Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeilijk positief te denken over zijn ex

Hey iedereen, ik wil even iets van mij afschrijven. 
Mijn vriend heeft 3 kinderen met zijn ex en een baby met mij. Hij was sinds zijn tienerjaren met haar en heeft haar in feite verlaten voor mij. Hij was niet meer gelukkig met haar, 2 verschillende culturen wat uiteindelijk ook botste, verstoten door haar familie, jong bij elkaar gekomen en vroeg kinderen gekregen. 

Hun contact boterde nooit echt goed maar omwille van de kinderen doe je toch je best. Ik vertrouw hem daarin en hij liet mij ook wel eens gesprekken zien dat ze via de app over de kinderen spraken. Hij zei zelfs dat als ik vragen had haar kon mailen of iets dergelijks als ik met iets zou zitten. Omdat alles nieuw is voor mij, iemand die kinderen heeft en contact met zijn ex moet hebben want de oudste is 8 en de jongste 3. Dat begreep ik ook allemaal en ben altijd open erin gebleven en positief want hij wilt alles doen voor zijn kinderen dat vind hij het belangrijkste. 
Maar nu komt het dus, alles ging erg goed tussen ons. Tot zijn ex dus 6 maanden geleden ons beiden heeft gehackt, foto's van mij in handen heeft gekregen en dusdanig tegen hem had gezegd dat ik dit naar anderen had gestuurd... en tegen mij zei ze dat hij dit met anderen deelde. Mij ineens een app stuurde dat mijn kind met hem samen niks voorstelde en nog meer van dat soort uitspraken. Zij wilde dus stoken tussen ons. Dit kwam voor iedereen als een schok ( voor mijn vriend en zijn moeder/vader/broertje) omdat zijn ex telkens tegen iedereen zei dat ze enkel contact hadden voor de kinderen. Tussen mijn vriend en ik leverde dit ook problemen op, die we gelukkig hebben weten op te lossen. Zij had kennelijk ook de telefoon van zijn broertje gehackt heel apart allemaal. 
Sinds dit gebeuren heeft hij zijn kinderen niet meer gezien. Wel appt hij met zijn oudste van 8 via haar eigen telefoon. Mijn vriend doet zijn plicht als vader, hij betaald ook zijn ex haar huur. Laatst werd ik daar een beetje boos over en vroeg ik hoelang hij dit nog ging doen, na alles wat ze heeft gedaan en hij zijn kinderen niet eens mag zien maar ze wel het geld aanneemt. Hij werd toen boos en zei dat het niet om haar draait maar om de kinderen en al ziet hij ze 20 jaar niet dat hij ervoor moet zorgen dat ze een dak boven hun hoofd hebben. 
Ik kon mij niet inhouden en ratelde maar door. Ik kan moeilijk positief over haar denken na alles wat ze heeft gedaan. Terwijl ik altijd goed contact met zijn ex en kinderen aanmoedigde. Nu zie ik wel in dat hij het goed bedoelt en dat ik het niet moet zien als in huur voor haar betalen maar voor de kinderen. 
Ik vind het soms zo lastig en nu hebben ze niet eens contact.. en al hadden ze wel contact vond ik dat prima als het om de kinderen gaat. Maar hoe kan ik nog "positief" denken na wat zij heeft gedaan. Moet ik gewoon focusen op mijn eigen gezin en niet telkens denken aan mijn gevoel voor haar? 

Een relatie met iemand met een heel gezin gaat altijd moeilijk zijn, dat moet je accepteren. Zijn kinderen met zijn ex hebben net zoveel recht op zijn tijd en geld als jouw kind met hem. Dat hij dat los kan zien van zijn relatie met de ex is alleen maar gunstig.
De boosheid van zijn ex snap ik ook, als je bent ingeruild voor een jonger model. Geeft haar natuurlijk nog niet het recht om problemen te veroorzaken. Dat ze de kinderen weghoudt bij hun vader is heel erg. 
Je kunt niet veel doen, behalve je vriend/man blijven steunen en goed voor jezelf zorgen. En je wachtwoorden veranderen, want tenzij de ex een superhacker is kan ze maar op één manier bij je gegevens en dat is door makkelijk te raden of zelfs bekende wachtwoorden.

'Moet ik gewoon focusen op mijn eigen gezin en niet telkens denken aan mijn gevoel voor haar?' Lijkt mij een goed plan. Je hoeft niet met haar te trouwen, dus jouw gevoelens voor haar zijn verder niet zo relevant. Dus focus je op je eigen gezin en steun je man bij de problemen met zijn eigen kinderen.

Tsjor

Rose90

Rose90

27-11-2021 om 16:15 Topicstarter

AlisonH schreef op 27-11-2021 om 11:49:

Een relatie met iemand met een heel gezin gaat altijd moeilijk zijn, dat moet je accepteren. Zijn kinderen met zijn ex hebben net zoveel recht op zijn tijd en geld als jouw kind met hem. Dat hij dat los kan zien van zijn relatie met de ex is alleen maar gunstig.
De boosheid van zijn ex snap ik ook, als je bent ingeruild voor een jonger model. Geeft haar natuurlijk nog niet het recht om problemen te veroorzaken. Dat ze de kinderen weghoudt bij hun vader is heel erg.
Je kunt niet veel doen, behalve je vriend/man blijven steunen en goed voor jezelf zorgen. En je wachtwoorden veranderen, want tenzij de ex een superhacker is kan ze maar op één manier bij je gegevens en dat is door makkelijk te raden of zelfs bekende wachtwoorden.


Dankjewel voor de woorden en moeite je hebt genomen het berichtje te schrijven. Ik zie nu ook wel in dat ik zijn relatie met zijn ex en wat hij voor de kinderen doet los van elkaar moet zien. Het is een bepaalde emotie wat je voelt en gedachtes wat het erger maakt dan het is denk ik. Wij zijn alle 3 van dezelfde leeftijd 27/28 dus ingeruild heeft tie mij niet. Maar als een alleenstaande moeder met 3 kinderen kan ik het proberen van haar kant te zien en mij boven haar daden en woorden zetten. En inderdaad mijn partner dan steunen ongeacht mijn mening over haar. Ik heb een nieuwe nr toen genomen en inderdaad alle wachtwoorden veranderd. Tot nu toe geen last meer gehad. Nogmaals bedankt voor de woorden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.