onprettig ook, want alleen op vakantie betekent ook niet dat je gelijk achter het washokje bereid bent tot een potje flirten.

amk

amk

19-07-2013 om 12:39

Gee

niet allemaal idd, maar dat verschil merk je snel. Maar het is wel dat gevoel dat ze je geven. tut tut tut, ik zal dat zielige vrouwtje wel even gaan helpen. En dan gelijk hun arm om je schouders leggen. YUK!!!
a. als alleengaande vrouw ben je niet zielig.
en b. houd je tengels thuis.

Al meerdere malen meegemaakt idd. Is veel minder op een alleenstaande ouder veld. Dat gevoel dat je besprongen wordt.

Gee

Gee

19-07-2013 om 13:17

Perceptie?

AMK en Sinilind, jullie zeggen het zelf al: "dat gevoel dat je ze geven", "het gevoel dat je..." en "ik schat dat 8 van de 10..." dat het grotendeels perceptie kan zijn. Ben het wel eens met de tengels van mijn lijf afblijven, maar we moeten een praatje maken en het willen helpen met de tent opzetten niet gaan verwarren met het maken van avances. Het heeft volgens mij voornamelijk met uitstraling te maken en hoe toegankelijk je bent voor normale communicatie tussen 2 mensen. Al met al wel een leuk onderwerp hoe wij mensen met elkaar omgaan hedentendagen en hoe snel we een etiket krijgen opgeplakt.

SandraP

SandraP

19-07-2013 om 14:09

Perceptie

Het zou perceptie kunnen zijn. Alleen ik ervaar nu sinds ik vrijgezel ben uit eerste hand dat echt heel veel (op het eerste gezicht) keurig getrouwde huisvaders open staan voor 'meer dan een gezellig praatje'.
Ik kreeg nooit priveberichten van bepaalde mannen via LinkedIn of Faceboek en nu ineens wel. Ligt het aan mijn eigen perceptie dat ik hier nu iets achter zoek?
Ik sta in de verste verte niet open voor een nieuwe relatie dus naar mijn mening straal ik niet iets uit dat zegt: available! Ik vind het ronduit schokkend hoeveel gebonden mannen er uit zijn op een buitenechtelijk avontuurtje. Mannen die vrouwen hebben die roepen: dat zou mijn man nooooooit doen.
Dit zo in ogenschouw genomen is het eigenlijk best niet vreemd: die mannen die door hun vrouwen op een camping worden teruggevloten.
Pfff, vermoeiend dat kamperen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.