Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Relatiebreuk en stiefkind

lieve allemaal, 

Ik weet het even niet meer. Onlangs heb ik mijn relatie verbroken van 5/6 jaar. Mijn ex heeft een dochtertje van 6. Vanaf dat ze 1 jaar is, is ze al in mijn leven en ik in die van haar. Ze is altijd heel aanhankelijk van mij geweest, mijn ex was niet altijd fysiek/mentaal aanwezig. Nu ik mijn relatie heb verbroken zag ik de kleine meid alsnog 2/3 keer per maand. Dit werkte prima, ondanks dat ze vaak aangaf dat ze het te weinig vond. Mijn ex had al die tijd nog hoop dat het weer goed zou komen tussen ons. Onlangs ben ik erachter gekomen dat hij een nieuwe “scharrel” oid heeft. Hij noemt het zelf niet serieus. Een meid die halfnaakt online staat te dansen en veel mannelijke aandacht zoekt. Ik heb aangegeven dat ik dit geen voorbeeld voor de kleine meid vind maar verder mij niet met zijn nieuwe relaties ga bemoeien. Dat hij wel voorzichtig gaat zijn, voornamelijk voor die kleine meid. Alles wat ik aanhad/deed wilde zij ook… Zijn nieuwe scharrel geeft aan dat ik alleen contact met de kleine wil om hem terug te krijgen. Ik ben degene die de relatie heeft verbroken. Nu is hij 4/5 week met die nieuwe meid samen en is zijn houding richting mij heel anders. Nu kan ik prima daar mee leven, alleen houdt hij de kleine meid ook bij mij weg. Geen FaceTime meer en haar zien reageert hij niet meer op.. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik wil niet dat de kleine meid denkt dat ik haar niet meer wil zien of dat ik niet meer van haar hou.. iemand ervaring met deze situatie of tips? Loslaten of vechten? 

is de moeder van het meisje niet aanwezig? Anders zou je met haar wat af kunnen spreken misschien? 

Wennxx

Wennxx

14-08-2024 om 11:54 Topicstarter

Radeloos24 schreef op 14-08-2024 om 11:29:

is de moeder van het meisje niet aanwezig? Anders zou je met haar wat af kunnen spreken misschien?

Die is zeker aanwezig. Alleen heeft zij altijd erg veel moeite gehad met mij. Niet persee met mij als persoon, maar gewoon met een nieuwe vrouw in het leven van haar ex/dochter. Dat mijn ex haar regelmatig ziet is ook gekomen door meerdere rechtszaken. Dat had een goede optie anders kunnen zijn. 

Ik zou een afsluitgesprek met zijn dochter aan je ex aanvragen zodat jij en zijn dochter afscheid van elkaar kunnen nemen. ( bv samen een ijsje halen).
Vertel haar dat het leven doorgaat en zij voor altijd in jouw hart zit en dat jullie elkaar niet meer kunnen zien. Wat eenmaal in iemands hart zit gaat daar niet meer uit ook al zien mensen elkaar niet meer. ( zoiets, iets wat voor haar behapbaar is voor haar leeftijd) Geen verwijten over haar vader of nwe vriendin(nen) of andere randzaken erbij halen.

NB zou geen beloftes doen aan haar ( bv kaartjes, bellen enzo) omdat je niet kan garanderen dat vader en huidige vriendin(nen) dat valideren of doorgeven aan haar. Als ze ouder was geweest had je haar wel op de app kunnen berichten bv maar dat lukt nu niet. 

Ik heb de dochter van mijn vorige vriend (was wel een paar jaar ouder) nog een paar gezellige appjes gestuurd, nog een paar keer een verjaardagskaart gestuurd, en nadat ze dit jaar 18 wordt, denk ik dat ik daarmee stop. Ze heeft mijn nummer, ze weet waar ik woon, en ze weet dat ze dat mijn deur altijd voor haar open staat. Life goes on.

Wennxx schreef op 14-08-2024 om 11:54:

[..]

Die is zeker aanwezig. Alleen heeft zij altijd erg veel moeite gehad met mij. Niet persee met mij als persoon, maar gewoon met een nieuwe vrouw in het leven van haar ex/dochter. Dat mijn ex haar regelmatig ziet is ook gekomen door meerdere rechtszaken. Dat had een goede optie anders kunnen zijn.

Die snap ik niet. Je ex ziet zijn ex regelmatig door meerdere rechtzaken? 

Heb je misschien niet iets teveel een moederrol op je genomen? En wil je daardoor nu misschien iets teveel dat er contact tussen jou en je ex stiefdochtertje blijft bestaan? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.