Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Tips hoe om te gaan met ex en nieuwe gezin

hoi ,

ik wil graag tips ervaring horen hoe jullie mee omgaan met ex partner en nieuwe partner. Zorgen na vechtscheiding weer een normale communicatie krijg voor de kinderen.
Ik ben uitelkaar met vader van me kinderen 3 en 6 jaar. 
Ik vind het heel moeilijk normaal hoef je niet meer met je ex te praten en zien nu wordt je geconfronteerd met je ex 2 x per. Week. je ziet zijn nieuwe partner want nu wel met iemand anders gezin kan vormen. Denkt waarom lukt dit niet met mij. Nieuwe partner zijn ook al eens uit elkaar geweest omdat toen ook met andere meiden bezig was. Ik zat toen ook niet lekker in me vel snap als nirt goed gaat vaak 2 schuldig zijn. Ik vind moeilijk te zien ander met onze kinderen.  Denkt blijf dit dan goed gaan moet kinderen dan wennen aan weer nieuwe partner. Snap los moet laten hier geen invloed op heb. Hoe doen ander dit graag ervaringen . Praat normaal bij ophalen en brengen kinderen zelf laten uitstappen . Wil kinderen laten zien dat we normaal kunnen doen. Maar tot nu toe is veel spanning bij ophaal en brengen zo erg dat er doodsbedreigen zijn van hem naar mij. Hij wil contact ouderschaps zodat geen alimentatie hoef te betalen heeft letterlijk zo gezegd  . Boos dat huis verkocht moest worden. Want zelf aangeboden had met nieuwe partner te kopen maar zij wilde dat niet ik wilde van hypotheek af gezien ook weet mijn ex vaker aanmaningen krijg te laat betaalde. Ander die na tijd toch normaal kunen doen of beter zorgen dat zoveelijkt mogelijk de ophaal en breng moment op school zijn elkaar vermijden? Snap niet echt volwassen is maar steeds spannigen en gevoel steeds hem zien en word uitgescholden ook me leven niet terug krijg en zo goed mogelijk te kunnen zorgen voor de kinderen.  

Dat is niet altijd zo hoor, dat je ex geen alimentatie hoeft te betalen als je co-ouderschap hebt. Dat hangt af van de inkomsten van jullie beiden en hoe het co-ouderschap verdeeld is. Want dat hoeft ook niet precies 50% te zijn. Het kan ook 40% - 60% zijn of zoiets. Dat moet je mediator of advocaat je kunnen vertellen.

Om problemen bij halen en brengen te voorkomen kun je proberen het zo te regelen dat de een de kinderen brengt naar school/opvang en dat de ander ze ophaalt. Dan kom je elkaar tenminste niet tegen. 

Van (doods)bedreigingen zou ik aangifte doen bij de politie. Is hij nou helemaal gek geworden? Zo hoor je niet om te gaan met de moeder van je kinderen! Dat mag je ook best tegen hem zeggen. Ik krijg niet het gevoel dat je bang bent van hem, dat is fijn!
Zorg dat je bewijs verzamelt. Neem het op op je telefoon, en sla mails en appjes op en druk ze af. Zo bouw je een dossier op. Daarmee kun je naar de politie. En je kunt je ex laten weten dat je niet over je laat lopen en dat je bereid bent aangifte te doen als hij zich niet wat beter gaat gedragen. Hopelijk houdt hij er dan mee op.

Ik snap alleen niet zo goed dat je nu nog steeds met hem een gezin zou willen vormen. Hij klinkt als een vervelende vent, zonder respect voor jou. Je bent beter af zonder hem volgens mij. Probeer zoveel mogelijk het contact tussen jullie te beperken. Misschien kun je juist wel contact zoeken met zijn nieuwe vriendin. De kinderen zijn ook een groot deel van hun tijd bij haar, het zou fijn zijn als je weet dat zij goed voor ze zorgt. Want ik weet niet zo zeker dat je ex dat doet, al zegt hoe hij tegen jou is niet alles over hoe hij als vader is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.