Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Overdrijf ik?

Hoi, 
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.. 
ik heb zelf een dochter ( 6 )en een zoon (9) uit een eerdere relatie, contact met biologische vader is er soms wel regelmatig en soms wat minder. Nu heb ik sinds 3 jaar weer een relatie mijn vriend heeft een zoontje ( 6 ) uit zijn vorige relatie.
Nu gaat hij gezamenlijk met zijn ouders naar zijn ex partner op visite, ik vind dit zelf best apart want hij is zelf erg jaloers als het gaat om mijn ex en contact tussen ons. Zijn ouders gaven destijds ook aan om geen behoefte er aan te hebben maar gaan nu toch mee. Alles draait eigenlijk om zijn zoon, of hij zich wel goed voelt, of hij wel genoeg aandacht krijgt en of hem niks tekort komt. Alle weekenden dat hij er is wordt ook alles uit de kast getrokken en vele familieleden hebben dan ook ‘medelijden’ met hem dat zijn ouders gescheiden zijn en hij ze vader minder ziet. Die vragen komen nooit op bij mijn kinderen. 

Graag hoor ik jullie mening. 
bedankt!! 

Voor mensen die zich afvragen waar deze vandaan komen, dat gebeurt wanneer je de leeftijd ( 6 ) zonder spaties schrijft.

Je kan het nu nog proberen aan te passen Wilma (volgens mij kan je je bericht binnen een uur nog aanpassen).

Ik begrijp niet wat het probleem is. Heb je er problemen mee dat hij naar zijn ex-partner gaat? Ik zou dat alleen toejuichen; je schoonouders zijn er ook nog bij dus het kan toch geen aanleiding zijn tot jaloezie bij jou, neem ik aan.

Of ben je er verbolgen over dat er niet net zo veel aandacht voor jouw zoon en dochter omtrent het feit dat zij hun vader veel moeten missen? Want dat is vanuit jou bezien natuurlijk logisch maar zij zijn meer bezig met het zoontje van je vriend en dat is ook logisch.

Kun je verduidelijken wat je je precies afvraagt?

ik vind het niet vreemd, zelf ging en ga ik ook met mijn inmiddels 18 jarige zoon naar mijn ex, en mijn ouders gaan ook mee. Jaren sinterklaas bij mijn ex gevierd met zijn ouders, mijn ouders en ook zijn huidige schoonouders.

Ook daar kom ik wel eens over de vloer. Zijn huidige schoonouders waren wel eens mijn enige beschikbare oppas.

De kinderen van mijn ex met zijn huidige vrouw noemen mij voor het gemak mama Ysenda.  Slapen ook wel eens bij mij. 

Het is mij ook niet duidelijk wat precies het punt is. 
Ik begrijp het wel dat je vriend met opa en oma op visite gaat bij ex. Het blijft toch de moeder van zijn kind. En ik vind het ook logisch dat vader, moeder en opa en oma de belangen van het kind voorop stellen.
Of vind je het vervelend dat er geen aandacht is voor jouw kinderen vanuit zijn ouders?

Hoe is de relatie tussen jou en je vriend?
Is je vriend ook betrokken naar jouw kinderen toe?

Fijn voor zijn zoon dat dit kan.  

Hallo
Als er een gelegenheid is en deze is vooraf afgesproken, bv. Sinterklaas, kerst, lentefeest, verjaardag oma en opa, schoolfeest, ... Vind ik het mooi en begrijpbaar dat je vriend op bezoek gaat of afspreekt met zijn ex, in het belang van hun kind. Een gewone visite vind ik ook vreemd, tenzij zijn ex bijvoorbeeld steun nodig heeft bij het opvoeden, maar anders zie ik niet in waarom je vriend en zijn ouders op visite moeten gaan. Groetjes

Ik vind dus niet dat je overdrijft, het is terecht dat je jou hierbij vragen stelt. Er zal wel een verklaring voor zijn. Grtjs

Anoniememama schreef op 21-06-2024 om 10:07:

Hallo
Als er een gelegenheid is en deze is vooraf afgesproken, bv. Sinterklaas, kerst, lentefeest, verjaardag oma en opa, schoolfeest, ... Vind ik het mooi en begrijpbaar dat je vriend op bezoek gaat of afspreekt met zijn ex, in het belang van hun kind. Een gewone visite vind ik ook vreemd, tenzij zijn ex bijvoorbeeld steun nodig heeft bij het opvoeden, maar anders zie ik niet in waarom je vriend en zijn ouders op visite moeten gaan. Groetjes


Hoezo zou dat vreemd zijn? Opa en oma gaan met vaders op bezoek bij de kleinkinderen die bij hun moeder zijn. Is toch helemaal niets raars aan? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.