Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Appelspaje

Appelspaje

31-08-2017 om 11:46

Ziek zijn als gescheiden ouder

Hoi,

Ik werd laatst ziek, erg ziek, kon niet eten steeds braken en werd steeds slapper kon daarom weinig hebben van de kinderen en/of ze bijna niet brengen/ophalen op school.

Mijn vriend werkt, kon niet zomaar vrij krijgen tenzij het een noodgeval zou zijn, dus heb ik mijn ex-vriend (vader van) gevraagd de kinderen van school te halen...
Mijn vriend was het hier niet mee eens en vond dat we het zonder hulp van een ex zouden moeten kunnen als gezin, en dat hij als hij wist dat ik een ex om hulp ging vragen zelf liever was gekomen.... Hij voelt gefaald te hebben voor mij te zorgen en vind het zorgwekkend voor onze relatie omdat ik mijn ex hiervoor heb gevraagd.

Ik snap het wel, maar soms kun je niet anders dan hulp aannemen ook al is het een ex-vriend... zijn er meer mensen die moeite hebben met een ex die helpt of maakt dat jullie niet veel uit in een nieuwe relatie ?

ik hoor het graag

Groet,
Appelsapje

Een ex??

Ik vind dat de vraag hier wat apart wordt benaderd. Je ex is niet alleen "een ex" maar de vader van je kinderen. Logisch dat je hem benadert bij zaken die om zijn eigen kinderen gaan, toch?

Die zorg blijf je samen dragen, ongeacht welke nieuwe relaties er zijn aangegaan.

Vesta

Vesta

31-08-2017 om 12:22

niet zomaar een ex, maar de vader

Ik sluit me aan bij N@nny, in dit geval zou ik zelfs eerder mijn ex vragen dan mijn partner als ik er niet mee samenwoon. Ik begrijp dat jullie wel samenwonen.

Het is heel fijn dat hun vader er voor ze kon zijn. Ik vraag ook wel eens een vriendin of ouder van een klasgenootje of die dochter kan opvangen of meenemen omdat ik om wat voor reden niet kan. Je vriend kon niet, jij kon niet, en vader kon wel, prima geregeld zou ik zeggen.

Mijn ex woont iets verder weg, en werkt nog verder weg, maar in het verleden heeft zijn vrouw zelfs een keer boodschappen voor mij gedaan omdat ik niets kon wegens ziekte.

Ik ben erg blij dat wij zo'n relatie hebben waar je elkaar helpt als het nodig is. Mijn ex heeft ook wel in mijn auto gereden omdat die van hem bij de garage staat.

Omdat je samen kinderen hebt sta je toch dichter bij elkaar.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

31-08-2017 om 12:24

zorgwekkend?

Ik vind vooral de reactie van je vriend zorgwekkend voor de relatie, eerlijk gezegd. Ex-vriend is vader van de kinderen, hoezo mag zjn hulp niet worden gevraagd?

Daarbij: vriend kon niet zomaar vrij krijgen behalve als het een noodgeval was. Niet jouw ziek zijn bleek een noodgeval, maar het feit dat jouw ex-vriend werd ingeschakeld. Zijn jaloezie weegt dus zwaarder dan zijn zorg voor jou en je kinderen. Dat is pas zorgwekkend!

Jouw vriend heeft duidelijk niet door dat een relatie met iemand die al kinderen heeft, betekent, dat er ook nog een ex (als ouder van die kinderen) in beeld is.

Appelspaje

Appelspaje

31-08-2017 om 12:42

reactie

bedankt voor de reacties.

Ben niet helemaal eerlijk geweest , ik moet erbij zeggen dat ik niet heel duidelijk ben geweest in hoe ernstig het was tov van mijn vriend. Toen hij belde zei ik dat het wel ging en dat hij niet percee hoefde te komen. Vooral om later niet te horen te krijgen van ja maar ik ben toen in Juli ook voor jou naar huis gekomen van het werk enz enz...

Daarna heb ik dus besloten mijn ex te vragen ipv hem nog eens te bellen, wellicht dat dit het probleem is geweest dan.

Jaloers denk ik ook een beetje, maar ik ben zelf ook erg jaloers... wil bijv niet dat hij alleen gaat stappen ofzo.. mag hij wel maar vind ik echt niet leuk en dat laat ik ook merken, is fout i know....

Sally MacLennane

Sally MacLennane

31-08-2017 om 13:07

Appelsapje

Niet helemaal eerlijk geweest (jij), oude koeien uit de sloot halen door je vriend, jaloers (beiden)...

Ik vind het niet echt gezond klinken...

mwoah

Ik vind het niet zo vanzelf sprekend dat je per se je ex benadert als je zelf iets hebt. Als er iets met de kinderen is, is dat uiteraard een ander verhaal. In de tijd dat mijn kinderen nog oppas nodig hadden als ik avond weg moest, dan vroeg ik ook niet mijn ex maar regelde ik zelf een oppas. Dat deed mijn ex ook. En het is niet dat we niet on speaking terms zijn (hoewel het zeker niet zo'n ideaal nahuwelijk is zoals sommigen hebben). Voor de kinderen was het ook duidelijk.

Appelspaje

Appelspaje

31-08-2017 om 13:34

@alkes

Okej, duidelijk.

Echter het ging om overdag en de kinderen van school halen, niet om een oppas savonds uiteraard (dat zou ik inderdaad raar vinden, ex vragen als je zelf weg zou willen naar een feestje oid, gebruiken als oppas zeg maar).

Ik begrijp uit de reacties dat jaloezie hierin niet helpt, en er mee gedeald moet worden dat er een ex in beeld is (als vader van de kinderen)...

Maar dat je dus altijd eerst probeert het op te lossen zonder "hulp" van je ex, en als last optie dat pas doet in overleg met je huidide relatie en niet zomaar besluit.

@Sally MacLennane ... oude koeien uit de sloot halen doet hij nooit eigenlijk haha, dat was mijn aanname (slecht....i know) om niet hem te bellen maar de ex te vragen.

Appelspaje

Appelspaje

31-08-2017 om 13:37

@Sally MacLennane

Niet eerlijk geweest bedoel ik hier in het gesprek, niet tegen hem hoor.. ik ben altijd eerlijk . Ik ben alleen misschien niet duidelijk geweest dat het zo slecht ging.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

31-08-2017 om 14:19

' Vooral om later niet te horen te krijgen van ja maar ik ben toen in Juli ook voor jou naar huis gekomen van het werk enz enz...'

Dat klinkt ook niet zo loyaal en plezierig.
Werk aan de winkel, als je je weer fit voelt!

Ad Hombre

Ad Hombre

01-09-2017 om 11:29

Wat nodig is

Als je als alleenstaande ziek bent moet je alle hulptroepen die je heb kunnen inschakelen. Als nu-vriend niet kan of wil dan maar ex-vriend.

Wat een zeur die nu-vriend

mutsje

mutsje

01-09-2017 om 17:47

begrijp vriend wel

Wat een rare antwoorden van sommigen. Ik zou ook heel boos zijn op jou als je dit zou doen. Het gaat in dit geval niet zozeer om de kinderen, maar om jou! Jij had de hulp nodig. Dat had gekund in de vorm van hand vast houden en je verzorgen tot in dit geval het ophalen van je kinderen. Als jullie samen wonen wil je als partner toch gewoon aanwezig zijn en zorgen voor je partner als deze ziek is, in wat voor vorm dan ook?
Als je dan tegen hem gaat zeggen dat het wel meevalt en je kennelijk niet eerlijk bent, maar dan wel die hulp durft te vragen aan je ex. dan zou ik als mij partner gepasseerd voelen. Als hij had geweten dat je echt zo ziek was, had hij waarschijnlijk met alle liefde vrij voor je genomen en de kinderen voor je gehaald. Dus ja, ik vind dat hij terecht boos is, want kennelijk durfde jij hem niet om deze dienst te vragen en je ex. wel. Heel raar.

filalu

filalu

02-09-2017 om 00:30

Boos?

Nou ja, je vriend kon geen vrij krijgen. Neemt hij toch vrij wegens een noodgeval dan zadelt hij collega's op met extra werk. Dat doe je toch niet omdat je vriendin buikgriep heeft en je niet wil dat haar ex en vader van de kinderen, zijn kinderen even opvangt.

Ik zou ook niet van mijn partner vragen om voor zo iets vrij te nemen. Kinderen zouden ook vast even met een vriendje mee kunnen of met de vader van de kinderen als die geen andere verplichtingen heeft.

Als mijn partner daar achteraf boos over zou worden zou ik daar weinig geduld voor hebben.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-09-2017 om 07:37

aannames

"@Sally MacLennane ... oude koeien uit de sloot halen doet hij nooit eigenlijk haha, dat was mijn aanname (slecht....i know) om niet hem te bellen maar de ex te vragen."

In dat geval kan ik me wel een beetje voorstellen dat je vriend niet blij was.

Appelspaje

Appelspaje

04-09-2017 om 11:28

Dank je

Dank jullie wel voor de reacties.

Er is inderdaad nog wat werk aan de winkel. zo te zien hebben hier mensen ook verschillende meningen (net zoals wij dus). Ik snap een ex vragen is niet ok, tenzij je het echt niet anders kan en je dat duidelijk met je partner afspreekt op dat moment (geen verassingen achteraf).

Iets aannemen niet doen, altijd duidelijk over praten samen, anders ontstaat er ieder een eigen verhaal en dat is niet echt handig in elke situatie.

@mutsje, thanks jij hebt gelijk.. ik heb hem gepasseerd en had ik niet mogen doen.. Ik kan me voorstellen dat het zo over is gekomen (dat bedoel je op dat moment echt niet als je echt klote eraan bent). Ik heb wellicht te veel aan mezelf gedacht, tja dat doe je als je ziek bent blijkbaar en hem niet nogmaals laten weten dat het echt niet anders kon.. Hij zei inderdaad als hij had geweten dat het echt niet anders kon was hij wel gekomen, dan was het nood aan de man en echt geen probleem.
Hij wil inderdaad met alle liefde voor me zorgen, en ook voor de kinderen maar gaf aan als ik zei van het gaat wel (en achteraf klaag dat het niet gaat) hij, zeker als die op zijn werk is, niet kan zien hoe erg het is als ik het niet vertel.

Gelukkig is het opgelost, nogmaals dank jullie voor de reacties

Gr
Appelsapje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.