Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe partner gaat onder gedrag van de ex door

Hi lieve mensen,

Even voorstellen! Ik ben een moeder van 2 hele mooie en lieve kinderen van 8 en 11. Vanaf 2013 bij de vader van mijn kinderen weg en de omgang ging redelijk goed, tot ongeveer 1,5 jaar geleden. Ik kreeg een relatie met mijn huidige vriend. Toen begon het getouwtrek met mijn oudste. Die gaat nu naar groep 8 en zo naar de middelbare school, maar dan is ze nog 11. Hij wil haar de keuze laten of ze bij mij of bij hun naar school gaat, 80km verder op, hier hebben ze hun leven opgebouwd. Ze zijn hier 12 van de 14 dagen. En natuurlijk wil ik ook het beste voor mijn kinderen, maar ik vind niet dat ze daar mee bezig moeten zijn. Sinds dat dit speelt, merk ik erg veel stress bij de kinderen.
Sinds dat ik nee heb gezegd tegen hun vader, zit hij ook met alles dwars. De vakanties moeten gaan zoals hij dat wil, wegbreng momenten moeten op t moment zelf en kunnen qua tijden niet verruild worden, iets eerder brengen ivm een feest of wat, dat is een hele opoffering voor hem. En als ik instem met een voorstel van hem, kan t wel.

Hier kan mijn vriend erg moeilijk mee omgaan en hij wil die drama niet in zijn leven, hij is nu bijna 3 jaar gescheiden en hij heeft bijna niks geen problemen met de ex.
We zijn hier nu al weken over aan het praten. Hem de ruimte gegeven om na te denken. Maar hij wil er een punt achter zetten, ook al geeft hij heel veel om ons. De kinderen zouden er echt helemaal kapot van zijn,en ik ook! Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik weet even niet meer hoe ik er mee om kan gaan.

Volgende week gaan de vader van mijn kinderen en ik om de tafel met de advocaten voor de herziening van het ouderschapsplan. Hopen dat we daar uit gaan komen. Hopelijk kan ik de verandering van plannen vieren met mijn vriend.

Liefs

Paddington

Paddington

06-01-2021 om 10:13

Jeetje

wat een nare situatie.

Wat betreft jullie oudste: het is een fabeltje dat kinderen op hun 12de mogen kiezen. Ze worden dan gehoord door een rechter, maar een rechter kiest en niet het kind. Dit is om het kind te beschermen tegen de ouders. De kans dat jullie oudste dus bij vader gaat wonen als kind dat niet wil is klein. Zeker omdat er een verschil is in woonplaats met 80km ertussen. Als vader wil dat de oudste bij hem komt wonen, dan kan dat natuurlijk, maar dan zal hij degene zijn die moet verhuizen. Mocht het een rechtszaak worden is de kans dus heel klein dat vader wint. Hopelijk kunnen de advocaten dat duidelijk maken, al zou ik in dit geval proberen met 1 advocaat om de tafel te gaan zitten.

Daarnaast je huidige relatie. Natuurlijk is het naar dat jullie nu gezeur hebben met jouw ex-partner. Ik krijg bij jouw post een beetje het gevoel dat jouw partner het gevoel heeft dat het bij hem allemaal niet gaat gebeuren. Wellicht kun je hem vragen om zich voor te stellen dat het andersom is. Dat hij ellende heeft met zijn ex en jij niet meer verder wil. Zou hij dat eerlijk vinden?

Verder hoop ik dat jullie eruit kunnen komen. Samenwonen is een werkwoord en daar zullen jullie beide aan moeten blijven werken

Focus je op de school

Ik vind het op zich niet zo'n gek plan, om rond de wisseling van basisschool naar middelbare school opnieuw te kijken naar wat de beste woonplek is voor het kind. Maar focus je dan op de school: waar is de school die het beste bij je kind past. Praat daarover met de vader, ga samen scholen bezoeken en neem samen die beslissing, met je kind uiteraard. Ik denk dat het voor het kind het mooiste is als vader en moeder samen staan achter de beslissing wat nu de beste school is en het kind steunen.

'Volgende week gaan de vader van mijn kinderen en ik om de tafel met de advocaten voor de herziening van het ouderschapsplan. Hopen dat we daar uit gaan komen. Hopelijk kan ik de verandering van plannen vieren met mijn vriend.'

Wat wil je gaan herzien?

Tsjor

Isella

Isella

06-01-2021 om 10:33

Waarom bij jou?

Waarom kun je het niet omdraaien voor je dochter? 12 dagen bij vader en 2 dagen bij jou.
Waarom denken moeders recht op meer tijd met hun kinderen te hebben?

Je schrijft dat je het beste voor je kinderen wil. Nee, dat wil je niet, jij wil je kinderen bij jou hebben en maar eens per twee weken naar de vader laten gaan.

Denk eens na over de vraag waarom jij deze oneerlijke verdeling in stand wil houden.

Jasmijn

Jasmijn

06-01-2021 om 10:45

Isella o.a.

Stel dat de oudste 80 km verderop naar school gaat, dus dan 12 van de 14 dagen bij papa gaat wonen, want dat is dan de consequentie, dan haal je de kinderen toch uit elkaar, lijkt me ook niet echt leuk voor het jongste kind. Dus de jongste zou dan ook van school moeten gaan veranderen?
Tevens ga ik er nu even vanuit dat vader 80 km verderop is gaan wonen want moeder schrijft dat de kinderen nu op de plek wonen waar ze hun leven hebben opgebouwd, dat vind ik sowieso al vreemd, zo'n eind verderop gaan wonen.
Met zo'n afstand kan je geen co-ouderschap doen en krijg je inderdaad zo'n ongelijke verdeling. Ik zou mijn kinderen vaker willen zien dan 4 dagen per maand, dus zou echt niet zo'n eind verderop zijn gaan wonen, want dat is dan de consequentie en dan vind ik het nogal cru om dan een paar jaar later de kinderen proberen te laten wisselen van woonplaats.
Wat het voor jou nog lastiger maakt is dat je vriend nu gaat lastig doen, kan je er nu net niet bij hebben. Ik vind het best egoïstisch van hem om nu, nu het een keertje lastig wordt, meteen de stekker uit jullie relatie te trekken, terwijl je hem nu net zo nodig hebt.

Pennestreek

Pennestreek

06-01-2021 om 10:57

Paar dingen

Om te beginnen heeft de schoolkeuze voor je dochter natuurlijk heel weinig te maken met jouw relatie met je vriend. Het lijkt me voor jezelf een stuk beter als je die twee dingen in je hoofd en in je hart dan ook apart houdt.

Verder heb ik wat vragen aan je, maar die zijn vooral voor jezelf om te beantwoorden, zodat je het werkelijke probleem scherp krijgt. Waarom wonen jullie 80 km bij elkaar vandaan? Wie is er ver weg verhuisd? En waarom zijn de kinderen maar 2 dagen van de 14 bij hun vader? Hoe is verder de band met vader? Heb je het er al over gehad met je dochter? Wat vindt zij er (echt) van? Heeft vader een nieuwe partner? Zo ja, wonen zij samen? En kan je dochter met die nieuwe partner door 1 deur? Woon jij samen met je vriend? En hoe gaat het tussen je dochter en je vriend?

Jullie hebben een constructie gemaakt waarin je op de langere duur een goede band met vader eigenlijk onmogelijk maakt als je dochter bij jou in de buurt naar school gaat. Want tieners krijgen vrienden, hebben sport en baantjes in het weekend, en voor je het weet gaat dochter nog maar eens in de maand naar vader, en dat is een glijdende schaal. En 80 km is ook zo ver weg dat tussendoor eens langsgaan ook niet heel gemakkelijk kan. Zeker voor je dochter niet.

Wat willen jullie gaan herzien? Heeft dat te maken met de schoolkeus of staat dat er los van? En waarom met 'de advocaten'? Ik denk dat een goede mediator jullie beter kan helpen. Of in ieder geval 1 advocaat. Met ieder een eigen lijkt het me toch eerder een gevecht worden in plaats van samen een puzzel leggen die het beste resultaat voor jullie kinderen oplevert.

Ik vind het een vreemde instelling van je vriend. Liefde is niet iets dat alleen kan bestaan onder ideale omstandigheden. Bovendien legt hij met zijn mededeling alleen maar extra druk op jou. Erg oneerlijk en egocentrisch als je het mij vraagt. Misschien is het een idee om hem inderdaad even te 'parkeren' tot je er met je ex en je kinderen uit bent. Dan kun JIJ kijken of hij nog in jouw leven een leuke toevoeging is.

@Emma

@Emma

06-01-2021 om 11:03

Vriend

Ik begrijp de houding van je vriend niet zo goed. Dreigt hij bij jou weg te gaan (of gaat hij bij jou weg) omdat jij een lastige tijd hebt met je ex? Hoezo, mag dat niet van hem?
"Hij wil die drama niet in zijn leven". Nee, wie wil dat nou wel.
Bij een relatie met een geschieden iemand met kinderen krijg je nou eenmaal wat meer "drama" dan wanneer je allebei 20 bent en onbezorgd door het leven gaat.

Komt het getouwtrek nu door de vriend of door de schoolkeuze? Ik krijg de indruk dat het er is sinds je een relatie hebt (dat schrijf je ook) maar dat het zich sterker manifesteert nu er een school gekozen moet worden.
Met andere woorden: doet jou ex dit omdat hjj je geen nieuwe relatie "gunt" of oefent je vriend onterecht druk uit op jou?
Hoe dan ook: het gaat om je kinderen en dat moet je oplossen met je ex. Je kunt wel eisen dat ze bij jou blijven en dat je ex dan maar in de buurt moet komen wonen, en een rechter zal je misschien ook gelijk geven. Ik denk alleen dat er dan nog steeds "drama" zal zijn waar je vriend geen trek in heeft. Ik vind het geen liefdevolle insteek, van jullie allebei niet. Het probleem zit hem duidelijk niet in de schoolkeuze.

Mieks84

Mieks84

06-01-2021 om 11:35 Topicstarter

Aan iedereen die hebben gereageerd

Best te allemaal,

Zo lief dat jullie allemaal reageren!

Ik kom zelf uit een klein boeren dorpje, ooit toen ik de vader van mijn kinderen heb leren kennen zijn we na een lange lat relatie midden in Nederland gaan wonen. Hij werkte in de randstad en ik wilde niet zo heel ver weg gaan wonen. Na dat we uit elkaar zijn gegaan hebben we besloten dat wij terug gingen naar t dorpje. Hij zou ons achterna gaan, als hij hier werk gevonden had. Maar ja. Er kwam een nieuwe liefde op zijn pad en hij is daar gebleven om met haar samen en haar kinderen daar een nieuw leven op te bouwen. Ik vind het heel goed dat hij dat wil en ik wens hem daar echt t allerbeste mee.

We gaan het ouderschapsplan op nieuw vast leggen omdat hij in april gaat trouwen met zijn nieuwe liefde. Er zijn toen de tijd dingen vast gelegd zoals de dagen dat ze bij hem zijn, de verjaardagen en de vakanties. Maar door verandering van werk en dat soort dingen is er een heleboel veranderd. We hebben advocaten omdat er meer dingen spelen omtrent de alimentatie, de schoolkeuze wordt hier buiten gehouden.

We hebben toen de tijd voor deze constructie gekozen omdat hij niet wilde veranderen met werk, er was niks mogelijk. En als hij meer deze kant op zou gaan zou alles anders worden. Dan zou hij meer dagen voor de kinderen kunnen zorgen. Maar dat is nu niet t geval. Hij werkt nog steeds bij hetzelfde bedrijf en nu is er van alles mogelijk.

Ik zou wel willen dat de kinderen vaker bij de vader zijn, hij is net zo goed verantwoordelijk voor de kinderen als ik. De oudste loopt nu bij een coach die haar verhaal aanhoort.
En wat Jasmijn zegt. Ze gaan de kinderen echt niet uit elkaar trekken. De oudste vind de school hier leuk, maar daar ook. Maar ze heeft hier de vrienden. De jongste wil absoluut hier blijven.

Wat betreft mijn vriend. Ik weet nog niet wat ik er mee aan moet. Ik vind het ook oneerlijk dat hij ons laat vallen om deze reden. Tenminste dat zegt hij. Maar als dat zijn keuze is. Moet ik hem daarin respecteren.

Ik hoop dat ik alle vragen heb beantwoord heb!

Liefs

kan ook positief zijn

'lijkt me ook niet echt leuk voor het jongste kind. Dus de jongste zou dan ook van school moeten gaan veranderen?' Natuurlijk niet. Het kan ook positief uitpakken: jongste krijgt meer aandacht, bijvoorbeeld.
Wat betreft vrienden etc., juist dat verandert allemaal als kinderen naar de middelbare school gaan. Daarom is dat een goed moment om eventueel te veranderen.
Is het mogelijk dat je de andere punten achter je laat, zoals alimentatie bijvoorbeeld? Dan kun je nu focussen op school voor oudste. Ga samen scholen bezoeken en overleg met elkaar en met oudste wat jullie het beste lijkt. Je oudste zal blij zijn als hij ziet dat jullie goed met elkaar overweg kunnen.

Tsjor

Mieks84

Mieks84

06-01-2021 om 11:48 Topicstarter

@Emma

Dank je wel voor je reactie.
Van de schoolkeuze werd aangekaart op het moment dat ik een vriend kreeg. Vanaf dat moment is alles een stuk lastiger geworden met eerder naar huis. Later terug brengen en zulke dingen.
Ik vind ook dat drama er een beetje bij hoort.

Liefs

Isella

Isella

06-01-2021 om 11:56

Jasmijn, verkeerde aanname

Ik speel even advocaat van de duivel:

Jasmijns gedachte: Tevens ga ik er nu even vanuit dat vader 80 km verderop is gaan wonen want moeder schrijft dat de kinderen nu op de plek wonen waar ze hun leven hebben opgebouwd, dat vind ik sowieso al vreemd, zo'n eind verderop gaan wonen. Met zo'n afstand kan je geen co-ouderschap doen en krijg je inderdaad zo'n ongelijke verdeling. Ik zou mijn kinderen vaker willen zien dan 4 dagen per maand, dus zou echt niet zo'n eind verderop zijn gaan wonen, want dat is dan de consequentie en dan vind ik het nogal cru om dan een paar jaar later de kinderen proberen te laten wisselen van woonplaats.

Mieks werkelijkheid: Na dat we uit elkaar zijn gegaan hebben we besloten dat wij terug gingen naar t dorpje.

Hé, de moeder is dus 80 km verderop gaan wonen en heeft de kinderen bij vader weggehaald. Vind je nu nog steeds dat de kinderen bij moeder moeten blijven, Jasmijn? Nee hè? Want wie zijn billen brandt door te verhuizen moet op de blaren zitten, zoals jij zegt met "want dat is dan de consequentie ".

Dus hup, kinderen naar vader en eens per twee weken naar moeder. Is ook veel gemakkelijker, want dan is ook meteen het gedoe met haar vriend opgelost.

Mieks84, natuurlijk vind ik dit allemaal niet zo zwartwit. Maar de aanname van Jasmijn dat vader de boosdoener is door te verhuizen en dat hij daarom geen recht heeft op de kinderen wilde ik even doorprikken. Het is dus gewoon niet slim van je geweest om zo ver weg te gaan wonen.

Mieks84

Mieks84

06-01-2021 om 11:58 Topicstarter

@ tjor

Het gesprek voor volgende week staat al even gepland en gaat niet over de eventuele verhuizing van mijn oudste. Die andere dingen moeten ook geregeld zijn voor dat hij gaat trouwen, want als hij eenmaal getrouwd is heeft hij ook gezag over de kinderen van haar. Dus ook onderhoudsplichten. En ik wil niet dat de onze kinderen gekort worden als de zijn draagkracht in eens door 5 gedeeld wordt.

Liefs

Mieks84

Mieks84

06-01-2021 om 12:11 Topicstarter

@issela

Nee het is waar dat we toen er samen uit zijn gekomen dat ik met de kinderen terug zou gaan, klopt misschien niet de slimste set. Maar hij zou tegen de tijd dat hij hier werk zou vinden, naar hier komen om meer tijd met zijn kinderen door te brengen. Hij heeft toen gekozen om daar te blijven en een nieuw leven op te bouwen met zijn nieuwe vrouw.
Dat iedereen recht heeft op een nieuw leven vind ik ook! Maar hij laat me mijn eigen leven niet lijden.

Ik wil hier zo graag uit komen! Ik wil graag het beste voor iedereen, maar ook in mijn rechten staan.

Oh trouwens @ pannestreek: tegenwoordig zijn de meeste advocaten ook mediator.
Liefs

Jasmijn

Jasmijn

06-01-2021 om 12:54

niet zo onaardig Isella

Ik gaf inderdaad aan dat het mijn aanname was, wist het ook niet zeker. En vervolgens mijn mening, ik zou niet 80 km van mijn kinderen gaan wonen, ook als moeder niet. Maar ik snap de uitleg van Mieke nu ook (die kwam na mijn aanname) ; het was de bedoeling dat vader z.s.m. zou volgen. Dit gebeurt nu niet, en daar zitten dan consequenties aan vast, het zou mijn keuze niet geweest zijn.
En voor de kinderen is dit nu de situatie en het lijkt mij dat halverwege je jeugd ineens te moeten veranderen best een grote verandering is, ook voor het jongere kind dat anders alleen achterblijft en zijn/haar zus alleen nog maar in het weekend ziet om de week

Flavia

Flavia

06-01-2021 om 13:42

Geen gezag

Als hij trouwt heeft hij wel een onderhoudsplicht naar de kinderen van zijn vrouw maar zeker niet automatisch gezag.
Dat zijn verschillende dingen.

En hun eigen vader is toch eerst verantwoordelijk voor ze.

Paddington

Paddington

06-01-2021 om 14:08

Onderhoudsplicht

geldt ook alleen als de kinderen bij hun wonen. Als er voor de kinderen van de nieuwe partner een regeling is dat ze voornamelijk bij hun vader zijn, dan verandert er weinig.

Misschien ook nog iets voor jou om te overwegen: wil jij wel bij een partner blijven die om een kleine tegenslag wil stoppen met een relatie?

Mieks84

Mieks84

06-01-2021 om 14:12 Topicstarter

@flavia

Ik weet dat er verschil daarin zit. Maar ze gaven dit aan, ik neem aan dat t waar is.

Liefs

Mieks84

Mieks84

06-01-2021 om 15:25 Topicstarter

@Peddington

Als de vader van mijn kinderen gaat trouwen met zijn nieuwe vrouw, zij wonen allemaal bij hun hebben ze t blijkbaar zo geregeld dat haar kinderen hem als gezag ouder krijgen, dus zijn er in eens 5 kindjes die meedelen in zijn draagkracht. Dat vind ik niet helemaal eerlijk tegenover zijn echte kinderen. Haar kinderen willen geen contact meer met de echte vader.

En ja, ik wil heel graag mijn vriend. Dit is inderdaad even een kink in de kabel. Maar het verder heel fijn samen.

Liefs

Paddington

Paddington

06-01-2021 om 15:43

Dat is nogal

een verandering. Zeker ook voor jullie kinderen. Mijn dochter is gek op haar stiefbrusjes, maar toch ook altijd blij met de tijd zonder hun. Wellicht ook iets voor de vader om rekening mee te houden.

Verder ben ik groot voorstander van een gelijke verdeling en dicht bijelkaar wonen van ouders, maar helaas lukt dat niet bij jullie.

Wat betreft jouw huidige situatie, ik zou er toch nog even heel goed over nadenken. Als hij geen 'zin' heeft in dit drama, wat zou er dan gebeuren als jij b.v. ernstig ziek wordt. Laat hij je dan ook vallen? Als je mantelzorger moet worden van iemand met alle moeilijkheden die daarbij komen kijken, laat hij je dan ook vallen?
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een relatie met iemand die vanwege een beetje tegenslag al een einde achter de relatie wil zetten. Het is een vorm van manipulatie waar ik heel gevoelig voor ben. Hij moet er gewoon voor jou zijn en jou niet met nog meer ellende opzadelen door te dreigen bij jou weg te gaan.

Mieks84

Mieks84

06-01-2021 om 16:31 Topicstarter

@Peddington

Ik ben het gruwelijk met je eens. Dat het een hele verandering gaat worden voor ze.
weet je, ik gun mijn kinderen heel erg dat ze zelf moeten weten wat ze kiezen, of hier of bij hun vader, maar hij heeft zich in het afgelopen jaar zo erg laten kennen, dat ik het hem min of meer niet gun. we hebben allemaal ons recht en onze plichten,
als we ons daar aan houden dan zijn we een stuk verder met elkaar.
Door zijn toedoen is mijn relatie nu zo slecht, dat om gaat vallen.

Mijn vriend is echt super! Maar hij trekt niet dat mijn ex zo met me omgaat.

Hij zei me 3 weken geleden, als ik had willen stoppen dan had ik dit al maanden geleden gedaan.
met kerst zei hij, ik heb tijd nodig.
Vorige week zei hij, nee, ik wil jou niet kwijt.
en nu zegt hij al onze afspraakjes af.

Liefs

Mijntje

Mijntje

06-01-2021 om 16:46

aansluiten

Wat Paddington zegt bij #19 daar sluit ik me helemaal bij aan. Als hij alleen daarom al bij je weg wil, misschien maar goed dat het meteen gebeurt.
Overweeg misschien toch nog met z'n drieën terug te gaan en in de buurt van de vader te gaan wonen. Je maakt het je kinderen zoveel makkelijker, voor het contact. Als ze het huis uit zijn kan je altijd nog terug.

Mijntje

Mijntje

06-01-2021 om 16:54

geld

".. dus zijn er in eens 5 kindjes die meedelen in zijn draagkracht. Dat vind ik niet helemaal eerlijk tegenover zijn echte kinderen." Gaat het over geld, dat hij dan minder kan bijdragen?
Het zou hier toch niet om moeten gaan, maar om het contact met hem. Op 80 km afstand is dat gewoon ontzettend onhandig.
Je schrijft dat je het hem bijna niet meer gunt. Maar contact met je kinderen is toch in het belang van het kind.

Mieks84

Mieks84

06-01-2021 om 17:07 Topicstarter

@mijntje

T geld kan me gestolen worden, maar het gaat om de kinderen.
Natuurlijk is er niks belangrijker dan contact met de vader. En ze gaan daar zeker wel naartoe. en als het moet gaan ze daar maar wonen. maar dat alleen als ze echt willen en de rechter dat beslist.

Dat weggaan uit het dorp is niet echt een optie.

liefs

mieks84

Trouw met je vriend!
'Die andere dingen moeten ook geregeld zijn voor dat hij gaat trouwen, want als hij eenmaal getrouwd is heeft hij ook gezag over de kinderen van haar. Dus ook onderhoudsplichten. En ik wil niet dat de onze kinderen gekort worden als de zijn draagkracht in eens door 5 gedeeld wordt.'
Dat geldt dan ook voor jouw vriend, die is dan ook onderhoudsplichtig aan jouw kinderen. en dan krijgen de kinderen toch genoeg van alle kanten.

En praat met je ex wel degelijk over de school voor je oudste, je hebt nog maar een paar maanden om dat te regelen.

'T geld kan me gestolen worden, maar het gaat om de kinderen.
Natuurlijk is er niks belangrijker dan contact met de vader. En ze gaan daar zeker wel naartoe. en als het moet gaan ze daar maar wonen. maar dat alleen als ze echt willen en de rechter dat beslist.'
kinderen zullen nooit tegen jou gaan zeggen dat ze echt bij hun vader willen wonen, want dat zul jij voelen als een afwijzing van jou. En dat je het een rechter laat beslissen, het gaat jou toch om jouw kinderen!
Hij wil je dochter de keuze laten. Maar jij gunt het hem niet.

Dit gaat niet over de kinderen. Dit gaat over geld en macht.

Tsjor

Mieks84

Mieks84

07-01-2021 om 08:03 Topicstarter

Tjor

De relatie valt niet meer te redden tussen mijn vriend en mij ben ik bang. Dus trouwen gaat niet lukken. Ook al zou ik graag willen. Mijn ex heeft daarin gewonnen.

Ik heb jullie advies op gevolgd en met mijn oudste gepraat. Ze wil hier blijven!
Dus van het weekend gaat ze het zeggen tegen de vader.

Het gaat mijn ex ook om geld en macht. De eerste keer dat hij bij de rechter was zij hij. Denk maar niet dat ik ga betalen zodat zij niet hoeft te werken.

Ik doe alles om maar een beetje rond te komen, zodat de kinderen kunnen doen wat ze graag willen. Maar ik betaal 60% en hij 40%. Niet helemaal eerlijk, ik verdien 50% minder.

Het is altijd al een strijd geweest. En ik ben een beetje moe van t strijden

Liefs

Jammer

voor de relatie met je vriend, maar hij is dan ook geen grote steun geweest voor je.
Jammer dat je de schuld daarvan nu op het conto van je ex schuift en zo de negativiteit voedt;
Jammer dat je je niet met kind en vader je geconcentreerd hebt op school, maar alleen op de vraag: wil je bij mij blijven.
Jammer dat je niet beseft hebt, dat wat mensen roepen als ze midden in de fase van de scheiding zelf zitten vrijwel altijd doordrenkt is van (negatieve) emotie;
Jammer dat je van geld een strijd hebt gemaakt, richt je strijd vanaf nu op het vergroten van je eigen inkomen.
Jammer, ik zie voorlopig geen einde komen aan deze strijd.

Tsjor

Mieks84

Mieks84

07-01-2021 om 09:12 Topicstarter

Aan iedereen

Bedankt voor de reacties

Liefs

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.