Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wel/niet scheiden

graag hoor ik advies/ervaringen. 🍀 

In mei  een topic geopend over mijn man die zsm wou scheiden. Nu is het bijna november.. zijn we bij een mediator geweest voor informatie. Zij gaf duidelijk aan ga eerst maar eens kijken waar dit vandaan komt.

Voor we zonder compleet gezin op vakantie zijn geweest, 2 keer bij relatietherapie geweest om de oorzaak te achterhalen. 
( hij voelt zich niet gewaardeerd, we hebben slechte communicatie, beide opgebrand enz).
Doordeweeks zien we elkaar gewoon door werkritme en ophalen/wegbrengen van de kinderen (1 en 4 jaar oud)
De weekenden doen we om en om. En hij slaapt niet thuis. ( de afgelopen maanden wel eens weken gedaan om het samen op te pakken)

nu heb ik afgelopen weekend aangegeven dit niet meer zo te willen. Of samen relatietherapie of gaan scheiden. Ondanks dat veel mensen aangeven dat dit bij hem op een burnout lijkt. Kan ik deze situatie maar moeilijk accepteren.
Ik denk nu : of je wilt nog of niet. Of vind je het allemaal wel best zo. Een zakelijke relatie. Dit vind ik ook geen voorbeeld voor de kinderen die nu in een huis zonder liefde opgroeien..

Hoe is jullie kijk naar dit verhaal?

liefs,

MRI

MRI

26-10-2024 om 14:47

Ik vind dat naar een relatietherapie gaan geen onredelijke eis. Dat zou dan wel iemand moeten zijn die rekening houdt met een eventuele burn out van hem. Desnoods stel je voor dat hij diegene mag kiezen nadat hij eerst een gesprek heeft gehad.

Je hebt een kind van 1 jaar , dus nog geen 2 jaar geleden was je leuk genoeg om een 2de kind deze wereld samen  in te brengen, laat hem co ouderschap uitproberen... 50 %van de tijd zorgen voor de kids valt vast tegen en als je hem dan nog terug wilt kun je opnieuw relatietherapie als voorwaarde stellen, je hebt je energie nodig voor je kids

En, hoe reageerde hij? Doet apart wonen hem goed? En jou, hoe is dit voor jou?

Wat mij opvalt is dat het kort na geboorte tweede kind is gebeurd. Jong gezin is best wel claimend. En een man voelt zich niet meer de stoere sexy Tarzan. Het belangrijkste is denk ik verder inzoomen op drijfveren en communicatie patronen. Dus therapie kan heel helpend zijn maar trek daar maar minstens 10 sessies met 2 weken ertussen voor uit. Half jaar minstens. Tja, slechte communicatie, niet gewaardeerd voelen als man enzo past bij verandering in jullie status van jong gezin.

Wat moet je dan nu uitzoeken qua advies mediator? Hoe jullie een relatie vorm willen geven? 

Lastig hoor. 

Aapie2023

Aapie2023

26-10-2024 om 18:07 Topicstarter

Bij de mediator was het een emotioneel gesprek over de afgelopen jaren.. op basis daar van gaf zij aan om eerst relatietherapie te proberen. En ze besprak natuurlijk alle praktische zaken van scheiden, waardoor je ook weet wat er allemaal bij komt kijken.

scheiden is nooit mijn intentie geweest. Ik geef alleen al zo lang aan om naar therapie te gaan en als alles zo zakelijk is. Ik weet niet voelt op gegeven moment niet meer alsof ik een keuze hierin heb. Behalve de knoop doorhakken.

Je kan ook in je eentje naar relatietherapie gaan.
Dan ontrafel je jouw kant van het verhaal, kan je aan je eigen communicatie en valkuilen werken. Als jij verantwoordelijkheid neemt voor jouw aandeel (en dus niet alleen naar hem kijken of het van hem laten afhangen), dan heb je kans dat hij ook ruimte krijgt om dingen anders te doen. En nee, dat moet nooit de motivatie zijn om dit te doen...
De motivatie voor het proces zou kunnen zijn je kinderen, en je eigen welzijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.