Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Waarom kan hij het nu wel?

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb behoefte aan lotgenoten contact.

ik ben nu een jaar gescheiden. een van de redenen voor de scheiding was dat ik overal verantwoordelijk voor werd gehouden.

nu mijn ex een eigen woning heeft kan hij ineens prima voor zichzelf zorgen. zijn woning ziet er leuk uit met veel planten, gezellige lampjes, mooie lijstjes met foto's.

herkent iemand dit?

Een tijdje geleden is er een soortgelijk topic geweest. Misschien heb je er iets aan om dit te lezen?

https://www.ouders.nl/forum/echtscheiding-en-erna/met-de-nieuwe-vriendin-kan-ineens-alles-wel-herkenbaar?page=8#124

Peach1981

Peach1981

12-01-2025 om 10:48 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 12-01-2025 om 10:34:

Een tijdje geleden is er een soortgelijk topic geweest. Misschien heb je er iets aan om dit te lezen?

https://www.ouders.nl/forum/echtscheiding-en-erna/met-de-nieuwe-vriendin-kan-ineens-alles-wel-herkenbaar?page=8#124

Dank je. Ik lees dat er sprake is van een nieuwe partner, dat is hier niet het geval. Maar verder heb ik het topic nog niet uitgebreid doorgelezen, ik zal dat binnenkort eens doen.

Dat ik dit topic heb geplaatst komt denk ik voort uit het feit dat ik net onze dochter naar hem heb gebracht en dat het me opviel hoe hij zijn eigen plekje vormgeeft. Dat ik dacht 'maar waarom heb je dat hier dan nooit gedaan?'. Het maakt me verdrietig en gefrustreerd.

Voor dochter vind ik het fijn, ze heeft tenminste een fijne plek bij hem.

Ik had eens een praktijkondersteuner bij de huisarts die me hier al voor had gewaarschuwd. Ze zei dat het vaker voorkomt dat mannen die binnen de relatie binnenshuis weinig tot niks bijdragen, na de scheiding opeens prima voor zichzelf blijken te kunnen zorgen. Zij is niet meer werkzaam bij mijn huisarts dus ik kan haar niet vragen wat hier de (wetenschappelijk) achtergrond van is...

Tja. Misschien heb je hem ondanks alles toch aan het denken gezet en heb jij een soort proces in werking gezet. Wees daar trots op en ga verder met je eigen leven!

Wees inderdaad blij dat je dochter nu een fijne plek heeft daar en probeer je frustratie over 'waarom kon hij dat niet eerder' los te laten. Gebeurd is gebeurd. Dat draai je niet terug. Focus op je eigen ontwikkeling.

MRI

MRI

12-01-2025 om 11:16

Nou ja,  hij was gewoon gemakkelijk: zolang jij het deed vond hij het wel best. Hij houdt wel van een gezellige omgeving en nu er geen ander is om hem te verzogen, doet hij het zelf (of zijn moeder?). Simpel. Hij vond het wel makkelijk. Niet mooi, karaktertechnisch gezien maar een feit om onder ogen te zien.

Is het niet zo simpel als dat jij het eerst deed en er nu niemand anders is die het doet?

En is andersom dit niet het geval? Dat jij nu klussen aanpakt die eerst je ex deed? 

Peach1981

Peach1981

12-01-2025 om 12:13 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 12-01-2025 om 11:17:

Is het niet zo simpel als dat jij het eerst deed en er nu niemand anders is die het doet?

denk het wel, maar ik had het fijn gevonden als er ook iemand (hij in dit geval) was geweest die dingen voor mij had gedaan

wil40 schreef op 12-01-2025 om 11:36:

En is andersom dit niet het geval? Dat jij nu klussen aanpakt die eerst je ex deed?

nope. ik deed alles al. van het ontluchten van de verwarming tot het verstevigen van de schutting, van het doen van de boodschappen tot het kopen van schroeven, alle afspraken van dochter en de honden, de finances. het enige wat hij deed was koken op zijn vrije dagen en hij deed zijn eigen was.

Peach1981

Peach1981

12-01-2025 om 12:16 Topicstarter

Pippeltje schreef op 12-01-2025 om 11:04:

Tja. Misschien heb je hem ondanks alles toch aan het denken gezet en heb jij een soort proces in werking gezet. Wees daar trots op en ga verder met je eigen leven!

dank je 😊

Heb je hem toen jullie samenwoonden ook verteld dat " het gezellig maken/ planten kopen/ fotolijsten vullen etc" ook van hem verwacht werd? Onuitgesproken verwachtingen lopen vaak uit op teleurstellingen bij de verwachtende partij. Mijn man is bv " chef tuin"; hij houdt de tuin bij, maakt het gezellig, zet leuke bloemen neer etc. Ik bemoei me daar niet mee en heb er ook geen commentaar op. Mocht mijn man ineens de wens hebben dat ik voortaan ook de tuin gezellig maak is het wel handig als hij dat met mij overlegd. En ja als ik alleen had gewoond had ik die tuin zelf moeten doen. Nu hebben we een goede verdeling wie/ wat doet + leuk vindt en er goed in is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.