Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ruzie met moeder van mijn stiefkids

hi allemaal,
Er moet echt wat van mijn hart. Ik vraag mij namelijk soms af of ik omringt ben met psycho's of dat dit normaal is.

Al 4 jaar ben ik samen met mijn huidige vriend. Inmiddels hebben wij samen ook een kindje. Uit een vorige relatie heeft hij ook 2 kinderen.

Sinds het begin van onze relatie is zijn ex bezig met onze relatie. Mijn vriend heeft dit aan het begin toegelaten door achter mijn rug om een vriendschap met haar te hebben (in mijn gezicht deden hun beide alsof ze alleen contact hadden over de kids). 

Ondanks dat de waarheid boven tafel is gekomen. En het contact is gestopt. Blijft de ex stoken. Ze maakt nep smsjes vanuit mijn vriend met dat hij haar terug zou willen (deze smsjes zijn niet terug te vinden op zijn factuur). En ze verteld leugens over mij. 

Al de hele relatie pepert ze de kinderen in dat ik niks van hun ben, geen rechten heb. Ik ben hun stiefmoeder niet en zal dat ook nooit worden. De oudste gebruikt dit ook tegen mij. 

Ik merk ook aan de kids, dat zij zich heel anders gedragen richting mij wanneer hun moeder erbij is (maar dit is wel normaal lijkt mij).

Afgelopen weekend kwam er weer een leugen over mij naar boven (ik zou haar hebben gebeld om te klagen over mijn relatie?). Toen was ik het zat en heb ik haar aangesproken. De reactie die ik terug kreeg was niet zozeer normaal. Ze gooide met woorden als "Jou hoofd hoef ik nooit meer bij mijn kinderen te zien". 

Ligt het aan mij of is dit allemaal echt heel ongezond? 

nee, dit is niet normaal en wss weet jij dat zelf ook wel. Ik denk dat het in dit geval de taak van je vriend is om zijn ex duidelijk te maken dat haar gedrag niet gewenst is. Misschien fijn als hij dit door de telefoon doet en jij erbij staat, dat jij hoort wat hij zegt. Vervolgens zal hij met de kinderen moeten praten, en ik zou zeggen dat jij daar ook bij zit, dat hij duidelijk maakt dat hij met jou getrouwd is/samenwoont/relatie heeft. Geen idee hoe oud je stiefkinderen zijn, maar wellicht kan hij duidelijk maken dat hun gedrag ook niet gewenst is

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

07-10-2021 om 10:26

Waarom moest die vriendschap met de moeder van zijn oudste kinderen achter jouw rug? 

Nee dit is geen normaal gedrag. Ik zou zelf ervoor kiezen om geen contact te hebben met de moeder van je stiefkinderen. Je partner moet duidelijk zijn dat hij een relatie heeft met jou en dat hij zijn ex niet terug wil. 
Wat betreft de kinderen: heel vervelend dat hun moeder ze indoctrineert dat jij niks van ze bent, maar als ze bij jou in huis verblijven horen ze wel gewoon te luisteren en zich te gedragen, ook naar jou. Als ze bij vriendjes spelen moeten ze daar ook naar de ouders van de vriendjes luisteren, ook al zijn die 'niks' van hun. 

ABCtje

ABCtje

07-10-2021 om 10:51 Topicstarter

BlueHeart schreef op 07-10-2021 om 10:26:

Waarom moest die vriendschap met de moeder van zijn oudste kinderen achter jouw rug?

Geen idee. Ik denk omdat hij wist dat ik het niet leuk zou vinden. Toen ik hem leerde kennen hadden ze normaal contact. Dit vond ik gewoon normaal. Totdat zij mij via mails anoniem ging stalken. En begon met leugens (dat ik een andere jongen zou hebben etc). Uiteindelijk heeft ze toegegeven dat zij achter die mails zat. En vanaf dat moment ben ik duidelijk geweest dat ik het niet fijn zou vinden als hij nog zo close met haar zou zijn. 

MRI

MRI

07-10-2021 om 12:08

ja je partner heeft dus dubbel spel gespeeld. Weet jij wat hij haar verteld heeft? Ik nam juist contact met haar op om daar ahter te komen

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

07-10-2021 om 13:05

ABCtje schreef op 07-10-2021 om 10:51:

[..]

Geen idee. Ik denk omdat hij wist dat ik het niet leuk zou vinden. Toen ik hem leerde kennen hadden ze normaal contact. Dit vond ik gewoon normaal. Totdat zij mij via mails anoniem ging stalken. En begon met leugens (dat ik een andere jongen zou hebben etc). Uiteindelijk heeft ze toegegeven dat zij achter die mails zat. En vanaf dat moment ben ik duidelijk geweest dat ik het niet fijn zou vinden als hij nog zo close met haar zou zijn.

Maar ze is de moeder van zijn kinderen, contact zal er dus sowieso altijd wel blijven ongeacht wat jij daar van vind, het makkelijkste is natuurlijk wel dat ze gewoon vrienden kunnen zijn zonder dat jij daar iets van vind

ABCtje

ABCtje

07-10-2021 om 13:40 Topicstarter

MRI schreef op 07-10-2021 om 12:08:

ja je partner heeft dus dubbel spel gespeeld. Weet jij wat hij haar verteld heeft? Ik nam juist contact met haar op om daar ahter te komen

Ja heb daar veel met haar over gesproken. Hij heeft eigenlijk niet veel verteld, behalve dat er veel ruzies waren omtrent haar. En dat voedde haar denk ik om weer gekke dingen te doen.

ABCtje

ABCtje

07-10-2021 om 13:42 Topicstarter

BlueHeart schreef op 07-10-2021 om 13:05:

[..]

Maar ze is de moeder van zijn kinderen, contact zal er dus sowieso altijd wel blijven ongeacht wat jij daar van vind, het makkelijkste is natuurlijk wel dat ze gewoon vrienden kunnen zijn zonder dat jij daar iets van vind

Klopt. En normaal contact zou ik normaliter ook geen probleem vinden. Een vriendschap gaat mij wat ver. Tenzij ze idd een normale ex is, die geen nep-smsjes maakt of anonieme stalk mails stuurt. Stookt tussen de kinderen etc. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

07-10-2021 om 14:04

ABCtje schreef op 07-10-2021 om 13:42:

[..]

Klopt. En normaal contact zou ik normaliter ook geen probleem vinden. Een vriendschap gaat mij wat ver. Tenzij ze idd een normale ex is, die geen nep-smsjes maakt of anonieme stalk mails stuurt. Stookt tussen de kinderen etc.

En wat zegt je vriend ervan? Waarom gaat een vriendschap jou te ver? 

Leuk is natuurlijk anders maar dit stuk hoort nou eenmaal ook bij je vriend en ik denk dat je met gewoon accepteren dat ze er zijn en een grote plaats in je vriend zijn leven hebben een stuk verder komt.

Ik denk dat die ex jou probeert weg te treiteren zodanig dat jij je boeltje pakt en zij hem weer terug kan halen. Nu het contact tussen hen door jou gestopt is, gooit ze het over een andere boeg; via de kinderen.
Schuif die hete kolen naar je vriend en laat ze bij hem. Jullie hebben je eigen gezin en zijn kinderen zijn welkom en mogen aanschuiven.
Sta boven dat onvolwassen gedrag van de ex, zolang je vriend maar duidelijk is in wat jullie voor elkaar betekenen.

Flanagan schreef op 07-10-2021 om 15:07:

Ik denk dat die ex jou probeert weg te treiteren zodanig dat jij je boeltje pakt en zij hem weer terug kan halen. Nu het contact tussen hen door jou gestopt is, gooit ze het over een andere boeg; via de kinderen.
Schuif die hete kolen naar je vriend en laat ze bij hem. Jullie hebben je eigen gezin en zijn kinderen zijn welkom en mogen aanschuiven.
Sta boven dat onvolwassen gedrag van de ex, zolang je vriend maar duidelijk is in wat jullie voor elkaar betekenen.

Eens! Ze is de moeder van zijn kinderen, maar verder niets meer. 

ABCtje schreef op 07-10-2021 om 13:42:

[..]

Klopt. En normaal contact zou ik normaliter ook geen probleem vinden. Een vriendschap gaat mij wat ver. Tenzij ze idd een normale ex is, die geen nep-smsjes maakt of anonieme stalk mails stuurt. Stookt tussen de kinderen etc.

Wat mij uit de OP niet helemaal duidelijk wordt, is in hoeverre hij dit gedrag (al dan niet onbedoeld) voedt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.