Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Komt het goed?

dames en heren hoe houd ik mezelf positief na een break up met rechtszaken over het kind en alles wat daarbij komt kijken. Ik merk dat ik in een negatieve spiraal zit en wil mijn kindje van 1 niet beïnvloeden… ik probeer het leven “niet zo serieus” te nemen maar merk dat wat er om mij heen gebeurt mij gewoon dagelijks dwars zit. Zelfs in de nacht droom ik over dingen die over rechtszaken, kind afnemen, etc. Gaan. Ik zorg heel goed voor mijn kind maar ik word gewoon geprobeerd in het kwade dag licht te zetten. Ik heb ook geen mensen om me heen wat maakt dat ik elke dag zowat alleen ben met me kind en veel ruimte heb om te piekeren… komt het allemaal nog goed? En wat kan ik doen om positiever te zijn en blijven…

Wie pakt je kind af (rechtszaken met wie?)?

Kijk toch of je hulp kunt krijgen voor de dingen die je dwars zitten, dus wat er om je heen gebeurt. Een eerste plek zou zijn: de huisarts, eventueel gesprekken met de praktijkondersteuner. Maar wellicht heb je ook familie of vrienden en is daar iemand met wie je een zekere regelmaat kunt afspreken om erover te praten.

Ten slotte: maak onderscheid tussen de dingen waar je wel iets aan kunt doen en de dingen waar je niets aan kunt doen. Concentreer je op wat je wel kunt doen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.