Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zo veel moeite met ex van m’n partner


MamaE schreef op 17-11-2023 om 15:06:

[..]

Dat klopt. Ik zou ook geen conflict zoeken met school, maar als ik de school zou zijn, zou ik wel iets doen met deze keuze uit zorgen over het kind.

Een advocaat valt ook te overwegen. Vader staat in dezen sterk denk ik zo.
Het kind gaat natuurlijk ook wel naar een andere school, maar dat wijzigt waarschijnlijk niks aan de denkbeelden en opvoeding van moeder.

Waar lees je dat vader dit ook wil? Hij is uiteindelijk de biologische en wettelijke vader van dit kind en ik lees nergens dat hij de boel op spits wil drijven 

wat ook nog kan is dat zoon omdat zijn moeder en haar partner bij jullie in de omgeving blijven werken en dus toch dagelijks rijden is dat ze haar zoon 1 doordeweekse nacht heeft. 
Qua files is dan de donderdag het handigst omdat vrijdagochtend de file druk gemiddeld het laagst is.

Wij hebben dit 10 jaar gedaan zoon stond dus 1 dag per week bij zijn vader idd om 6 uur op ze vertrokken met ruime marge, stonden gemiddeld een half uur te vroeg op school maar het positieve voor zoon was dat hij structureel 4 uur per week zijn vader helemaal voor zichzelf had terwijl de siblings altijd met elkaar, zijn vrouw en zijn werk moesten concurreren. Die ritten in de auto waren heel belangrijk voor hun band. In die 10 jaar zijn ze 2x te laat geweest: 1x stond heel Nederland vast, en de 2e keer had de school bedacht om 7 uur 's morgens het lesrooster om te gooien en de klas van zoon niet het 3e uur te laten beginnen maar het eerste uur.

Samen met de weekenden om en om kom je dan niet op een 50/50 regeling maar op een 60/40 regeling.

Dat je in het weekend voor de sport heen en weer moet rijden, net als voor kinderfeestjes overigens, dat blijft ongeacht welke regeling je treft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.