Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-01-2025 om 21:04
Hallo!
Ik zit midden in ern scheiding. Mijn vrouw vertrok 3 weken geleden, vlak na aanvraag scheiding. Onze relatie liep 38 jaar, we leerden elkaar kennen op heel jonge leeftijd. Het voorbije jaar verliep onze relatie wel vrij stroef, doordat ik grenzen begon te stellen.
Ruzie maken of discussieren lukte nooit met haar, ze werd steeds verbaal en fysiek agressief als het die richting uitging. Ze was nooit spaarzaam met kritische/dinigrerende uitspraken tegen me. De laatste maanden pikte ik dit niet meer, waardoor we langs elkaar gingen leven. Recent vertrok ze dus uiteindelijk, omdat ze niet meer met mij verder wou. Ze zei dat ze vrij wou zijn, op haar eentje leven. De waarheid is echter dat dat zij een ander heeft....ook daar liegt ze dus om. Desondanks ik van haar af ben, voel ik mij volledig radeloos. Ik kan niet alleen zijn, slapen is een probleem geworden alsook eten. Ik denk dat ik in een depresie ben verzeild. Ik had dit nooit verwacht!
Goe geraak ik hier het best uit?
12-01-2025 om 21:39
Ja rot, maar joh, het is pas drie weken. Je zit in een rouwproces. Misschien een therapeut of coach zoeken om zaken te verwerken. Sterkte
12-01-2025 om 23:28
Geef het de tijd. Dit kost zeker een jaar. In de tussenliggende periode goed voor jezelf zorgen. Veel mensen gaan zichzelf verwaarlozen, ziek melden op het werk, weinig of ongezond eten etc.
- vraag een paar goede vrienden of familieleden om je te steunen en om hulp. Praat met ze.
- hou structuur in je dag
- dwing jezelf te gaan bewegen. Bij voorkeur buiten (wandelen, fietsen, hardlopen etc)
- blijf gezond eten, kijk uit met alcohol
- Investeer in vriendschappen, sporten of hobby's.
- regel de scheiding zo snel mogelijk. Blijf niet hangen in verdriet.