Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Lastig onderwerp. Scheiden - huis - schade uitkering verzekering.

Via de verzekering heb ik een bedrag gekregen voor een letselschade zaak. Hiermee heb ik een huis gekocht, (het huis is nog niet afbetaald, dit moet binnen nu en een paar maanden gebeuren.(nieuwbouw). Het huis staat ook op naam van mijn huidige partner. Maar hij heeft tot nu toe niet mee betaalt. De financiering van het huis is dus afkomstig van mijn schade uitkering.

Moet ik bij scheiden de helft van het huis afstaan, ookal is deze volledig gefinancierd uit de schade uitkering. Wat ook zwart op wit staat bij de Notaris. Weet iemand hier iets meer over? 

Zijn jullie getrouwd? En heb je bij de notaris vast laten leggen dat je bij een scheiding eerst jouw ingelegde deel terug krijgt?

Dus jij hebt een huis volledig gefinancierd dat op naam van jullie beiden staat? Dat zou ik door de notaris maar gauw laten veranderen in huwelijkse voorwaarden (als jullie inderdaad  getrouwd zijn) en zorgen dat jouw huis van jou blijft.

En: of jij dat geld nou van de verzekering uitgekeerd hebt gekregen of gespaard of geërfd maakt voor de notaris of je partner niks uit.

Hoe zijn jullie getrouwd, in GvG of op HV? En in geval van HV, hebben jullie jaarlijks verrekend?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.