Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Omgang met nieuwe partner van je ex

Hoi,

Ik heb een vraag gaan jullie om met bepaalde eenmalig gebeurtenissen waar je eigenlijk beide ouders bij wil hebben. Kinderen zijn 3 en 5 dus kun zelf nog niet zo goed aangeven.
Ik vind heel jmmr hoe alles gelopen is ik en me.ex waren nog proberen waren wel al uit elkaar ander huizen. Maar waren het weer aan het proberen. Ik ben erachter gekomen toen we nog proberen had een ander bezig was. Sindsdien is zei er altijd en laat ze ook echt zien van ik ga nooit meer weg wrijft echt met gezicht in kreeg in een keer heel bericht vn haar dat ze al lang met me ex was. Dat dit moet accepteren . Terwijl me  ex mij aan lijntje hield zeg nix betekent met haar en hij het allemaal niet weet hij ons ook nog mist. Maar dit niet tegen haar zei. Zijn al 1 jaar samen .Zijn keus geweest dus kan niet echt boos worden op haar. Wel gevraagd niet fijn vond meteen foto's post met mijn kids dit deed ze voor mij niet eraf halen.  Nu zit ik wel dat je nu gescheiden veel mist van de kinderen. Proberen te praten mee met haar nieuwe start te maken gaat nu iets beter maar zeg ook bemoei niet met kids is tussen jullie maar telkens geeft ze haar mening ik zou zo doen . Ergens wil ook normaal contact voor kids ergens denk ik heb totaal geen behoefte aan contact met degene . Normaal als je geen kids heb hoef ook niet contact te hebben met je ex en ook nieuwe partner . Hoe gaan jullie hier mee om . Ergens denk is makkelijk als ging maar voel.me zelf niet goed bij hun 2 buurt te zijn doet mij nog veel dat hun nu wel gezin kun zijn wat ik wilde niet dat hun niet gun heb liever dan me ex gelukkig is met haar dan ongelukkig met mij als ze.maar goed is voor kids dat denk ik wel. Ben ook bang wordt ongemakkelijk voor kids wat na wie ga je toe en nemen ze je kwalijk als mam of pap er.niet bij zijn vanwege nieuwe partners .n zou zelf ook nix van hun wil missen war mist al zoveel als gescheiden ouders. 

Voor jullie kinderen zou het fijn zijn als jullie goed met elkaar om kunnen gaan. Natuurlijk snap ik dat het voor jou moeilijk is. Mijn ex had ook al een jaar een relatie met zijn vriendin voordat hij besloot om te stoppen met ons huwelijk.
Toch moet je het proberen los te laten. Kinderen zijn heel goed in staat om van meer volwassenen te houden dan alleen hun biologische ouders. Daarbij is het voor kinderen goed om verschillende rolmodellen te hebben.
Voor jou is het dus belangrijk om los te laten. Als hun vader ervoor kiest om de tijd die hij met zijn kinderen kan hebben altijd te delen met zijn vriendin, dan is dat zijn keuze. Dat jij tegen haar zegt: bemoei je niet met de kinderen gaat niet werken.

Ondanks dat zij een deel van het leven uitmaakt van jullie kinderen heeft zij niet het recht om jou te vertellen hoe jij met je kinderen moet omgaan. Net als dat jij dat niet aan haar kan opleggen. Mochten er problemen zijn met de kinderen dan is de vader jouw gesprekspartner. Zij kan het met vader bespreken, maar hij blijft daar de verantwoordelijke.

Wel is het zo dat jullie allemaal moeten accepteren dat er nu 2 verschillende huishoudens zijn met hun eigen regels. Dat houdt ook in dat als de kinderen ouders worden dat jullie allemaal het besef moeten hebben dat de kinderen jullie tegenelkaar uit gaan spelen. Daarom is goed overleg heel belangrijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.