Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-10-2023 om 16:02
Ik heb in augustus aangegeven te willen scheiden. Man was het er een soort van mee eens. Vorige week heb ik aangegeven dat we opzoek moeten gaan naar een mediator. Nu geeft hij aan dat hij wil wachten tot onze dochter 18 jaar is, want dan kan zij overal buiten gehouden worden. Onze dochter is nu 17,5 jaar oud en ik zie een halfjaar langer wachten eigenlijk niet zitten. Bij mijn weten heeft zij nu een leeftijd waarbij een ouderschapsplan en dergelijke niet meer van toepassing is, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Wie oh wie heeft hier ervaring mee dan wel verstand van? En kan mij uitleggen of het verstandig is om toch nog een half jaar te wachten of dat het echt niet nodig is
24-10-2023 om 20:56
Het ijkmoment is vziw vaak niet het moment dat je bij een advocaat komt, maar het moment waarop het eerste verzoekschrift wordt ingediend. Dat kan ook een verzoek voorlopige voorzieningen zijn vooruitlopend op de echtscheiding zelf. Vanaf die start van de procedure kan het, afhankelijk van de omstandigheden, nog lang duren voor de scheiding rond is.
Omgekeerd: als je alles van tevoren helemaal kan afspreken kan die voorbereiding lang duren, maar duurt de uiteindelijke procedure relatief kort.
28-10-2023 om 16:22
Tegen de tijd dat de scheiding helemaal rond is, is je kind 18 jaar. En ook als ze nog net geen 18 is, is een uitgebreid ouderschapsplan niet nodig op die leeftijd. Dus ga gerust op zoek naar een mediator and set things in motion. Veel sterkte iig, is toch een moeilijke periode.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.