Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mijn Ex-Man veranderd zo maar de omgangsregeling

Hallo. Ik wil even eerst zeggen, ik ben geen nederlander dus mijn nederlands is misschien niet zo goed. Ik hoop voor uw begrip. Ik heb jaren in nederland gewoond en ook een zoon in 2011 geboren. 2015 ben ik van mijn ex man met de kinderen naar duitsland in mijn eigen land dus, terug gebracht omdat we niet meer konden opschieten. Hij heeft me altijd geslagen en mishandeld. Psychiesch en ook physiek. Ook mijn zoon en dochter. Ik kreeg een nieuwe partner wat hem heel jalours maakte en hij heeft mij dus in 2016 onze zoon afgepakt en omdat hij zo een groote leugenaar is, heeft hij zelf voor de rechtbank de verblijfsplaats toegesproken gekregen. Onze zoon was net 4 jaar en was nooit alleen met hem. Hij was en is nog steeds erg verdrietig dat hij niet bij mij mag wonen. HIj wil als ie 12 is zelf naar de rechtbank gaan oftewel een brief naar de rechter sturen.
Maar nu het probleem. We hebben geen ouderschapsplan omdat het mijn Ex nooit wilde. We hebben gezamenlijk gezaag. Maar hij houdt zich niet aan regels. Ik krijg nooit informaties over onze zoon als er iets is, onze zoon mag niet met mij (van uit mijn ex-man) op telefoon spreken of whatsappen of gewoon contakt opnemen. Helemaal niets. Vader wil hem contact met mij verbieden. Nu is het zo, we hebben altijd gehad, dat als er een halve vakantieweek was, had ik hem, als ik hem de 2de helft had, van woensdags tot zondags. Nu op eens sinds zijn  nieuwe relatie bij hem woont, zeg hij ik mag onze zoon alleen nog maar van woensdags tot met vrijdags zien. Dat is voor de kleine die altijd huilt en niet meer naar vader wil maar bij mij wil zijn heel erg. Vooral ik moet iedere keer van munic naar den haag en hij heeft een heel stomme afsprak van de rechtbank gekregen, hij moet hem alleen maar naar de vakantie ophalen bij mijn moeder in NRW , wat helemaal niet normaal is, want ja ik rij als ik mijn zoon ophaal en hierna toe rij naar ons huis waar ik woon 2800 km voor alle reizen en hij rijdt maar 600 waar is dat fair?? 
En nu dat hij ook nog wil, dat ik de kleine die nu 10 is, maar woensdags tot vrijdags mag zien in plaats van woensdags tot zondags dat is dan dat ik woensdags van 17 uur hem mag ophalen en tot 23 uur in de trein zit naar me moeder toe en dan heb ik de donderdag en vrijdag middag wordt hij weer opgehalt. Dit is toch niet normaal en hij laat me niet zien, waar het staat, dat ik hem alleen in deze tijd mag zien. We hebben wat ik al zei gezamenlijk gezag, en het was altijd van woensdag tot zondag. Hoezo mag hij het nu veranderen???
Hij zij, als ik hem niet op vrijdag terug geef, gaat hij na de politie. 
Wat moet ik doen? En mag hij dit zo maar bepalen?

P.S. er zijn al 2 meldingen bij veilig thuis gedaan. 2020 was er 1 door school omdat hij het kind slaat en in 2021 door de buren, waar ze net naar toe verhuizt zijn, ook zonder mij te laten weten dat ze verhuizen. 

Dus veilig thuis weet ook dat hij hem psychiesch en physiesch mishandeld. De kleine is momenteel in psychologiesch behandeling bij mentaal beter vanwege de agressies van vader

  Graag hoor ik van jullie
Heel erg bedankt.
Ana

Je hebt geen ouderschapsplan maar staat er wel op papier wat de afspraken zijn? Dat hij van woensdag tot zondag bij jou is?

Wat een heftige situatie. Jij hebt ook ouderlijk gezag. Dat geeft jou ook rechten.
Kind en jij hebben recht op omgang met elkaar, zeker als jullie dat beide willen.
Ik zou dus zeker overwegen om juridisch het een en ander vast te laten leggen.
Vanwege de afstand is frequent bezoek heel lastig, maar dat kan gecompenseerd worden door in de vakanties langere periodes bij jou te zijn. Twee dagen is echt heel kort voor zo'n enorme afstand.
Daarbij vind ik de mening van je zoon en de mishandelingen/veilig thuis en de dreigementen ook belangrijk om mee te nemen in die overweging.

Ana_Nymes

Ana_Nymes

08-01-2022 om 13:22 Topicstarter

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Pippeltje, op het papier staan geen tijden van woensdag tot met zondag alleen de helft van de vakantiedagen. En wat ik zei, hebben wij het altijd zo gedaan dat, als ik bijv. de eerste helft van de week hem had, ik hem van vrijdags tot met woensdags en hij van woensdags tot met zondags en andersom gehad. Maar nu zijn nieuwe vriendin, die trouwens ook kinderen heeft, die ook bij de man en niet bij haar zijn, bij hem woont, verandert hij op eens zo maar. 

MamaE, ja mijn man en ik hebben al overwegt om een advokaat in te schakelen. Want mijn zoon huilt en huilt als die van me weg moet en wil zo graag bij me zijn. Maar vader laat met zich niet praten en negeert mijn e-mails en ontbrekt kontakt tussen mij en mijn zoon. Dus dat kan natuurlijk zo niet door gaan. Ik heb al een advokaat opgezoekt en ik ga met haar in kontakt en hopelijk, dat ze er iets kan bedoelen voor me. Het maakt me echt heel erg verdrietig om te zien, dat het met mijn zoon niet goed gaat en al in behandelin is en zelf nu waarscheinlijk voor de 3de keer een klas moet herhaalen omdat hij het zo mooielijk heeft bij vader. 

Bedankt. 
Mvg
Ana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.