Echtscheiding en erna
Mieks84
27-03-2021 om 12:21
Vraag. Gang van zaken bij vader
Hai mensen, ik vraag me even wat af, misschien ben ik wel een wel veel te overbezorgde ouder.
Ik schets mijn situatie even; De vader van mijn kinderen en ik zijn bijna 8 jaar uit elkaar. Hij heeft een nieuwe vrouw met de daarbij behorende kinderen. Onze kinderen zijn 8 en 11 jaar. Zo nu en dan hoor ik wel eens van de kinderen dat het daar heel anders gaat. En ik ben ook geen perfecte ouder. Ze zijn van de 14 dagen 12 dagen bij mij.
Maar mijn kind vertelden dat zijn vader in het weekend soms wel tot half 12 in bed ligt. Terwijl zijn kinderen al een tijd uit bed zijn. Ik hoor wel vaker van die dingen dat ik denk van, mha, dat zou ik anders aanpakken, maar ja zijn, huis. Zijn regels. Ik weet niet zo goed om hier mee om te gaan.
Iemand tips?
Junio
28-03-2021 om 19:47
MMcGonagall schreef op 28-03-2021 om 16:10:Ik zou ook mijn uitslaapmoment niet laten afnemen door/voor een 8-jarige, maar wel meedenken over ideeën voor hem om die tijd te besteden.
Ook niet als je hem zo weinig zag?
MMcGonagall
28-03-2021 om 20:17
Temet schreef op 28-03-2021 om 19:24:Maar McGonagall, toen jij zelf een 8-jarige had, bleef jij toen tot half twaalf uitslapen?
Ik vind 3,5 jaar jezelf bezighouden voor een achtjarige best lang. Er zijn ergere dingen, maar handig vind ik het niet.
Groeten,
Temet
3,5 jaar is inderdaad wel lang
Maar het is vast wel eens voorgekomen dat ik tot half 12 in bed lag. Ik ben ook wel eens een weekend ziek geweest zonder achtervang. 3,5 uur vind ik niet zo lang voor een 8-jarige om zichzelf bezig te houden.
Drie keer nee dus eigenlijk. Ik heb de kinderen altijd om het weekend thuis gehad. Een ochtend was er altijd sport, dus dan waren we vroeg op. De andere dag sliep ik uit. Meestal staat mijn wekker dan om 10 uur, maar dan kan het alsnog wel later worden. We zijn alledrie geen ochtendmensen, maar de kinderen mochten gewoon opstaan wanneer ze wilden en eten pakken.
Mieks84
28-03-2021 om 22:26
Hai allemaal, bedankt voor jullie reacties, nee het gebeurd niet elke keer. En over het algemeen wil ik ook niet weten wat er daar gebeurd. Mijn zoon zit er wel echt mee, want anders zegt hij het niet. Zoveel vertellen ze niet over daar.
MeikeT
29-03-2021 om 07:17
Mieks84 schreef op 28-03-2021 om 22:26:Hai allemaal, bedankt voor jullie reacties, nee het gebeurd niet elke keer. En over het algemeen wil ik ook niet weten wat er daar gebeurd. Mijn zoon zit er wel echt mee, want anders zegt hij het niet. Zoveel vertellen ze niet over daar.
Je kunt samen met je zoon wat dingen verzinnen om te doen als het weer gebeurt. Geef hem een spannend boek mee, of tekenspullen, of iets anders om te doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.