Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeilijke periode

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier. Normaal ben ik niet zo van een forum maar ik wilde dit delen, van me af schrijven. 
Momenteel in scheiding en dat gaat in goede harmonie. We hebben drie pubers.
Af en toe is één van de drie verdrietig en dan breekt mijn hart. De stabiele thuissituatie is weg. Door onze beslissing worden de kinderen de dupe. Ook al gaat het erg goed qua scheiden, het is zeker geen vechtscheiding. 
Het zal wel een periode zijn die we moeten doorlopen maar het doet me veel verdriet dat we dit de kinderen aandoen. 
Bedankt voor het 'luisteren'. 

wat was het alternatief? De kinderen laten opgroeien in een thuis situatie met ouders die de schijn ophouden?

Heb ik mogen doen is nog veel slechter. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik de deur uit ging en omdat dat te lang geduurd heeft kunnen ze niet meer door 1 deur. Hun argument: we deden het voor jullie. Leuk, maar mijn kindertijd duurde 18 jaar, mijn volwassen leven veel langer, 2x verjaardagen vieren lukt nog, 2x je bruiloft wordt al lastiger

Nu leer je ze dat relaties kunnen stranden maar dat je die ook netjes kunt af ronden waarna je nog steeds samen bij hun belangrijke momenten kunt zijn.

Want jullie blijven samen hun ouders.

Wat goed dat jij het verdriet van je kind erkent, en ook dat de scheiding daar een rol in speelt. Dat je dat niet wegwuift of er 'ja maars' tegenover zet, ook al zijn die valide. Ik vind het razend knap en ik hoop enorm dat als je dat volhoudt, je kind je ooit (impliciet) bedankt voor het luisteren. Veel sterkte. 

FrieseMoeder

FrieseMoeder

03-01-2025 om 15:36 Topicstarter

Dank jullie wel voor deze twee reacties. Ontzettend lief en ik had het even nodig. Heb, in dit geval mijn zoon van 14, gisteravond ook geknuffeld en gezegd dat hij verdrietig en/of boos mag zijn. Dat wij ook verdrietig zijn maar het voor ons alle vijf het beste is uiteindelijk. Nogmaals dankjewel!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.